[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 09:15

Ik blijf lekker bij die van cashel. Ik wilde ook perse een lichte kleur masker, donkermasker lijkt me de zon aan trekken.
Plus dat ik gisteren een paard van de wei haalde met een dikke nepbont rand om het masker, dat paard was kletsnat onder die rand. Bij cashel is het heel dun fleece, veel beter.

maureen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 12:07

Even een vraagje omtrent de druppels van Puur Pollen en Drainage Comp.
Vrijdag a.s. moet ze weer een dosis van de pollen druppels, sinds zaterdag begonnen met de drainage druppels. Sinds gisteren
weer iets hoesterig/kucherig met rijden(kan dus door de drainage comp. komen...)zonder snot o.i.d. Het was helemaal weg.
Als ik nou vrijdag haar pollen druppels geef, zou het dan verstandiger zijn om misschien maar 1x die dag de drainage druppels te
geven? Gezien het feit dat ze nu dus wat reageert, zat te denken dat het dan misschien bij elkaar wat teveel is voor op 1 dag?
Wat is jullie ervaring met die combinatie???

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:36

Sorry daar kan ik je niet mee helpen. van de puur pollen kunnen ze ook hoesten. EN van het vele stof overal. Ik hoorde op stal ook een aantal paarden hoesten buiten op de wei.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 23:19

drainage moet je niet stoppen hoor.....zou het niet doen anders verstoor je de reiniging! en alles komt los erdoor, vergeet dat niet..moet er eerst uit he... je kan de puur pollen gewoon blijven geven dan hoor...
over de druppels van puur pollen... eva van praktijk erik laarakker zei dat je niet vaker moet gaan geven, maar gewoon de kuur opnieuw beginnen...volgens de beschrijving dan..

graspollen zijn er al hoor....pff gelukkig doet zijn masker echt zijn werk en is ook dubbel en dwars zijn geld waard.. praat ik over de crusader van cashel...ze zijn wel wat duurder, maar ik zweer erbij.....

maureen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 08:43

Dank je wel voor je berichtje ;) ! Helaas wel te laat :o Stoppen was ik ook niet van plan hoor, maar het schijnt dat ze halverwege de week 1 dag echt flinke stukken opgehoest heeft, wat nu dus niet meer zo is. Moet haast wel van de drainage komen want het hoesten was echt al weer even over...En zelfs met de medicijnen van de DA is het niet zo erg los gekomen?! Maar ik heb haar gisteren dus 1 portie gegeven van de drainage i.p.v. twee, en 1 portie pollen druppels. Vandaag gewoon weer verder met de 2x drainage. Maar had echt het idee anders teveel voor haar was. Ook omdat er zo enorm veel pollen zijn nu en zelfs met neusnetje had ze nog last...ze moet het wel allemaal kunnen verwerken in dat lijf ;)

maureen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 08:43

Maris schreef:
Sorry daar kan ik je niet mee helpen. van de puur pollen kunnen ze ook hoesten. EN van het vele stof overal. Ik hoorde op stal ook een aantal paarden hoesten buiten op de wei.

Hier in de omgeving ook ja!

tylando

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 09:15

het is de laatste periode wel heel stoffig e.d. hoor..zelfs de "normale" paarden briesen wat af....
zou wel gek zijn als een paard er geen last van zou hebben...zelf heb ik totaal geen last van hooikoorts, maar nies of hoest echt wel wat af...veel mensen in de omgeving zijn nu ook langdurig verkouden inclusief mezelf...3 weken heeft het geduurd....
die regenbui gister hier was ik wel blij mee....even al dat stof weg...

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 10:05

Niek moest gisteren ook heel veel briesen op de wei. Ook hier zit alles onder een laag stof. Is een combinatie van stof/zand/pollen met die harde noordewind denk ik.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 21:44

Ik denk dat in dit topic wel wat ervaringsdeskundigen te vinden zijn.
Mijn 16 jarige haflingermerrie schudt sinds een week tijdens het werk met haar hoofd. Vandaag was het aangespannen echt behoorlijk erg. Zodra we aandraven begint ze te schudden, dat wordt minder als ze haar neus in de lange manen van haar spanmaatje stopt. Door het schudden liet ze het trekken van de wagen door haar spanmaatje doen, maar toch liep ze vreselijk te zweten.
We rijden overigens altijd in het bos. Bij het longeren in de buitenbak (die ook wel in het bos is) een paar dagen geleden schudde ze niet.
Wat denken jullie hiervan?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 07:54

Sammyoo, is dit de eerste keer dat ze schudt of ook al in voorgaande jaren?

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 08:33

Dit is het eerste jaar dat ze het doet. Ze is wel altijd snel geirriteerd voor vliegjes bij haar hoofd geweest. September 2009 zijn we met onze paarden verhuisd. Ze staan nu 24/7 buiten op een bosperceel. Daarvoor op een pensionstal tussen de weilanden. Ik weet niet of dat er iets mee te maken kan hebben?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:15

Beetje moeilijk voor ons te beoordelen natuurlijk.
Zeker omdat het nu zo opeens komt, ligt de oorzaak misschien bij tanden of harnachement.
Pollenallergie zou eventueel kunnen, de grassen beginnen nu met met bloeien. Dus daar kan de oorzaak ook liggen.

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:59

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:23

Vanavond met een neusnetje met tweespan het bos in gegaan. Het schudden was zeker 80% minder! Ook werkte ze weer gewoon mee (wagen aardig volgeladen met mensen en honden) maar was toch niet zo bezweet als gisteren.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 07:22

mebianca:
zou best kunnen dat een chip dat veroorzaakt.
appie ia al jaren voor het hippen begonnen.

sammyoo:
fijn dat het neusnetje genoeg hielp :j

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 08:01

Sammyoo, schudt ze niet in het weiland?

Mebianca, Niek is DNA bepaald. Maar ik kan me best voorstellen dat een chip dit zou kunnen veroorzaken.
Hoe gaat het met behandelen nu?

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 13:25

Nou we hebben nu weer een week Puls (Pulsatilla Pratensis Wildemanskruid) gegeven, om de dag een korrel. maar zondag had ik gereden en helaas loopt hij het liefst met z'n neus over de grond heen, slaat af en toe met z'n voorbeen richting zijn neus en hij knikt nog steeds. Dus nix nada verbetering :n , vandaag moeten we 1 korrel bell (Belladonna, Wolfskers) geven. En morgen moet ik weer bellen. Als er weer niets veranderd dan moet ik me toch echt afvragen of zij wel de juiste persoon is.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 13:49

Mebianca, jammer dat het nog niet werkt. Weet je nu al wel wat het schudden veroorzaakt? En wat zegt ze zelf over de voortgang/duur van de behandeling?

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 15:55

singasong schreef:
Mebianca, jammer dat het nog niet werkt. Weet je nu al wel wat het schudden veroorzaakt? En wat zegt ze zelf over de voortgang/duur van de behandeling?

Nou dat weten we nog steeds niet waardoor het schudden nou komt. Reine had een soppig oor, dat is nu niet meer zo, na een aantal korrels kwam er allemaal rotzooi uit z’n oog, nu ook niet meer. Maar het schudden is nog niet opgelost. Ik moet morgen weer bellen zal eens vragen hoe ze er nou tegenaan kijkt en of we überhaupt wel door moeten gaan..

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 16:11

ik weet niet of je wel kan verwachten dat het schudden zo snel opgelost wordt ! :o

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 16:52

Maris schreef:
ik weet niet of je wel kan verwachten dat het schudden zo snel opgelost wordt ! :o

Nee weet ik.. ik ben zeer ongeduldig :o maar ik verwacht gewoon dat er IETS gebeurd... en we zijn nu sinds begin april met ongeveer dezelfde korrels bezig en tja er is nog helemaal niets veranderd..maar indd. moet meer geduld hebben met homeopathie

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 17:58

Maris schreef:

Nou, ik weet nog vorig jaar toen Niek ineens weer ging schudden S. het volgens mij binnen een paar dagen tot een week opgelost had. Toen had hij het echt heel erg. Was helemaal de weg kwijt, niet meer aanspreekbaar enzo. Was echt heel erg naar om te zien, zelfs in zijn stal schudde hij nog.

Bianca, ik zou het zeker voorleggen aan je homeopate. Je hebt kans dat ze eerst allerlei middelen wil uitproberen om te kijken welke aanslaat, dat kan een lange zoektocht worden.
Een Lecherantenne kan echt uitkomst bieden. Zeker voor dit probleem!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 19:01

mebianca:
is er ook een kweek gemaakt van het spul uit Reine zijn oor?
zo nee dan moet je dat wel doen.

ik heb een kat die steeds schud (in het voorjaar meer dan winters)met de oren en daar hebben ze nu na een kweek toch vastgesteld dat het om een staphylokokken infectie ging
en de schud nu stukken minder nu ze behandeld word.

ik heb vanmiddag gereden en Ap heeft wel geteld 2x geschud,dus dat viel mee. :)
voor hem is het meeste spul ook al uitgebloeid dus zal het eerstvoorlopig wel gaan met zijn klachten denk ik

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 19:04

maar Singasong, Niek was natuurlijk voor de rest al een heel eind op weg mbt opruiming van schimmels etc etc. dat scheelt al heel veel natuurlijk.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 19:08

Maris schreef:
maar Singasong, Niek was natuurlijk voor de rest al een heel eind op weg mbt opruiming van schimmels etc etc. dat scheelt al heel veel natuurlijk.

Alleen is de oorzaak dat de aangezichtszenuw gevoelig maakt steeds iets anders bij Niek ;) Volgens mij was het vorig jaar toen het zo heftig was niet eens een schimmel maar een bacterie. Ik weet het niet meer precies, zou ik mijn berichten eens terug moeten zoeken van vorig jaar.