[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

perzie

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 21:26

Hoi,

Sinds een paar weken schud ons paard af en toe met zijn hoofd tijdens het rijden ...

vb. zaterdag, zondag en maandag heeft hij het niet gedaan
vandaag ineens weer heel erg ..

gebit is nagekeken, zadel is nog maar pas nagekeken ... dierenarts is vorige week geweest en hij vond niets, dachten eerst stof maar als het geregend had vorige donderdag had hij het ook nog (vooral buiten)
pollenallergie dacht de da ook niet want dan zou het woensdag ook moeten geweest zijn en toen had hij het ook weeral niet ..

wat er wel is veranderd is ander bit .. maar we hebben het (als hij het heeft) al geprobeerd
met halster en dat blijft hij het doen ?

ander eten, van onderhoudskorrel naar mijten gerstemix en nu staat hij op quattro ...

neusje was enkele weken verbrand, dus sindsdien smeren we zijn neus in met zonnebrandcreme ..

pfff word er een beetje moedeloos van ...

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 21:43

Perzie, is het alleen tijdens het rijden? Dan zou het in de hals of rug kunnen zitten. Als eens een osteopaat er bij gehad?

perzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 21:52

nee bij het longeren ook !
heb vorige week al de da laten komen, die vond niets ...

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:04

Een DA is geen osteopaat ;-)
En op de wei?

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:06

Even een update over mijn shaker. Die shaked sinds de homeopatische behandeling vorig jaar nu nog steeds niet!
Zelfs met de hoeveelheden pollen die er zijn!
Dus ik ben super blij.

Sterkte voor de mensen die nog steeds last hebben, het is zo'n enorm vervelend probleem!

perzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:11

op de weide heeft hij het niet ..
vooral in buitenbak, za zo ma niet vandaag ineens wel ..
vooral met het draven met het galoperen eigenlijk helemaal niet
komt mooi aan de teugel, buigt goed zijn nek ..
met het longeren zonder zadel heeft hij het soms ook ..
neus word elke dag ingesmeerd ..
hoest niet ..

nee weet wel dat een da geen osteopaat is ... het is weeral lang wachten voor de osteopaat kan langskomen en als het een blokkage zou zijn zou hij het dan niet elke dag moeten hebben ??

het is momenteel een beetje een raadsel vrees ik, maar als ik het hier lees ben ik spijtig
genoeg niet de enige ...

|(

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:13

Perzie, lees anders eens de laatste 10/20 pag. door van dit topic. Daar kun je tips vinden over behandelingen e.d., mss heb je er iets aan.
Heb je ook het filmpje in de beginpost bekeken? Staat in een link.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:14

Moragh, fijn hoor dat het nog steeds zo goed gaat!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 06:37

perzie kun je er een filmpje van maken?
ik ben wel benieuwd wat het paard doet

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 08:58

Moragh schreef:
Even een update over mijn shaker. Die shaked sinds de homeopatische behandeling vorig jaar nu nog steeds niet!
Zelfs met de hoeveelheden pollen die er zijn!
Dus ik ben super blij.

Sterkte voor de mensen die nog steeds last hebben, het is zo'n enorm vervelend probleem!

Er is hoop :D Gisteren had ik les en er kwam een nieuw iemand en echt heel toevallig is haar paard ook een headshaker! Dus op een gegeven moment reden we naast elkaar maar haar paard die gooit dus echt met zijn hoofd keihard omhoog en daarna weer van die kleine ja-knikjes. En bij haar hielp het neusnetje goed maar ze kon sowieso niet midden op de dag rijden als de zon er volop is. Reine heeft geen last van de zon maar gisteren was hij toch een partij vervelend tijdens de les allemachtig. Continue zijn neus wou hij op z’n borst hebben of in het zand..zodra ik hem wat meer ging oppakken dan ging hij steeds harder rennen of er gewoon vandoor gaan. Dus die Bell die wij gisteren hebben gegeven daar reageert hij wel op. Zal straks effe de homeopaat inlichten. Ohja en we hebben geen kweek van zijn oorsop :') maar dat heeft hij ook niet meer eigenlijk..

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 09:15

Gisteravond heeft onze ruin van 20 tot 21 uur buiten gestaan, dus in de schaduw en de temperatuur was inmiddels ook flink gedaald, en hij had zowaar geen last van kriebels met grazen! Blijkbaar heeft zon en warmte daar ook veel invloed op ... de afgelopen dagen had hij 's middags (warm, zon) na een kwartier al enorm veel last en begon te slaan met zijn hoofd en met zijn neus te schuren.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 09:19

Misschien is dat zo'n cashel masker wel een goed idee ?! Dat is UV werend voor 70 % en hij is gelijk de vliegen bij zijn ogen kwijt. Ik heb echt spijt dat ik dat masker niet veel eerder heb gekocht. Mijn paard stond altijd de schudden met zijn hoofd vanwege de vliegen. Hij kreeg dan wel een vliegennetje om ( met die sliertjes ), maar dat hielp niet helemaal goed. Nu met het masker is hij veel rustiger met zijn hoofd. Ik mag het masker ook zo aan, als hij me met dat sliertjes ding zag aan komen liep hij weg. Zegt al genoeg... :+

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:33

Oh wat ben ik boos!!!! :( Ik heb net gebeld met die homeopaat en ik vroeg van wat denk je er nu zelf van hoe het verloopt aangezien we nu bijna een maand bezig zijn… Ze zei; nou met de pilletjes heeft ze het slijm opgelost en komt geen rotzooi uit zijn oog en neus en z’n ontlasting is goed (ik weet niet waar ze dat vandaan haalt???) :7 maar ik denk dat we nu vooral even aan zijn karakter moeten werken.. ikke; Z’n karakter?? Ja kan je dinsdag avond tijdens de les niet even iemand anders op laten rijden?.. en heb je wel goede begeleiding tijdens de les? Misschien heb je wel een strenge hand of iets dergelijks? Toen kwam even het stoom uit m’n oren…ikke; jaa ik heb zeker goede begeleiding en die heeft ook gezegd dat het niet aan mij lag dat heeft ze in de les ook uitgeprobeerd op verschillende manieren en tijdens longeren doet hij het ook dus?? Oké maar ik weet zeker dat het geen allergie is want dan had hij veel meer moeten proesten. Dus ze wil nu dat we vandaag en morgen nog Pulls geven en zaterdag en zondag Sil en woensdag moet ik weer bellen.
Daarna gelijk m’n ouders opgebeld; ik ben echt woest hoe durft ze het nu op manier rijden te gooien en op z’n karakter!!!!!!! Reine heeft gewoon pijn tijdens het rijden hij drukt niet voor niets zijn neus tegen je aan als je voor hem staat, of staat in de wei en friemelt met z’n neus tegen een ander paard, z’n oren schudden tijdens het rijden, neus tegen z’n eigen borst proberen te krijgen, slaan met z’n voorbeen..en dan moet het ineens aan mij liggen?? Ga fietsen…

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:14

Maris schreef:
Misschien is dat zo'n cashel masker wel een goed idee ?! Dat is UV werend voor 70 % en hij is gelijk de vliegen bij zijn ogen kwijt. Ik heb echt spijt dat ik dat masker niet veel eerder heb gekocht. Mijn paard stond altijd de schudden met zijn hoofd vanwege de vliegen. Hij kreeg dan wel een vliegennetje om ( met die sliertjes ), maar dat hielp niet helemaal goed. Nu met het masker is hij veel rustiger met zijn hoofd. Ik mag het masker ook zo aan, als hij me met dat sliertjes ding zag aan komen liep hij weg. Zegt al genoeg... :+

Die heb ik al op ;) ! Zijn idd hele fijne maskers met neusflap eraan. :j

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:15

Mebianca, idd vreemde reactie zeg!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:16

Maris schreef:

Ik dacht eigenlijk dat de behandeling van S. er voor heeft gezorgd dat hij niet meer schudt?!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:19

mebianca schreef:
Oh wat ben ik boos!!!! :( Ik heb net gebeld met die homeopaat en ik vroeg van wat denk je er nu zelf van hoe het verloopt aangezien we nu bijna een maand bezig zijn… Ze zei; nou met de pilletjes heeft ze het slijm opgelost en komt geen rotzooi uit zijn oog en neus en z’n ontlasting is goed (ik weet niet waar ze dat vandaan haalt???) :7 maar ik denk dat we nu vooral even aan zijn karakter moeten werken.. ikke; Z’n karakter?? Ja kan je dinsdag avond tijdens de les niet even iemand anders op laten rijden?.. en heb je wel goede begeleiding tijdens de les? Misschien heb je wel een strenge hand of iets dergelijks? Toen kwam even het stoom uit m’n oren…ikke; jaa ik heb zeker goede begeleiding en die heeft ook gezegd dat het niet aan mij lag dat heeft ze in de les ook uitgeprobeerd op verschillende manieren en tijdens longeren doet hij het ook dus?? Oké maar ik weet zeker dat het geen allergie is want dan had hij veel meer moeten proesten. Dus ze wil nu dat we vandaag en morgen nog Pulls geven en zaterdag en zondag Sil en woensdag moet ik weer bellen.
Daarna gelijk m’n ouders opgebeld; ik ben echt woest hoe durft ze het nu op manier rijden te gooien en op z’n karakter!!!!!!! Reine heeft gewoon pijn tijdens het rijden hij drukt niet voor niets zijn neus tegen je aan als je voor hem staat, of staat in de wei en friemelt met z’n neus tegen een ander paard, z’n oren schudden tijdens het rijden, neus tegen z’n eigen borst proberen te krijgen, slaan met z’n voorbeen..en dan moet het ineens aan mij liggen?? Ga fietsen…

Als je weet dat je paard pijn heeft waarom rijd je er dan op?

Die homeopate weet dus niet waar ze het over heeft. Geen benul van wat headshaking nu eigenlijk is.
Weet niet of je nog verder wilt gaan met haar, anders moet je haar die link met die filmpjes maar eens sturen. Dan wordt het misschien wat duidelijker voor haar!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:22

tja,maar hoe weet je of een paard pij heeft?
paard is proodier dus die zal pijn niet snel laten merken.
appie in elk geval niet,dat is een bikkel die gewoon doordendert.

mebianca,had jij hier ook filmpjes neer gezet van wat je paard doet
ben het ff kwijt.

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:30

Ja ik omschrijf het maar even als pijn... maar indd. weet ik veel of het echt pijn is.. maar het zit hem niet lekker dat is een betere omschrijving.. en ik rij er nog op omdat hij tussen door wel goede momenten heeft zoals het filmpje wat ik hier had neergezet. Oortjes gaan opzij hij knikt en oortjes gaan meteen weer naar voren.. en hij staakt ook niet.

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:32

mebianca schreef:
Effe kijken of het lukt hoor Het was ook best moeilijk filmen voor m'n mams en zul je altijd zien dat hij het dan niet zo erg doet. Maar op 00:12 doet ie het een beetje, 00:16 en 00:21 en net op 00:25 doet het ook maar toen was de camera vol :+ Maar tussen door is hij ook wat onrustig met zijn hoofd waardoor je moeilijk continue contact kan houden. Je ziet het ook wel aan zijn oortjes als hij zo'n tik heeft dan gaan ze opzij. Maar dit valt dus nog heeel erg mee vergeleken met vorige week zondag.

Maar nu is het dus erger geworden want nu wil hij tussen door ook graag over de grond schuren.

ElineVh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:46

mebianca schreef:

De homeopaat weet duidelijk heel weinig af van headshaking. Als ruiter kan je er er niks aan doen, je kan nog zo goed op je paard zitten, toch moet je het headshaken gewoon ondergaan. Er is ook alles geprobeerd met het paard dat ik nu rijd. & niets hielp. Het is nu gewoon genieten van de betere stukken die erin zitten. Op de duur raakt het headshaken aangeleerd gedrag, paard doet het nu het hele jaar door. Heeft heel weinig met hun karakter te maken, ik rijd namelijk met een enorm lief knuffelpaard.

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:55

ElineVh1 schreef:
De homeopaat weet duidelijk heel weinig af van headshaking. Als ruiter kan je er er niks aan doen, je kan nog zo goed op je paard zitten, toch moet je het headshaken gewoon ondergaan. Er is ook alles geprobeerd met het paard dat ik nu rijd. & niets hielp. Het is nu gewoon genieten van de betere stukken die erin zitten. Op de duur raakt het headshaken aangeleerd gedrag, paard doet het nu het hele jaar door. Heeft heel weinig met hun karakter te maken, ik rijd namelijk met een enorm lief knuffelpaard.

Ja en in het filmpje die hier in het begin post staat die man zegt ook het heeft helemaal niets te maken hoe je rijdt. Zelfs dat zwarte paard (als ik me goed herinner in het filmpje) die had toch Z gelopen ofzo? Tuurlijk moet je je paard niet in de weg zitten dat snap ik ook wel.. maar hoe durft zij mij te beschuldigen terwijl ze mij nooit heeft zien rijden? En voor februari reed ik bijna elke dag en nu nog maar alleen op zondag dinsdag donderdag.. en als het echt niet gaat zoals dinsdag dan stop ik ook gewoon eerder met de les.

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:55

Wat een vreemde reactie mebianca. Misschien toch eens kijken of iemand anders je kan helpen?

Ik heb vandaag telefonisch contact gehad met S., onder andere de therapeute van Singasong. Haar het verhaal van mijn paard voorgelegd en gevraagd of ze eventueel naar Twente komt vanuit Utrecht. Gezien haar drukke schema, de reistijd en de reiskosten kan ze dit niet. Jammer, maar begrijpelijk. We hebben wel afgesproken dat ik wat ontlasting, urine, mondslijm en eventueel wat neusuitvloeing naar haar op stuur. Dit gaat ze vervolgens testen en dan belt ze me terug. Daarbij wil ze ook graag een foto en een beschrijving van het type paard (drama queen :) )Ik heb haar aan de telefoon ook al het een en ander verteld en wat ik fijn vond is dat ze echt de tijd voor me nam. Ze gaf ook aan dat ze de voorkeur heeft om het paard te zien, maar dat we op deze manier ook wel wat kunnen bereiken. Ik ben echt heel erg benieuwd.
Hoop zo dat ze wat kan doen voor Kyra, want momenteel heeft ze echt heel veel last van het schudden. De afgelopen 3 weken heeft ze vakantie gehad omdat wij middenin een verbouwing zaten, maar het rijden was zowiezo niet te doen geweest.

Is er trouwens nog iemand in dit topic die in de buurt van Twente woont, en die ook een headshaker heeft en die wel eens nagekeken wil hebben door S.? Want voor meerdere paarden zou ze deze kant wel op willen komen.

Moragh, welke homeopaat heeft jou paard geholpen? Wat fijn dat je paard trouwens nog steeds niet schud!!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 17:50

Sjoyceje, wat fijn dat S. het voor je wil doen op een pakketje!
Ik hoop dat je nog iemand kunt vinden bij jouw in de buurt zodat ze dan toch de reis wil maken.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 17:56

viel mij vanmiddag bij appie op dat hij dikke ogen had,en dan bedoel ik dat het net onder zijn ogen gezwollen was.
net hoe mensen dat met hooikoorts ook kunnen hebben.
hoe zit dat nu met jullie paarden,hebben die dat momenteel ook?