Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Binq

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:14

beauisvancie schreef:
Sorry mijn bericht was blijkbaar niet de bedoeling ik zal het niet meer plaatsen :n

Hoe was de temperatuur?
Anders vraag je je ouder toch of ze de dierenarts willen bellen?

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:15

Sotto2403 schreef:
mensen aub niet bij iedere snotneus in paniek raken!!!!!

:x :') Wieeee wieee wieeee raaaakt er in paniehieeeek?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:15

Taat_ schreef:
Sorry dat ik dit waarschijnlijk als zoveelste vraag, maar afgelopen paar pagina's zijn alleen maar grappen over het virus lijkt het wel.. :+
Maar is er nu een serieus vervoerverbod of gewoon nogsteeds een aanrader?

Is gewoon een advies.

Maar genoeg stallen hebben hun stallen gesloten. Als je ondanks hun "verbod" (zonder overleg zoals spoed) toch het erf afgaat heb je kans dat je er niet meer in komt.

Sotto2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:16

Tiffany schreef:
Sotto2403 schreef:
mensen aub niet bij iedere snotneus in paniek raken!!!!!

:x :') Wieeee wieee wieeee raaaakt er in paniehieeeek?

:D:D:D ikke niet.

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:17

ik denk als iedereen zich een beetje aan de adviezen houd en zijn eigen paard in de gaten houd dat t wel meevalt.. maar idd wel voorzichtig zijn.. wij rijden onze paarden nu ook niet drijfnat..
vandaag ook ff getemperatuurd voor de zekerheid, omdat ik van mijn merrie wel ong haar standaart temperatuur weet maar van ons jonge paardje niet.. dit ga ik gewoon af en toe doen, maar echt niet elke dag temperaturen.. mijn merrie heeft altijd ong 37.6 en nu 38 dus dat is gewoon goed. niks om je druk om te maken.

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:18

Tempratuur was 38,5 dus een lage verhoging da heeft gezegt dat ik morgen nog een keer moet tempraturen :j

Taat_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:18

S_en_Z schreef:
Taat_ schreef:
Sorry dat ik dit waarschijnlijk als zoveelste vraag, maar afgelopen paar pagina's zijn alleen maar grappen over het virus lijkt het wel.. :+
Maar is er nu een serieus vervoerverbod of gewoon nogsteeds een aanrader?

Is gewoon een advies.

Maar genoeg stallen hebben hun stallen gesloten. Als je ondanks hun "verbod" (zonder overleg zoals spoed) toch het erf afgaat heb je kans dat je er niet meer in komt.

Oke bedankt voor je antwoord! :)

horselover17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:19

weet iemand of er een site is waar je kan zien waar ze al rhino hebben geconstateerd

Binq

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:19

En de andere paardjes? want je hebt er toch meer?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:20

Binq

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:23

Ik ga ff lekker paardje hobbelen, ben benieuwd hoeveel pagina's er weer bij zijn als ik terug ben, maak af en toe ook een grapje dan heb ik iets te lachen straks :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:23

Erg kwalijk dat bokt zo stellig beweerd dat als een pensionhouder via de telefoon tegenover een vreemde ontkent dat er rhino op zijn stal heerst, dit ook het geval is. Nogmaals de vraag, kan bokt niet bedenken dat staleigenaren niet in de rij staan om telefonisch aan onbekende informatie over een dergelijk iets te geven?

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:25

Amersfoort schreef:

1: 38,5 (normaal 36,5)
2: 38 (normaal 37)
3: 37,5 en dat is haar normale tempratuur

_Apple_

Asyaa schreef:
Erg kwalijk dat bokt zo stellig beweerd dat als een pensionhouder via de telefoon tegenover een vreemde ontkent dat er rhino op zijn stal heerst, dit ook het geval is. Nogmaals de vraag, kan bokt niet bedenken dat staleigenaren niet in de rij staan om telefonisch aan onbekende informatie over een dergelijk iets te geven?

Ik zal het gewoon respecteren omdat wij als leden niet veel te zeggen hebben over Bokt :+

Paddenpad

Binq

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:26

Asyaa schreef:

Wat kan jou het schelen, je hebt toch andere sites om je informatie vandaan te halen?
Hier kan je komen om paniek te zaaien, grapjes te maken en met mensen die meeleven met anderen waar ECHT iets aan de hand is!!!!

Binq

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:27

beauisvancie schreef:
Amersfoort schreef:

Kan me voorstellen dat je je erg ongerust maakt... gelijk de dierenarts morgen weer bellen als je het weer hebt gemeten!
Sterkte, zal voor je duimen dat er niets aan de hand is!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:29

Paddenpad schreef:
http://binnenland.nieuws.nl/685987/rhin ... en_op_stal

Volgens de beredenen ook een geval in Twente dus,of was dat hier al bekend,jullie gaan namelijk zo snel dat niet alle pagina's te volgen zijn voor iemand die niet heel de dag op bokt zit!

Dat is al in het gesprek geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:30

Amersfoort schreef:
Asyaa schreef:

Wat kan jou het schelen, je hebt toch andere sites om je informatie vandaan te halen?
Hier kan je komen om paniek te zaaien, grapjes te maken en met mensen die meeleven met anderen waar ECHT iets aan de hand is!!!!

You need a vacation ;)

Ik haal de info over waar er rhino heerst via PB's van bokkers en andere sites (bijv andere fora's maar ook nieuwssites). Paniek zaaien, ik ben juist van mening dat iedereen minder spastisch moet doen over rhino, zodat er meer informatie beschikbaar komt en we dus allemaal weten waar we aan toe zijn. Grapjes maken doe ik zeker, samen met een boel andere om de sfeer een beetje te verlichten. Ik heb al met verschillende mensen contact gehad via PB waar 'ECHT' iets aan de hand is. Ik denk dat je dingen in perspectief moet zien :)

Waarom het mij kan schelen: zoals het er nu staat lijkt het alsof er daar niks heerst, terwijl die mogelijkheid nog wel degelijk bestaat. Aangezien mensen volgens bokt enkel info mogen halen van wat bokt weet, lijkt het me handig om de info die bokt heeft correct neer te zetten.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:32

Paddenpad schreef:
http://binnenland.nieuws.nl/685987/rhin ... en_op_stal

Volgens de beredenen ook een geval in Twente dus,of was dat hier al bekend,jullie gaan namelijk zo snel dat niet alle pagina's te volgen zijn voor iemand die niet heel de dag op bokt zit!

Ik neem aan dit om het geval in *** gaat. Deze is oud nieuws en wordt door de desbetreffende stal niet bevestigd.

Maar het gaat overal om nieuwe gevallen en steeds is er weer paniek, mensen er is ALTIJD Rhino, hebben jullie altijd zoveel stress om een abortusvariant (als je merrie niet dragend is) (zoals in ****) sjonge...

Ik ben alleen geschrokken van de neurologische variant en die is nog altijd maar op 3 stallen bevestigd.

Als we nu gewoon allemaal weer even adem gaan halen en ons ding gaan doen...dan zal dit allemaal snel zijn overgewaaid
Laatst bijgewerkt door PercyLeen op 06-03-12 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

chico_lama

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:32

beauisvancie schreef:
Amersfoort schreef:

dan zou ik wel even morgen nog keer temperaturen als het weer in 38 of er boven zit even gewoon voor de zekerheid even de da. bellen.
wij hebben ook ziek paardje op stal (geen rhino) maar die heeft normaal altijd laag in de 37 zo rond de 37.2/37.3 temperatuur namelijk mijn paarden regelmatig.
nu had hij van het weekend 38.4 en was niet fit toch da. gebeld. de rest doet er niet toe word offtopic.

maar wil zeggen je kunt beter even een melding geven dan te laat zijn. maar zou wel even morgen afwachten en nog keertje meten.

hortimax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:40

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:46

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:46

Moderatoropmerking:
Hierbij nogmaals het verzoek om geen plaatsnamen te noemen die niet in dit topic [VN] Rhino uitbraak in Nederland *Update 5 maart 2012 21.06 uur* genoemd worden. Dit soort berichten zullen worden aangepast of verwijderd.
Het is ook niet de bedoeling om hier een kaart te linken waarin plaatsnamen worden genoemd die niet op de VN genoemd staan, deze berichten zullen dus ook worden verwijderd.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:55

Ik qoute mezelf:

Zilfstar schreef:
Toch blijf ik het maf vinden dat stallen die officieel bevestigd zijn aan andere media dan Bokt niet genoemd mogen worden. Zo bewaar je echt geen rust maar gaat men juist meer speculeren. Waarom zou Bokt niet de officiele meldingen over (mogen) nemen van andere betrouwbare bronnen dan de eigenaars? Alsof die momenteel zin hebben om aan iedereen afzonderlijk te moeten bevestigen en verantwoording af te moeten leggen.

Juist omdat er zo moeilijk over gedaan wordt (ojee, slechte naam etc) doen eigenaren zo moeilijk met het openlijk naar buiten brengen van JA we hebben Rhino. Dat taboe moet eraf! Dus hierbij een belangrijke mededeling aan alle eigenaren van stallen: Het is GEEN SCHANDE om Rhino te hebben. Het overkomt je/jouw stal. Het is een natuurlijk iets en heeft NIKS met verzorging/ goede naam etc te maken. JUIST openheid geven en eerlijk zijn geeft je een goede naam.

We moeten met zijn allen ophouden zo panisch erover te doen (over die goede naam etc) en duidelijk maken dat het belangrijker is dat we met zijn allen besmettingen kunnen voorkomen dat dat iemand zijn mond dicht houdt uit angst voor wat? Reputatie? De reputatie dat je iets verzwijgt wat de gezondheid van meerdere paarden in gedrang brengt is denk ik vele malen erger dan de "reputatie" dat je een ziekte op stal gehad hebt. Want dat kan elke stal overkomen!

Geachte Bokt-redactie:
Is het niet tijd om aan de tafel te gaan zitten en te bespreken wat nu werkelijk belangrijker is? Onrust houden en de taboe op het "verliezen van de goede naam" doorbreken of rust geven dat men weet waar we aan toe zijn in NL?

Op de gelinkte kaart staan officiele meldingen (inclusief afgelaste eventementen) INCLUSIEF welke variant het betreft. Dat laatste mist volgens mij in jullie eigen topic. En juist dat laatste is zo belangrijk omdat we dan met zijn ALLEN kunnen zien dat er maar 2 of 3 gevallen van de neuro variant zijn. De abortus variant komt elk jaar enkele keren voor en de verkoudheids variant wordt normaal niet eens in de media genoemd maar men is er nu alerter op. Rhino is er elk jaar (wrs meerdere snotneuzen tegelijkdie dan dus onopgemerkt voor bij gaan)

Bokt zo juist HET forum moeten zijn waar we de meeste info kunnen halen.