[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 11:15

Nee nog niet van gehoord. Gebruik weleens ginseng zalf van een winkeltje, gewoon voor mensen maar met die goede eigenschappen leek het me ook wel goed tegen eczeem.
Waar heb je het vandaan en hoe duur is het?
Hoe werkt het pakket?

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 11:30

Even tussendoor, ik heb een pagony 175 te koop.
Geinteresseerden kunnen PB'en

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 14:07

Even een update :)
Sinds ik mijn paard niet meer op het gras heb staan is het eczeem bij mij (bijna) over :D! Het gaat hartstikke goed, paard schuurt niet, staat lekker zonder deken en is de hele tijd blij. Hij staat nu een week zonder deken in de paddock, van 9u 's ochtends tot 9 uur 's avonds en hij vermaakt zich prima met de andere paardjes. Ben zo blij!

shamrock06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 16:22

niemand ervaring met die puistjes??

Had 1 pb, maar verder is dit niemand bekend??

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 16:28

Iemand hier ervaring met Midge Off van het merk Naf? :) Ik zoek namelijk én iets vliegwerends én iets voor de behandeling van de eczeem in één. Zag dat er ook tea tree in zit, wat bij mijn pony zo goed werkt!

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 16:32

Hier gaat het nog steeds super.
Wel ben ik intussen zeker dat mijn pony slecht tegen de zon kan.
Heeft nu d'r neus alweer verbrand etc.

Muzefee: ik heb het, maar vind het niks. Mede doordat m'n pony niet op aloe vera reageert (getest). En tea tree ben ik ook niet meer zo kapot van eerlijk gezegd.

shamrock06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 16:36

Trouwens....heb net de staart goed gewassen met betadine. Trekt helemaal samen als ik eraan kom.
Voel duidelijk onderhuids knobbels zitten. Net of er onderhuids iets zit, ontsteking ofzo....heb geduwd, maar geen verandering.

Toch maandag maar eens mn veearts bellen. Al gooit die het snel op zomereczeem.

Manen zijn rustig, dinsdag na de repetitie wel wat tkc97 erin gedaan. Vorige week had hij geschuurd. Er zitten op het veld daar erg veel kleine mugjes/vliegjes. Dus uit voorzorg erop gesmeerd. Maar niet geschuurd dus. Alleen de staart (en niet meer tot bloedens toe)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 16:36

Waar behandel je het nu mee CarolShadow?

Ik verbaas me er trouwens over hoeveel paarden er dit jaar enorme last hebben van de eczeem. Zo hebben ze het nooit en zo is het er zomaar en schuren ze zich kapot! Een kennis van mij heeft ook een 2-jarige die plotseling begon dit jaar... Zo uit het niets. :(:)

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 16:41

Ik behandel nu niks :D zo heel sporadisch gooi ik er wat klitwortel in, meer doe ik er niet aan. Vlecht het in, deken erop en that's it.

Eczeem wordt een steeds groter aspect merk ik ook ja. Denk dat er toch iets verkeerds ergens zit, dat steeds meer hiermee gaan kampen. En dan doel ik richting voeding e.d.

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 18:40

opisop_shop schreef:
Zo, was ik ook weer :)

Vandaag flink aan het freubelen geweest met de halsdeken voor Storm. Helaas kreeg ik erge ruzie met de naaimachine en kreeg ik het allemaal niet voor elkaar zoals ik wilde...
Maar het begin is er!
Dit is mijn model/sjabloon, ik maak hierna de "echte".

Afbeelding

Afbeelding

Dat blauwe is een fleece schoftbontje waar ik mee bezig ben.
Heb er ook een D-ring opgenaaid daar, waar ik net als met die van Boett (?) een staartflap aan kan bevestigen, die is nog in de maak.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook heb ik de deken van Wisse onder handen genomen, heb hem een heel stuk ingenomen onder de buikflap, dus met de hele deken om zie je het amper. Moet alleen nog draad kopen in de dekenkleur en recht leren naaien ;)

Afbeelding

Afbeelding

Voor het innemen:
Afbeelding
Hier nog net nieuw, hij is er daarna al wat ingegroeid;
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KCZFGLE8.jpg

Na het innemen:
Afbeelding

Ook meteen een foto gemaakt van de losse halsdeken die ik vorig jaar gebruikte voor Darren, daar vroeg iemand laatst om?
Deze hals was van een kapotte deken. Was vrij kort, daarom heb ik er een stuk aangezet op de rug zodat hij niet onder de regendeken vandaan zou komen. Heb het geheel toen afgezet met de bies van een oude kapotte deken (ik gooi idd nooit iets weg ;) ) en de ringen ervan. Ik heb elastische bilkoorden gebruikt. Deze klikte ik aan de ring van de bilkoorden, aan de zijkant, niet die je echt bij de kont dichtklikt, maar daar waar ze aan de deken vastzitten.
Dus: Hals omdoen, deken erover, halsdeken-bilkoorden vastmaken en daarna de gewone deken zoals gewoonlijk vastmaken.
Heb nooit echt last gehad dat hij verschoof geloof ik, maar moet zeggen dat hij ook al misschien 2 jaar in de kast ligt dus ik weet het niet zeker. Als ik weer eentje maak, zou ik een D-ring op het schiftbontje naaien en ergens op de hals eentje en dit met een clipje met een stukje elastiek gebruiken.
Zie de foto van de halsdeken, heel simpel dus eigenlijk zoals je ziet;
Afbeelding
Grote foto: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-WLM3KIZ7.jpg

Zo, misschien heeft iemand iets aan al deze creatieve uitspattingen :D

je proef model ziet er mooi uit maar ik vind hem te strak zitten, zo krijgt de huid niet voldoende lucht naar mijn idee..
zelf zou ik zoiets dus nooit kopen !

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 18:46

ligt heel erg aan de stof die gebruikt word :)
van mij mag er idd ook iets meer rumte om de hals, maar indien je goede ademende stof gebruikt hoeft er geen enkel probleem te zijn

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 18:54

Sonja_vR schreef:
ligt heel erg aan de stof die gebruikt word :)
van mij mag er idd ook iets meer rumte om de hals, maar indien je goede ademende stof gebruikt hoeft er geen enkel probleem te zijn

als nu iets de stof omhoog kruipt dan zit het dus over zijn ogen en dan ziet hij niks meer.. lijkt me vreselijk eng ?
en ja ik hou gewoon van een wat ruimere hals. Ik kan me niet indenken dat het fijn is voor een paard zo strak iets om zich heen te hebben.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 18:57

als je de goede stof gebruikt en de oor en oog gaten goed plaatst zal dit absoluut niet gebeuren

ik heb namelijk eenzelfde type deken, zit wel iets losser op de hals, maar wel hetzelfde systeem en deze zal absoluut niet kruipen(om het hoofd sluit hij perfect aan tot vlak na de oren(oren zitten bij mijn deken ook ingepakt)
juist als je een dergelijke deken losser maakt om het hoofd zal hij gaan schuiven etc en tegen of zelfs over de ogen schuiven als je pech hebt

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 19:11

Heel crea die halsdeken!
Ongeveer dezelfde heb ik gekocht van Lycra. Super halsdeken qua pasvorm maar de dag erna al kwamen de manen met bossen te gelijk los. Was voor ons dus helaas geen succes...

Heb vandaag de Rambo Sweet Itch Hoody ontvangen :) Morgen even kijken of de maat goed is.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 19:37

Dit is idd een lycra stof.
De ooggaten waren eerst te groot, toen heb ik er dus een stukje stof bij ingenaaid, kun je wel zien als je nog een keer goed kijkt, maar nu zijn ze weer iets te klein.
Denk dat ik het er weer uithaal en ze mooi groot laat, dan ga ik denk ik wel een vliegenfrontje eraan vast naaien net zoals bij de pagony hoofdkap, dus boven de ogen een strook sliertjes vastnaaien als het ware.
Deze stof moet niet te los zitten in elk geval.
Ik wil er nog eentje maken zoals Storm al heeft, ditzelfde model maar dan mooi ruim van een andere (polyester/katoenen) stof.

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 19:58

Die van mij had gister en eergister geen deken op .. ging super!! allen haar staart schuurt ze nu an,maar met klitwortel gaat het gelukkig weer beter. alleen het prikt dus ze wil wel eens trappen das echt irritant

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 21:48

Ik vraag me toch af of lycra ongeacht een lichte kleur (zonafstotender) niet ontzettend warm en broeierig wordt.

Zit eraan te denken om zelf ook een halsdeel te maken, voor bijvoorbeeld straks onder een regendeken, of voor lichtere (regenachtige zomerdagen zoals afgelopen dagen) met een vliegendek.
Eens informatie inwinnen bij de betreffende stoffenwinkel welke stof ze me daar aan kunnen raden.

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 21:50

owja en ook een probleem. die van mij krijgt kale plekken van haar deken bij haar borst.. vind het nie tmooi staan.. zeker niet voor op wedstrijd.. werkt een sleezy daarvoor??

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 21:55

Heeft die van mij ook, ook bij winterdekens e.d.
Heb toen geprobeerd zo borstbeschermer (lycrastof) kreeg ze nog net zo hard plekken, als wanneer ik hem niet gebruikte.
Haartjes worden in tegengestelde richting getrokken door een deken, worden hierdoor smuzzelig en na een paar keer heb je een kale donkere plek.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 10:37

_Amyyy schreef:
Even een update :)
Sinds ik mijn paard niet meer op het gras heb staan is het eczeem bij mij (bijna) over :D! Het gaat hartstikke goed, paard schuurt niet, staat lekker zonder deken en is de hele tijd blij. Hij staat nu een week zonder deken in de paddock, van 9u 's ochtends tot 9 uur 's avonds en hij vermaakt zich prima met de andere paardjes. Ben zo blij!

Zelf zal ik mijn paard niet van het weiland halen. Senna is dolgelukkig op het land en ik vind dat een paard ook op het land thuis hoort en niet in een paddock. Zij staat nu op een land waar net hooibalen vanaf zijn gehaald. Dus veel te eten staat er niet.

Senna heeft nu haar Pagony deken op, maar wat is dat een verschrikkelijk ding. Het is haar reservedeken (de Rambo SIH is weg voor reparatie), maar dat ding schuift zo ontzettend erg naar achteren, zodat het halsdeel veelste kort wordt en de helft van haar manen bloot komt te liggen. Dadelijk ga ik maar weer even knutselen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 11:16

flosje : het ligt helemaal aan de situatie
als een paard van het gras af jeukvrij is en op het gras zichzelf kapot jeukt, dan gaan ze bij mij ook van het land af
dan maar geen , of heel beperkt gras...gaat ook tegen mijn gevoel in omdat we gewend zijn dat paarden op de wei moeten, maar veel weides zijn gewoon helemaal niet geschikt voor paarden, laat staan voor overgevoelige paarden

die van mij zou trouwens op het weiland wat jij omschrijft kapot gaan van de jeuk... puur door de suikers in het gras
ze staat nu een paar uurtjes per dag op het (hele) lange gras
dat gaat goed

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 12:04

sjar schreef:
Ik heb gisteren een kuur gehaald genaamd GINSENG twee stappenpakket. Het bestaat uit een creme en een shampoo.
Hoor er voornamelijk alleen maar goede berichten over dus dacht waarom niet. Iemand ervaring mee?

in dat gladiator plus product( is een topic over op voeding en supplementen) zit ook ginseng, siberische ginseng.
dat product schijtn ook goed te werken tegen huidproblemen dus heb je best kans dat jouw product ook wel helpt hor.
kwestie van uitproberen

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 12:16

een paard bij ons op stal heeft heel erg eczeem, de manen er nu zelfs al afgeschoren want anders word hij helemaal gek.

maar wat kun je er nou het beste aan doen vind zo deken ookmaar zielig

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 12:18

ik snap dat je je paard liever zonder deken zou willen zetten, maar ik vind een deken toch niet zo zielig dan een paard wat helemaal gek word van de jeuk!

Mijn pony zou ik ook het liefst het hele jaar door zonder deken in de wei willen hebben, helaas gaat dat in de zomer gewoon niet. Nu staat hij MET een deken maar wel ZONDER jeuk.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 12:21

deken is niet zielig..
paard is allergsch voor de prik van die vliegjes en deken zorgt er voor dat ie niet geprikt word.

simpel toch :D