Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ukkiepuk schreef:Welke maagsupplementen hebben jullie goede ervaringen mee?
Ik geef al een tijd maagsupport van de paardendrogist, maar heb niet echt het idee dat het iets doet.
Ik wil eens kijken of een ander supplement beter werkt voor ons.
EliseLukas schreef:Dit vind ik een boeiend topic! Mijn paard heeft gisteren koliek gehad en ben nu ook bang dat er misschien sprake zou kunnen zijn van een maagzweer.... Er is idd weinig info te vinden omtrent dit onderwerp.
Sassieja schreef:Fahya: Alles bij abler of bij je dierenarts.
Ik ben wel benieuwd ook welke dosering jullie allemaal aanhouden van de omeprazole en sucralfaat. Ik zie nu met mindering naar onderhoud (dus 1mg/kg) weer terugval. Waardeloos. Gelukkig net besteld dus dat scheelt weer.
Ik merk idd wel dat als ik 'nuchter' omeprazole geef, dit beter aanslaat.
Ukkiepuk: ik gebruik: Gastri comp en Moeder aarde van Bio ron. Ben ook aan het twijfelen, misschien dat ik Ekygard ga proberen.
Sassieja schreef:Ukkiepuk: nee wel afgebouwd, maar wrs toch (weer) te snel. Ik denk dat ik voor alles 6 om 6 ga pakken nu.
Ben benieuwd wat je ervaring is met een ander supplement, houd je ons op de hoogte?
ukkiepuk schreef:Ik had laatst met een stalgenoot over symptomen ed bij een maagzweer. Haar paard had 5 zweren, gezien op scopie. Is behandeld en heeft een controle scopie gehad waar hij schoon op was. Nu reageert hij nog steeds met aansingelen en gaapt hij ook nog regelmatig.
Ik was in de veronderstelling dat de symptomen helemaal verdwijnen als de zweren weg zijn, weet iemand dit?
Laux schreef:Ik lees even mee! Bij mijn paard zijn helaas ook meerdere maagzweren geconstateerd bij een maagscopie.
Hij krijgt nu 4 weken een gastrogard kuur (2 weken iedere dag een hele spuit, daarna 2 weken iedere dag een halve) en moet na deze behandeling weer terug naar de kliniek voor controle. Naast deze medicatie krijgt hij onbeperkt ruwvoer en krijgt hij de lucerne digest mix van Hartog.
Mij werd aangeraden om gedurende deze 4 weken niet te rijden en hem ook geen krachtvoer te geven.
Na deze periode wordt aangeraden om de gastro+ van Havens te voeren samen met de lucerne digest mix, maar absoluut geen supplementjes.
Gaven jullie de paarden tijdens de behandelingsperiode ook helemaal geen krachtvoer of vitaminebrokjes?