Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
MSophie schreef:Whinnylando schreef:Dat is toevallig, mijn paard precies hetzelfde! Gisteren ellende met de deken op , rennen rollen enz. stalgenootje heeft ze op stal gezet omdat ze zo tekeer ging. Vandaag zonder deken (flinke regen en daarna ook nog zon!) geen jeuk helemaal niets.
die jeukt komt ook niet direct als de deken af is.. dat kan enkele dagen goed gaan, maar daarna gaat het geheid mis
maar ga onderzoeken waarom hij zo doet misschien zit er iets niet lekker of wat dan ook..
Dyonne schreef:Sorry dat ik hier zo ook even langskwam. Ik heb een paar bladzijden meegelezen en veel over staart en manen gelezen.
Maar ik vroeg me af, zijn er hier mensen waarbij de pony/het paard vooral of alleen de buik schuurt?
CarolShadow schreef:Aanvulling op vorige post.
De ontlasting van mijn pony stinkt heel erg, je ruikt het al direct als je de schuur in komt. Een vrij zure lucht. Structuur en kleur e.d. zijn wel goed. Iemand een idee waar dit vandaan kan komen?
CarolShadow schreef:Die halsdeken heb ik ook, maar ikzelf ben er niet kapot van. Ligt hier dan ook maar te liggen.
Pony had vandaag best nog wel wat jeuk.
Ging de manen opnieuw vlechten en zag tot mijn verbazing, dat aan de kant waar de manen heen vallen (dus in principe onder de manen) wel wat warrige haartjes, vraag me af of ze dat zelf geschuurd heeft of niet. Ook haar hoofdje, en dan rondom haar ogen zitten her en der zwarte vlekken zonder haar. Nou weet ik niet of dat komt door irritatie van opgedroogd oogvocht (gevoelige ogen dus bijna altijd wel smerig) of dat het eczeem is. Vorig jaar schuurde ze namelijk ook haar voorpluk eraf, maar die is onaangetast.
En ze heeft net naast haar vagina een heel stuk kapot (net zoals appie van ellepel laatst had), weet ook alleen niet of dat van schuren is gekomen, staart zag er normaal uit namelijk. Heb de wond maar verzorgd.
Zit te twijfelen of ik weer met de drainage zou beginnen.
Als ze dan na een tijdje geen jeuk heeft, kan ik er eigenlijk van op aan dat er met 1 van haar organen ook iets mis is. Dus als een soort test.
Wat ook opvalt, de zon scheen vandaag weer en madam had lichte jeuk.