[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anne.

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 19:01

Jaaa, het is zo ver. Pony aan de schuur (met name haar manen)
Ze staat nu ingesmeerd en wel onder d'r mooie nieuwe (nu nog schone) RSIH.. :=

nobbie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 19:09

Misschien hele domme vraag, maar hoe doen jullie dat met een eczeemdeken?.. Gewoon dag en nacht om laten? Of elke keer als het regent eraf halen.. hoe let je daar op? Ik heb een deken voor mn verzorgpony gekocht maar kan er niet elke keer heen om die deken te wisselen, en denk dat de eigenaar dat ook niet zal doen. Is dat een probleem, als het heeft geregend en die deken zit nog om?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 20:43

In mijn ervaring (weet niet welke deken je hebt) drogen de dekens op tussen de buien door..
De RSIH en de EJdeken wat op de RSIH lijkt in ieder geval wel, weet niet hoe dat met andere dekens is. Heb voor de RSIH zo'n deken gehad wat gladder was van stof wat over het hoofd aan gaat wat je veel ziet, en die bleef wel langer nat vond ik.. Maar daar stond paardlief 24/7 mee buiten in een kudde en dat ging gewoon goed, daar hadden ze dan wel wat bomen om te schuilen maar werd hij ook gewoon nat

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 20:48

Nobbie91, Ik laat hem eigenlijk altijd om sinds vorig jaar.
Ik heb de jaren ervoor steeds de deken afgedaan met de regen en in de nacht maar toen had hij echt veeel meer last. Dat ga ik niet meer doen dus.

nobbie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 20:52

Ah oke :) thanks voor jullie reacties. Ik heb zo'n gladde die over het hoofd gaat besteld.. Heb hem vandaag voor de 2e keer binnen gekregen want de eerste was te klein, blijkt deze ook te klein te zijn. Wat voel ik me nou een kneus zeg! Ik heb nog nooit eerder paardendekens gekocht en dacht dat de maat voor de schofthoogte stond.. :o }:0 Net even gegoogled en gezien hoe het dus echt zit.. ooh wat stom zeg! Had ik dat nou maar gelijk gedaan.

Het stomme is nou wel dat ik hem voor de 2e keer op zal moeten sturen en dat paardjelief dit weekend nog bloot staat. Hopelijk blijft de jeuk nog eventjes weg! -O-

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 20:55

Ik had dat ook een keer..
Ben drie keer naar de winkel terug geweest tot ik erachter kwam dat het niet om de schofthoogde ging :+ (is 4 jaar geleden, haha)

nobbie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 20:58

hahah wat voel je je dan stom he, achteraf }:0

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 20:59

Hihihi :') Ach iedereen moet het leren toch? :D Fijn dat je het nu in ieder geval wel weet!

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 21:01

nobbie91, ja noch al dom }:0
We hadden ook nog per ongeluk vliegendekens gekocht in plaats van eczeemdekens, wist ik veel als meisje van 11 :')
Nu staat pony lekker onder de RSIH en nog geen jeuk, gelukkig. Ik smeer ook al met derfen en hij krijgt Hippo Ex-Cema. Ik weet alleen niet of ik hier mee door ga, het is wel een beetje duur. (80 euro voor 50 dagen)

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 22:24

Mijn pony gaat komend weekend weer onder haar RISH want ze schuurt nog niet echt maar er zijn wel tekenen dat dat zo kan gaan gebeuren.
Zijn er trouwens dekens van dezelfde kwaliteit maar met een langere buikflap verkrijgbaar, mijn pony heeft nl vooral last van ongedierte onder haar buik en de flappen kunnen net niet overlappen.

tierry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 22:28

misschien een buikflap houden van een oude deken en die samen met de nieuwe buikflap omdoen ??
of zelf handig achter de naaimachine met een gedeelte van een kapotte deken ?
ja ik weet t niet hoor, ik opper maar wat....
weet hoe vervelend t allemaal is....

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 01:16

Is idd een goed idee, daar had ik ook al aan gedacht maar ik heb niet echt een oude/kapotte deken (en geen naaimachine) die ik daarvoor kan gebruiken. Ik heb 2 RISH en het pony "kind" is zo braaf dat ze alles heel laat ;). Mss maar eens even in de schuur kijken of ik nog ergens een stuk canvas heb liggen en dan naar de dekenreperateur brengen.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 06:38

nobbie91 schreef:
Misschien hele domme vraag, maar hoe doen jullie dat met een eczeemdeken?.. Gewoon dag en nacht om laten? Of elke keer als het regent eraf halen.. hoe let je daar op? Ik heb een deken voor mn verzorgpony gekocht maar kan er niet elke keer heen om die deken te wisselen, en denk dat de eigenaar dat ook niet zal doen. Is dat een probleem, als het heeft geregend en die deken zit nog om?

Gewoon 24/7 oplaten. Tussen regenbuien door komen de vliegjes weer te voorschijn en als je paard dan geen deken op heeft, krijgt hij toch weer jeuk. Eczeemdekens drogen best wel snel op. Je zou bij langdurige regen eventueel een regendeken over de eczeemdeken kunnen doen. Voor de RSIH bestaan er speciale regendekens die je eronder kan vastmaken.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 18:14

mijn paard had zijn staart helaas flink geschuurd. Hij staat dus nu onder zijn eczeemdeken met winterdeken erover heen.

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 18:16

simongek schreef:
mijn paard had zijn staart helaas flink geschuurd. Hij staat dus nu onder zijn eczeemdeken met winterdeken erover heen.

Is het bij jullie nog zo koud dan?

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 18:17

Deaglán schreef:
simongek schreef:

Is het bij jullie nog zo koud dan?

paard stond flink ingepakt en heeft in 1 week al 2 dekens minder op. :j Is vandaag van ruim 300 gram naar 200 gram gegaan.
was geschoren en staat in open buitenstal.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 18:36

Vandaag de rsih opgedaan . Hij paste al nooit mooi rond de buik ! Maar dit spant de kroon .
Vastgemaakt met pakke touwtjes ..
Dus wordt op zoek naar wat anders . Overweeg een bucas buzz off ( is die fijn genoeg ?? )
Of toch maar een boett . Dat ik haar iig fatsoenlijk kan inpakken . Nu de buik maar ingesprayed met een chemisch goedje vliegwerend spul .

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 18:42

Hier nog steeds paardje bloot, totaal geen enkele jeuk of kriebel-reactie.. Dus morgen maar even weer verder kijken!

Zinzi, de bucas is (toch) een vliegendeken, en geen eczeemdeken.. Boett is een hele fijne deken, maar ik ben ook best tevreden over de Pagony/EJ

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 18:57

Nou als iemand mijn RSIH wil kopen ... vorig jaar nog paar weken gebruikt en nu een paar dagen tot de boett er is .
Maat 7.0 is het...

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 19:47

Sinds vandaag staat mijn meisje ook helemaal bloot en had nog geen jeuk. Heb gister al wel weer derfen in staart en manen gedaan met oog op morgen. Maar nog niets aan de hand hier

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 19:47

heb een eczeemdeken van EJ besteld, moet nog wel even wachten helaas. ben benieuwd of ze tot die tijd veel gaat schuren(nu nog niet ieg)
ik smeer met Neemolie in manen en staart als ze weer begint. en doe daarbij een streep Butox van oren tot staart.

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 20:10

Hier ook nog steeds geen jeuk of kriebels.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 20:12

Hier ook niet gelukkig, pony staat nog lekker bloot. Hij krijgt morgen wel z'n deken om!
Misschien komt het door de Hippo Ex-Cema, vorig jaar jeukde hij al veel eerder en dat is het enige wat ik veranderd heb :)

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 20:12

Ik heb de mijne vorig weekend er al onder gezet en afgelopen donderdag en vrijdag niet, vanwege de regen en de toch nog lage temperatuur. Vanmorgen wel direct weer opgegooid, want wil het absoluut voor zijn. Ik controleerde vanavond zijn deken even en mooi dat er een mug voor mijn neus vloog.

Biies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 20:27

Ik zette die van mij ook altijd onder de deken gelijk boven de 10 graden, ik heb dit nu niet gedaan en zie ze overal al vliegen maar hij heeft nog steeds geen jeuk nergens last van,

ik ga dit jaar ook de injectie tegen schimmel proberen. ik lees toch wel goede verhalen, en hij stond vorig jaar jeuk vrij op het land, wel met deken. dus misschien kan hij dit jaar wel met een lichtere deken staan dat zou wel fijn zijn.

mensen die deken van EJ is nu 20 % koringt, weet niet of het al gezegd is maar veel zijn dus nu maar rond de 55 euro.