Ik heb sinds 2 weken een shetlander die heel veel last heeft van jeuk onder haar buik. Ze is direct toen ze hier kwam ontwormd. Het is eigenlijk begonnen toen haar oude brokken (die we hadden meegekregen van de vorige eigenaar) op waren. Dat waren een soort schapenbrokjes (want ze hadden ook schapen, en die gaven ze hetzelfde als de pony's!) Daarna ben ik begonnen met basisbrokken van Havens. En sindsdien heeft ze enorme jeuk. Ze krabt zich de hele dag met dr tanden in dr vacht. En ze slaat met dr achterpoten naar haar buik. Ook zwiept ze steeds met haar staart. Als ze ligt, en wil opstaan, schuurt ze eerst n tijdje met dr buik/kont over de grond. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Zou het kunnen komen door de verandering in voer? En gaat dit dan weer vanzelf over? Of heeft iemand een tip wat ik hier aan kan doen?
zit er dik in dat dit het is, mijn nieuwe paard stond bij vorige eigenaar op haver (is koudbloed!!) emn ik gaf summerfit koek van Pavo...t beest werd gek van de jeuk over zijn hele lijf...toe ik gestopt was, schuurde hij ook niet meer...misschien zitten er te veel eiwitten en koolhydraten in de basis brok...een shetlander heeft voornamelijk genoeg aan (oud) hooi, dus veel ruwvoer, en weinig tot geen krachtvoer...
Dank jullie voor het advies! Vreemde is alleen dat ze alleen jeuk heeft op dr buik, en mn andere shet heeft geen jeuk...Luis zou toch heel besmettelijk moeten zijn?
Ik moet ook nog een eczeem deken kopen, wanneer moet je die er ongeveer op leggen, en waar kan je hem het goedkoopste krijgen? ik wil wel een sterke deken voor mijn rollebollende wildebras!
Volgens mij is dit met een losse hals... Lijkt mij eng als het paard een keertje jeuk heeft en er met een hoef/been in komt te hangen, of met een ijzer...
Op de foto is het een losse hals die je waarschijnlijk wel vast kunt maken aan de deken, maar dan nog kan er gemakkelijk een been of zo in blijven hangen...
is hij wildehyperpony's geschikt en houd hij ook de vliegen echt bij de buik enzo weg (omdat het bij de benen los hangt en bij andere dekens niet, maar deze lijkt me wel fijner omdat het anders zo'n worstje word, maar bij deze niet lijkt me
hier heb je mensen die staan op een manege en staat buiten met veel andere paarden en het helpt echt ik ga zelf waarschijnlijk aanschaffen en mensen uit mijn dorp hebben dat ook gedaan. er zit een buikflap als het goed is en die hangt onder de buik