Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:29

beauisvancie schreef:
Pony heeft een lichte verhoging snotneus en hoest..

Op advies van de da morgen nog een keer tempratuen duimen jullie mee?

Ik zou je bericht maar verwijderen, straks komen de mods nog dat je icm de plaatsnaam in je profiel onbevestigde berichten op bokt zet :P

Veel succes.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:30

Oh bah, keep mij fingers crossed dat het een gewone verkoudheid is. Sterkte ermee!

PLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:31

Dat vind ik slim! Heb niet alles hier kunnen lezen maar als nu iedereen zijn ziektebeelden en woongebied meldt, houden we t met zn allen in de gaten hoe en OF de verspreiding snel gaat (indien het rhino is hé). Info uit de 1e hand, dus dat moet kunnen. Sterkte voor je snotneusje!!!

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:36

Asyaa schreef:
beauisvancie schreef:

Ik zou je bericht maar verwijderen, straks komen de mods nog dat je icm de plaatsnaam in je profiel onbevestigde berichten op bokt zet :P

Veel succes.

Nouja :+ }:0

Ik hoop dat ze ons op de hoogte houd want ik woon zelf ook in den haag. En ik duim uiteraard voor haar en haar pony ;)

Ariebren

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:50

Dus nu gaan we al melden als een pony een snotneus heeft. :7

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:51

Oh oh oh waar gaat het hier nog over, komaan zeg :z Iedere snotneus is nu al Rhino? Goooooooosh

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:52

Mijn man heeft ook een snotneus, moet ik dat hier ook melden? O:)

(sorry, kon het even niet laten :') )

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:53

Ariebren schreef:
Dus nu gaan we al melden als een pony een snotneus heeft. :7

:7 Nee maar waarom zou ze zoiets niet mogen vertellen op bokt dan? Er wordt verder geen paniek om gezaaid.. En mocht het zo zijn (owjee wat fout nu speculeer is mensen niet in paniek raken!) dan lees ik dat liever op tijd ja..

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:54

Wij hadden gisteren een dierenarts op stal.

Of zaai ik nu ook paniek en gaat de roddel zometeen ook?

Sjonge jonge. Kom maar met het nieuws als er getest is en het zo blijkt te zijn.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:55

Ik hoop van harte dat de Neurologische variant op de drie reeds bevestigde stallen gaat blijven.

De abortus-variant komt ongetwijfeld nog wel een paar keer langs, aangezien dat ieder jaar meerdere stallen treft. Hetgeen deze "uitbraak" anders maakt dan andere jaren, is het feit dat er nu vrijwel op hetzelfde moment in tijd drie stallen zijn met paarden met Neurologische verschijnselen.
Ik vermoed dat daar ergens een vrij directe link is. En ik hoop dat die link duidelijk gaat worden, dat kan een hoop onrust wegnemen.

Voor mij lijkt het er ip dit moment op dat de abortus gevallen redelijk op zich staan, en waarschijnlijk net zo veel voorkomen als andere jaren. Andere jaren hoor je daar niet zo veel over.

Toch zou ik het prettig vinden als er een meldplicht voor Rhino komt, en dan voor de EHV1. Bij voorkeur met exacte stamnummer van het virus. Dan wordt het duidelijk wat waar heerst, en ook mogelijk de connecties.
Hoewel ik het voor de abortusverschijnselen iets minder van belang vind, zou ik ook daar graag meldplicht zien. Dat kan er voor zorgen dat er gedegen onderzoek kan komen naar de verschillende virusstammen, de eventuele mutaties, en ook of de abortusvariant over kan gaan in de neurologische variant. Daar lijkt op dit moment wat onduidelijkheid over te zijn. Ik kan nergens een -betrouwbare- bron vinden die dit aantoont of verwerpt.

Bovendien geeft een meldplicht mogelijk wat rust onder de paardenbezitters. WETEN waar het heerst, en ook WETEN dat de gegevens accuraat en kloppend zijn.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:56

Het aparte/bijzondere is.... bijna iedereen heeft het virus hoogstwaarschijnlijk al op stal.
(een redelijk gedeelte van de paarden is drager... dus van de 10 paarden op stal zullen er geschat 5 drager zijn). Er staat ook duidelijk (op meerdere betrouwbare sites vermeldt) dat een uitbraak niet regio- maar juist stalgebonden is.

Dat er nu meerdere stallen last van hebben (paarden met een verminderde weerstand die bepaalde dieren weer besmetten), komt in deze periode vaak voor. (eind van de winter). Ook in 2009 was er in Februari een uitbraak en is er zelfs een paard van een bekende enkelspanrijder overleden aan Rhino.

Dit wil niet zeggen dat je niet uit moet kijken, natuurlijk niet. Maar het is niet iets ongewoons.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:57

beauisvancie schreef:

Dit is toch al een oud bericht???!!!

Als je op geplaatst klikt bij haar naam zie je ook dat ze ook weer gemeld heeft dat de pony geen koorts heeft en wel vaker last van een snotneus.

Niet elk snotje is meteen Rhino!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:57

Ollie23 schreef:
Het is weer eens wat anders als 'Totilas nieuws' ;)

Breaking News

Totilas opgepot in stal. Quarantaine en volledig ingepakt zodat hij zichzelf niet kan beschadigen

"Totilas gaat nu even de baan niet in. We hopen dat het virus snel is overgewaaid"

_O-

PLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:59

helemaal eens met FemkeTweety! De RIVM houdt t ook stil allemaal... Er steken steeds vaker vreemde (labmade?) virussen op

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:00

Ra_chel schreef:
Abiola schreef:
Nieuwe variant Rhino virus :+

Afbeelding

ben blij dat ik jouw gevoel voor humor niet heb , vind dit een zeer respectloze actie tegenover diegene wines paard besmet is en tegenover diegene die hun paard door de rhino hebben verloren.

Abiola, geweldige grap!!!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:03

Stal_Fiore schreef:
beauisvancie schreef:

Dit is toch al een oud bericht???!!!

Bericht is verwijderd... :Y)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:03

Asyaa schreef:
Abiola schreef:

Dit moeten we echt voorkomen...
Ik wist niet dat problemen in de aanleuning 1 van de symptomen was.

In dat geval heeft zeker 90% van de bokt paarden rhino :')

even serieus. het is natuurlijk niet zo grappig/
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 06-03-12 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:06

beauisvancie schreef:
Ik ben net terug van stal, pony eet weer goed en heeft geen koorts verder is ze gewoon levendig :j

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:09

Bij ons thuis merk ik alleen dat mijn pony na het rijden een snotneus heeft, en dat hij tijdens het rijden vaak hoest. Maar alleen tijdens het rijden, verder nooit.
Dit is toch verder niet erg?

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:10

Sorry mijn bericht was blijkbaar niet de bedoeling ik zal het niet meer plaatsen :n

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:11

als de bak iets stoffig is hoest die van mij ook met rijden. wat versta je onder een snotneus? vaak komt er wel wat uit een neusgat na het rijden.. zou me niet zo druk maken..

Taat_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:12

Sorry dat ik dit waarschijnlijk als zoveelste vraag, maar afgelopen paar pagina's zijn alleen maar grappen over het virus lijkt het wel.. :+
Maar is er nu een serieus vervoerverbod of gewoon nogsteeds een aanrader?

Stal_Fiore

Beauisvancie, tuurlijk mag je het plaatsen, maar mensen gaan oude berichten qouten en denken dat je paardje ziek is, terwijl je al hebt laten weten dat ze geen koorts e.d. heeft.

Loetie84

_Apple_ schreef:
Bij ons thuis merk ik alleen dat mijn pony na het rijden een snotneus heeft, en dat hij tijdens het rijden vaak hoest. Maar alleen tijdens het rijden, verder nooit.
Dit is toch verder niet erg?

Mijn paard heeft heel vaak een snotneus na het rijden, maarja als ik hardgelopen heb, heb ik dat zelf ook :o
Waarschijnlijk had je nooit aan Rhino gedacht als er nu geen uitbraak was geweest. Maar als je het niet vertrouwd, moet je een DA laten komen...

Sotto2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:13

mensen aub niet bij iedere snotneus in paniek raken!!!!!