Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
jjustangela schreef:hier ook nog geen jeuk, heb haar voor de zekerheid al wel de deken om gedaan, zondag word het ook weer lekker warm.
jjustangela schreef:als de zon er is kunnen de mugjes er al zijn
tierry schreef:ik heb een fjord met zomerexceem, maar in hele lichte mate denk ik !!
na al die verhalen hier weet ik dat eigenlijk wel zeker....
ze heeft een mega volle bos manen en een nog dikkere staart.
ook is het echt alleen de staart en manen als ze er last van heeft en ook rond haar ogen.
dus eigenlijk zou ik kunnen volstaan met alleen een nek gedeelte en staartflap, maar zonder de rest vd deken lijkt me dat moeilijk blijven zitten hahha.
en natuurlijk een vliegenmasker met neusstuk.
en verder als ze schuurt, schuurt ze helemaal niet zo enorm IN de manen en staart, maar meer eromheen, dus langs de manenrij en om de staartwortel
waar dan wondjes ontstaan die als ze helen ook weer gaan jeuken en die ze dan verder schuurt.
ik hoef verder geen apart spul te voeren en met deken heeft ze nergens last van.
ik kan zelfs zonder deken rijden met goede spray.
heb zelfs al geprobeert om op tijd te beginnen met Marstall exceemmueslie en dan te proberen zonder deken, maar ik durf het gewoon niet zonder deken.
stel dat ze dan wel last krijgt en alles kapot schuurt, dan krijg je dat cirkeltje van kapotschuren, helende wondjes die ook jeuken en ze nog verder kapotschuurt enzenz....
iemand een idee ?
HelmerG schreef:jjustangela schreef:als de zon er is kunnen de mugjes er al zijn
ja daarom, ik durf dat risico ook niet meer te lopen.. dan maar wat eerder erop.. maar als de jeuk er eenmaal is, pff..
snap daarom dus niet dat er zoveel mensen zijn wat zeggen dat ze wachten totdat het paard symptomen gaat vertonen terwijl
je weet dat ze komen als de mugjes er zijn.. en dan is het toch te laat als je al ziet dat ze jeuken?