[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 05:58

willemlover.
hier staat veel info van wat je kunt doen:

http://www.zomereczeem.info/oorzaak.html

linew:
de paarden bij ons lopen ook met zulke plekken rond,maar dat komt gewoon van het verharen en kijk goed of er geen luis zit

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 06:27

kom ook even binnen vallen :D

gebruiken er hier nog meer mensen TWM horsemix?
is een poeder wat je 2x daags over het voer kan geven, zou helpen tegen exceem en mok.
mijn sophietje krijgt het nu een week of 3 en merk zeker verandering.
in de zomer schuurt zij enorm als ze buiten staat zonder deken ;(
heb haar nu overdag een aantal uren buiten maar tijdens de schemering staat ze altijd binnen, ook het overgewicht wat ze had, had een nadelige invloed, nu ze beter in conditie is lijkt het jeuken iets minder.
ook in de winter heeft ze onder haar winterdeken nog steeds last van een erg schilferende en jeukende huid, vooral onder haar buik, rond de schoft en op haar lendenen.

nu geef ik haar een dikke 3 wkn TWM horsemix door het beetje muesli wat ze krijgt en de schilfers worden beduidend minder!
ben dus erg benieuwd of meer mensen hier het voeren en ook verbetering zien?
hoop dat zodra het warmer word het ook nog afdoende helpt.......

Breghje

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 08:38

Ik had een RSIH gekocht voor mijn Fries die breed is op de boeg, en dezelfde maat aangehouden als haar AMigo regendeken. RSIH was dus echt te smal, ze heeft de sluiting gesloopt daarom en daarvan heb ik nu de hals afgehaald zodat ie toch nog nut heeft. En dat terwijl de regendeken echt supergoed past,dus kijk er mee uit met die maten! Vraag vooraf of je hem mag passen met een laken eronder, of neem eerst twee maten en je er eentje terug mag sturen/brengen, want het zijn geen goedkope dingetjes.

_Martine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 08:40

Moet je geen kuil voeren aan eczemers?

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 09:32

_Martine_ schreef:

sommige paarden reageren daar erg op, maar er zit veel verschil in kuil. mijn paard kan er iig absoluut niet tegen!

Biies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 09:55

Breghje schreef:
Ik had een RSIH gekocht voor mijn Fries die breed is op de boeg, en dezelfde maat aangehouden als haar AMigo regendeken. RSIH was dus echt te smal, ze heeft de sluiting gesloopt daarom en daarvan heb ik nu de hals afgehaald zodat ie toch nog nut heeft. En dat terwijl de regendeken echt supergoed past,dus kijk er mee uit met die maten! Vraag vooraf of je hem mag passen met een laken eronder, of neem eerst twee maten en je er eentje terug mag sturen/brengen, want het zijn geen goedkope dingetjes.

ja mijn haf heeft ook brede schouders, hb 183 normaal heeft hij 175. dde deken pastprecies alleen ze hals gaat lastig dicht. echt zeer zonde.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 12:55

probabeest schreef:
nu geef ik haar een dikke 3 wkn TWM horsemix door het beetje muesli wat ze krijgt en de schilfers worden beduidend minder!
ben dus erg benieuwd of meer mensen hier het voeren en ook verbetering zien?
hoop dat zodra het warmer word het ook nog afdoende helpt.......

Ik geef lijnzaad voor de vacht en dit heeft ook dezelfde werking, een schone gezonde vacht/betere stofwisseling.
Maar dat helpt niet tegen de allergische reactie van de mugjes.
Wel is het natuurlijk altijd beter als je paard gezond in zijn velletje zit!
_Martine_ schreef:
schreef:

Het is meestal wat rijker voer, maar dat kan wel heel erg verschillen, je hebt ook heel rijk hooi en ook hele droge kuil (wij voeren de hele droge kuil)
Wij voeren het omdat twee van onze peerdjes snel gaan hoesten van hooi.
En ik merk totaal geen verschil qua eczeem, is al jaren hetzelfde wat ik ook voer.

koetje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 13:11

heb een vraagje over derfen....
er zijn er vele hier die het gebruiken en goede resultaten hebben nu dacht ik dat wil ik ook wel uit proberen alleen nu ik het binnen heb zie ik dat het bruinig is en ik heb een bont paard.
worden d'r witte mannen dan niet heel vies om te zien??

Biies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 13:27

koetje28 schreef:
heb een vraagje over derfen....
er zijn er vele hier die het gebruiken en goede resultaten hebben nu dacht ik dat wil ik ook wel uit proberen alleen nu ik het binnen heb zie ik dat het bruinig is en ik heb een bont paard.
worden d'r witte mannen dan niet heel vies om te zien??

die worden dus echt hartstikke smerig :P

koetje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 13:57

dat vermoede had ik al :(
dus das helaas pindakaas want ook al zou t giga goed werken daar ben ik dan net wat te ijdel 8-) (sorry) voor en om haar nou om de week te wassen lijkt me ook niet goed.....
t afgelope jaar was gelukkig redelijk goed onder controle te houden met deken en smeren dus dan houd ik me daarbij!

Biies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 14:41

zonde. die manen worden egt wel weer schoon hoor :p alsof je paard het iets boeid of ze vies zijn of niet ? als het nou hartstikke goed helpt en je paard heeft minder last dan het jaar daarvoor. hoe erg is het dan dat hi j vieze manen heeft?

koetje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 15:08

Zij zal het waarschijnlijk niks boeie maar ja ik ben degene die haar verzorgt en als ik iedere keer als ik wedstrijd heb haar helemaal moet wassen om die kleur uit d'r witte mannen te krijgen is dat ook niet goed voor haar en d'r huid!!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:24

als de deken goed werkt zie ik ook t nut niet om derfen te gaan gebruiken bij mijn bonte paard hoor.

Biies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:16

als je wedstrijden rijd snap ik het wel :p

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 19:44

koetje28 schreef:
Zij zal het waarschijnlijk niks boeie maar ja ik ben degene die haar verzorgt en als ik iedere keer als ik wedstrijd heb haar helemaal moet wassen om die kleur uit d'r witte mannen te krijgen is dat ook niet goed voor haar en d'r huid!!

ook met wassen krijg je het er haast niet uit. Derfen schijnt wel binnenkort een shampoo op de markt te brengen om het uit te kunnen wassen.

Je hoeft de derfen niet weg te gooien, als je aan azijn enn scheutje dettol en een scheutje derfen toevoegt heb je een prima vliegenmiddel.

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 19:55

en anders wil ik wel flesje overkopen!!

koetje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 13:46

das wel slim van ze om er een shampoo voor te maken..weer meer inkomsten voor hen ;)
vliegenspray zal t niet worden als het al zo vies wordt in de manen hoe zal t er dan uitzien op d'r witte plekken :)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 15:20

koetje28 schreef:
vliegenspray zal t niet worden als het al zo vies wordt in de manen hoe zal t er dan uitzien op d'r witte plekken :)

Dat valt reuze mee ik gebruik het ook op ons schimmeltje

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 18:12

Gezondheid en welzijn gaat voor schoonheid.

atorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 19:23

Wie oh wie kunnen wij nog blij maken met een restpartijtje Cojosol produkten, ze staan er al even. Nog een aantal flessen, per stuk € 5,00 mail ons even info@atorka.nl

Yvon

atorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 19:25

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 21:34

_CS_ schreef:
Gezondheid en welzijn gaat voor schoonheid.

klopt en mijn o zo mooie pony staat de hele zomer verstopt onder een eczeemdeken :+ ;)

atorka,zijn er nog specifieke dingen waar je naar op zoek bent?

wat van mij nog steeds welk uitgevonden mag worden is een deken die met name in het najaar geschikt is voor eczemers.
als het erg nat en koud is verzuipen ze onder een natte deken en worden daar erg koud van.
een regendeken met hals is vaak toch ongeschikt,dus daar zou wat mij betreft wel wat voor uitgevonden mogen worden :j

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 22:07

Ga morgen even bellen of ze bij een dealer in de buurt Marstall Exzem-muesli hebben, dan kan ik dat eens ophalen en introduceren aan mijn kieskeurige pony! :D

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 22:13

appie staat al een tijden op de brokken.

ik had ergens toch het idee dat muesli(wat voort merk dan ook) het toch niet echt was.

hij krijgt nu Equiral Stud en daar doorheen wat gerst.
gerst moest goed zijn voor zomereczeem dus wie weet zijn de wonderen de wereld nog niet uit :P

maar de eczeemdeken ligt wel al klaar voor het geval dat!!!!

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 22:39

Nou, die van mij kreeg eerder subli ponybrok.
Uiteindelijk van de zomer ben ik overgestapt.
Eerder voerde ik zelf, maar was voor mij geen doen meer om daar telkens voor te komen.
Dus heb ik het voeren bij mijn staleigenaar gelegd.
Hij voert een brok die hij bij de handel in bulk krijgt.
Nou heb ik die lui gemaild voor de precieze inhoud van de brok (dit kon de staleigenaar me niet vertellen), omdat ik toch wel benieuwd was naar de inhoud omdat shadow het er zo ontzettend goed op doet.

En toen kreeg ik mail terug met pdf bestand!
Ik schrok me wezenloos naar de melasse WELGETELD 47,5%!!!!
Het hoofdbestanddeel is gerst, daarnaast zit er nog o.a. tarwe, luzerne, lijnzaad en maïs in.

Maar jemig, ik schrok me wezenloos aan het melassegehalte.
Shadow doet het zo ontzettend goed op dit voer, dit had ik natuurlijk nooit verwacht!