Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
opisop_shop schreef:Zo, was ik ook weer
Vandaag flink aan het freubelen geweest met de halsdeken voor Storm. Helaas kreeg ik erge ruzie met de naaimachine en kreeg ik het allemaal niet voor elkaar zoals ik wilde...
Maar het begin is er!
Dit is mijn model/sjabloon, ik maak hierna de "echte".
Dat blauwe is een fleece schoftbontje waar ik mee bezig ben.
Heb er ook een D-ring opgenaaid daar, waar ik net als met die van Boett (?) een staartflap aan kan bevestigen, die is nog in de maak.
Ook heb ik de deken van Wisse onder handen genomen, heb hem een heel stuk ingenomen onder de buikflap, dus met de hele deken om zie je het amper. Moet alleen nog draad kopen in de dekenkleur en recht leren naaien
Voor het innemen:
Hier nog net nieuw, hij is er daarna al wat ingegroeid;
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KCZFGLE8.jpg
Na het innemen:
Ook meteen een foto gemaakt van de losse halsdeken die ik vorig jaar gebruikte voor Darren, daar vroeg iemand laatst om?
Deze hals was van een kapotte deken. Was vrij kort, daarom heb ik er een stuk aangezet op de rug zodat hij niet onder de regendeken vandaan zou komen. Heb het geheel toen afgezet met de bies van een oude kapotte deken (ik gooi idd nooit iets weg) en de ringen ervan. Ik heb elastische bilkoorden gebruikt. Deze klikte ik aan de ring van de bilkoorden, aan de zijkant, niet die je echt bij de kont dichtklikt, maar daar waar ze aan de deken vastzitten.
Dus: Hals omdoen, deken erover, halsdeken-bilkoorden vastmaken en daarna de gewone deken zoals gewoonlijk vastmaken.
Heb nooit echt last gehad dat hij verschoof geloof ik, maar moet zeggen dat hij ook al misschien 2 jaar in de kast ligt dus ik weet het niet zeker. Als ik weer eentje maak, zou ik een D-ring op het schiftbontje naaien en ergens op de hals eentje en dit met een clipje met een stukje elastiek gebruiken.
Zie de foto van de halsdeken, heel simpel dus eigenlijk zoals je ziet;
Grote foto: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-WLM3KIZ7.jpg
Zo, misschien heeft iemand iets aan al deze creatieve uitspattingen
Sonja_vR schreef:ligt heel erg aan de stof die gebruikt word
van mij mag er idd ook iets meer rumte om de hals, maar indien je goede ademende stof gebruikt hoeft er geen enkel probleem te zijn
_Amyyy schreef:Even een update
Sinds ik mijn paard niet meer op het gras heb staan is het eczeem bij mij (bijna) over! Het gaat hartstikke goed, paard schuurt niet, staat lekker zonder deken en is de hele tijd blij. Hij staat nu een week zonder deken in de paddock, van 9u 's ochtends tot 9 uur 's avonds en hij vermaakt zich prima met de andere paardjes. Ben zo blij!
sjar schreef:Ik heb gisteren een kuur gehaald genaamd GINSENG twee stappenpakket. Het bestaat uit een creme en een shampoo.
Hoor er voornamelijk alleen maar goede berichten over dus dacht waarom niet. Iemand ervaring mee?