Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
FahyaFemke schreef:Hoi allemaal, ik lees alweer een poosje mee.
Wij hebben 2 paarden op stal waar we niet kunnen achterhalen waardoor ze hun boze gedrag vertonen.
We laten donderdag scopie doen. Maar dan mogen ze 18 (1) uren NIET eten, dat vind ik zo ontzettend lang.
Krijg bijna het idee; als het geen maagzweer is, is dat het wel na dat dagje vasten!
Meer mensen die al een scopie hebben laten doen?
Ik ooit een keer bij een paard met koliek en dan was vrij plotseling en die at toch al niet een paar dagen dus mocht zo door. Dit is alweer even geleden.
Mizora schreef:Optimaal is inderdaad een zo leeg mogelijke maag en dus ook geen hooi, maar het werkt ook gewoon als er wel vulling in zit.
Wel lijkt zeker met omeprazole het zo te zijn dat je met een lege maag soms al met 1 eenheid (ik ben even vergeten hoe dit precies was, ik dacht mg/kg paard) goede verbetering ziet, terwijl je met onbeperkt ruwvoer echt wel die hoge dosering van 4 nodig hebt.
[***] schreef:Mizora schreef:Optimaal is inderdaad een zo leeg mogelijke maag en dus ook geen hooi, maar het werkt ook gewoon als er wel vulling in zit.
Wel lijkt zeker met omeprazole het zo te zijn dat je met een lege maag soms al met 1 eenheid (ik ben even vergeten hoe dit precies was, ik dacht mg/kg paard) goede verbetering ziet, terwijl je met onbeperkt ruwvoer echt wel die hoge dosering van 4 nodig hebt.
Oh ja, dát heb ik gelezen. Is volgens mij zelfs een onderzoek van.
Sucralfaat wordt voornamelijk toch gebruikt bij darmzweren? Omdat dit ook in de darmen nog werkt?