Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ellepel schreef:toevallig krijgt mijn oude merrie nu cbd druppels.maar dat doet niks tegen jeuk.( ik geef gewoon humane druppels van het merk wedihemp, 5%)
zij reageerd altijd wat op gras.
bij een oudere pony zou ik proberen om me wat te richten op de organen, de lever, de darmen.
en dan niet detoxen,maar eventueel een bloedonderzoek doen laten om te kijken of alles oke is?
eventueel een ppid test doen?
darkadia schreef:Ik ben even benieuwd of er hier ook mensen ervaring hebben met zwarte komijnolie? Dit schijnt ook goed te helpen bij o.a. astma en andere allergie klachten. Ik ben hier zelf recent mee gestart, ben benieuwd of het nog bijdraagt aan het laatste beetje kriebels die we nog niet onder controle hebben hier.
ual_95 schreef:Ik lees dat er hier meerdere tkc 97-gebruikers zijn. Hebben jullie ervaring met dat het haar uitvalt van het spul? En erge schilfering? Heb het volgens de gebruiksaanwijzing gebruikt.
darkadia schreef:Ik ben even benieuwd of er hier ook mensen ervaring hebben met zwarte komijnolie? Dit schijnt ook goed te helpen bij o.a. astma en andere allergie klachten. Ik ben hier zelf recent mee gestart, ben benieuwd of het nog bijdraagt aan het laatste beetje kriebels die we nog niet onder controle hebben hier.
Baila2023 schreef:Ik haak ook even in
Ik heb mijn pony nu 6 jaar hij is 16
Hij heeft nog nooit zo erg gejeukt als nu
Vooral zn manen en manen kam
Heb al gekeken of ik misschien luis zag maar kan niks vinden
Kan hij op latere leeftijd eczeem ontwikkelen ?
Zo ja wat kan ik doen ? Eczeem deken is geen optie loopt een 3 jarige bij die sloopt alles
Ik behandel de plekjes nu met sweet itch
Baila2023 schreef:Ik haak ook even in
Ik heb mijn pony nu 6 jaar hij is 16
Hij heeft nog nooit zo erg gejeukt als nu
Vooral zn manen en manen kam
Heb al gekeken of ik misschien luis zag maar kan niks vinden
Kan hij op latere leeftijd eczeem ontwikkelen ?
Zo ja wat kan ik doen ? Eczeem deken is geen optie loopt een 3 jarige bij die sloopt alles
Ik behandel de plekjes nu met sweet itch
Horsier schreef:Mijn haflinger heeft het altijd gehad maar goed onder controle te houden met een simpele vliegendeken.
Laatste jaren werd het erger en erger.
Afgelopen najaar heeft hij kruiden kuren gehad van pure horse om te detoxen enz. Dat heeft hem heel goed gedaan. Hij ziet er super uit, is bijna 100 kilo afgevallen wat echt heel hard nodig was. Maar die stomme jeuk blijft, hij lag in maart al open van het schuren.
Heb nu via de dierenarts z-itch.
Een wereld van verschil, wat een rust heeft hij. Het werkt niet de 7 dagen die ze aangeven maar zeker 5 is hij jeukvrij. De laatste 2 dagen heeft hij jeuk maar is het te doen voor hem.