Ik kom hier weer eens binnengevallen. We hebben ontzettend veel moeite om lieve merrie haar eczeem onder controle te houden...
We voeren haar weinig eitwitten, ze heeft een sweet itch deken op, wordt dagelijks ingesprayed met een product wat we van onze veearts kregen (tegen jeuk + insecten met een beetje cortisone in) en we hebben dogeczeem wat we om de 2 weken een paar dagen gebruiken. Terwijl dit vorig jaar ruim voldoende was om alles tegen te houden, is het dit jaar een ramp... Haar buik ligt open, aan haar voorpluk heeft ze tot bloedens toe geschuurd, een stuk manen weg en de bovenkant van haar staartwortel is kaal.
Ze heeft borstels aan de hooiruif hangen die ze gelukkig goed gebruikt waardoor er vooral haar weg is maar geen open wondes. Alleen buik en voorpluk.
Ik ben nu bezig met een buikflap te maken voor de sweet itch hoody, de huidige bedekt te weinig.
Eigenaresse heeft ook met veearts besloten om haar cortisone pillen bij te geven (lage dosis) omdat ze er zo van af ziet. Betreft ook een paard van 18 jaar, dus we willen haar nog een aantal mooie jaren geven. Cortisone zijn we nu 1maand aan het geven, maar ik zie nog niet veel resultaat.
Veel mensen zeiden "haal ze binnen". Maar eerlijk... dan laat ik haar nog liever inslapen dan continu op stal... We hebben een meer gesloten schuilstal in opbouw. Dit is een container, ik hoop dat dat wat kan tegenhouden maar ik vrees ervoor.
We hebben al zoveel producten geprobeerd, tot nu toe ging het super met de spray met deken en eiwitarm voer. Maar op het moment is het vreselijk... Veearts komt woensdag voor inentingen, dan gaan we haar ook nog eens vragen wat er nog mogelijk is. Ik heb zo medelijden met haar