Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Beauty_J schreef:ja maar ook met deken is hij aan het schuren hele deken gaat kapot er van.
komt niet van alleen mugjes denk ik??? heeft et alleen bij de manen en op zijn staart. k wist neit dat dat vanm ugjes kwam?
Beauty_J schreef:ja maar ook met deken is hij aan het schuren hele deken gaat kapot er van.
komt niet van alleen mugjes denk ik??? heeft et alleen bij de manen en op zijn staart. k wist neit dat dat vanm ugjes kwam?
happytime schreef:deken is niet zielig,jeuk is erger, als je zelf erg vatbaar bent voor muggenstreken...smeer je jezelf ook goed in en neem je voorzorgmaatregelingen (s" avonds lange broek, lange mouwen enz ) dus waarom voor het paard niet?
krap zelf eens aan een muggenbult....blijft jeuken daarna. zo voeld een paard het ook.
Flosje446 schreef:Senna staat vandaag weer zonder deken en vannacht en morgen ook. Ze had haar deken gesloopt, want ze werd gek van de vliegen gisteren. Het rare was dat ze vanmiddag helemaal geen jeuk had. Ze stond ook superrustig op het land vandaag, terwijl ze gisteren woest stampend door het land ging met deken op. Volgens mij vind ze die deken gewoon helemaal niet leuk.
donnie schreef:Als jullie wisten dat je paard exzeem had bij aankoop hadden jullie je paard dan niet gekocht? Ik ben met een erg leuke merrie bezig om te kopen. Ze lijkt exzeem te hebben. Haar mannen waren onrustig en de staart had ze aan de bovenkant kaal geschuurd. Merrie is er pas mee begonnen. Krijgen ze dit bij de geboorte al mee of ontstaat het later?Ik vind het zo lastig om een beslissing te nemen haar wel of niet te kopen. Ben wel helemaal weg van haar.
donnie schreef:Als jullie wisten dat je paard exzeem had bij aankoop hadden jullie je paard dan niet gekocht? Ik ben met een erg leuke merrie bezig om te kopen. Ze lijkt exzeem te hebben. Haar mannen waren onrustig en de staart had ze aan de bovenkant kaal geschuurd. Merrie is er pas mee begonnen. Krijgen ze dit bij de geboorte al mee of ontstaat het later?Ik vind het zo lastig om een beslissing te nemen haar wel of niet te kopen. Ben wel helemaal weg van haar.
saskiamax schreef:mijn paard kreeg exzeem bij een acute koortsaanval zeg maar. maar met de deken op gaat alles goedik hoor pnu dat zijn manen wat langer gaan groeien maar met vlechtjes lukt dat niet want dan gaat zijn manen er juist af omdat het zo weinig zijn zeg maar. iemand een idee hoe ik ze langer kan laten groeien??
Whinnylando schreef:Flosje446 schreef:Senna staat vandaag weer zonder deken en vannacht en morgen ook. Ze had haar deken gesloopt, want ze werd gek van de vliegen gisteren. Het rare was dat ze vanmiddag helemaal geen jeuk had. Ze stond ook superrustig op het land vandaag, terwijl ze gisteren woest stampend door het land ging met deken op. Volgens mij vind ze die deken gewoon helemaal niet leuk.
Dat is toevallig, mijn paard precies hetzelfde! Gisteren ellende met de deken op , rennen rollen enz. stalgenootje heeft ze op stal gezet omdat ze zo tekeer ging. Vandaag zonder deken (flinke regen en daarna ook nog zon!) geen jeuk helemaal niets.