[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_KaWi_

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:41

Zo vriest het nog en zo is het 20 graden. Gek weer altijd :D Hier gisteren nog geen jeuk, staat nog zonder deken.
Ga zo weer even kijken bij hem.

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:52

ja absurd he

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:12

Ja wij doen morgen de deken op en dan de regendeken even nog er overheen, want ook hier zijn de manen nu weer mooi gelijkmatig aan't aangroeien en ik wil dat het aan het eind van dit seizoen nog langer is :D

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:14

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:19

Kan inderdaad misschien voor veel eczemers een goed hulpmiddel zijn denk ik!
Vindt het jeuken bij mijn paard wel meevallen, met goed borstelen jeukt hij eigenlijk niet echt tijdens het verharen.. Nu heeft hij ook niet meer zo'n dikke wintervacht nu hij telkens in het najaar regendeken met fleece op heeft liggen en in de winter 200grams deken.. Tijdens het verharen geef ik altijd lijnzaadkorrels bij en heb het idee dat dat ook goed helpt. Zou voor mijn paard dus niet echt nodig zijn, het scheren.. Zou nu ook eigenlijk alleen scheren als je echt denkt dat het helpt.. Weetniet of scheren tijdens de rui wel goed is, voor de structuur enz van de vacht? *roep maar wat, geen verstand van eigenlijk*

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:34

De wintervacht komt er nu vanaf en je krijgt er 'nieuw' zomerhaar voor terug. Net als Helmer zou ik nu ook niet goed durven scheren.. Lijkt me een furminator zinvoller..

pony33

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:18

En ook al scheer je, de dan korte wintervacht haartjes komen toch los, lijkt me alleen maar meer te jeuken, die korte stoppels dan het langere winterhaar. ;)
Gewoon goed borstelen. Met een metalen zweetmes haal je er ook heel veel af :j
http://www.divoza.com/collectie/paard/g ... etaal.html
zo eentje, werkt als een trein +:)+

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 20:36

Deken is hier ook weer op.
Maar twijfel of de jeuk echt door knutjes komt momenteel.
Ze is in erg slechte conditie, zijn al met dierenarts aan overleggen wat en hoe.
Reinigings kuur heeft goed gedaan voor de absessen die open braken, dat is minder maar ze is opeens erg afgevallen.
Verder wel goed te spreken en toont geen zieken indruk.
Dierenarts wil haar eigenlijk flink op antibiotica zetten omdat die absessen eens echt weg moeten maar ik twijfel.
Denk maar eens langs den Hoek met haar.

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:44

Hier is de mtg binnen gekomen. Smeerde /smeren jullie dit ook met hishoudhandschoenen, of kan het ook met blote handen, zonder dat ik de geur niet meer afgewassen krijgen?

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:56

Ja sowieso, dat spul ruikt ook niet echt fris. Je kan het beste van die wat dikkere handschoenen pakken, niet die wegwerp, die zijn zo kapot.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 22:06

Sushilla88 schreef:
Ja sowieso, dat spul ruikt ook niet echt fris. Je kan het beste van die wat dikkere handschoenen pakken, niet die wegwerp, die zijn zo kapot.

Haha ligt eraan! Ik heb van die dokterswegwerp handschoenen! Die werken keigoed. Die kan ik meerdere dagen gebruiken. Toch een voordeeltje als je vader huisarts is.

Maar, ik zou dat spul niet zo met je blote handen opsmeren. Niet alleen voor de geur. Die meeste spulletjes zijn ook niet echt goed voor je eigen huid.
Ik heb eens een spul bij mijn paard op zijn schieffel moeten smeren. Toen heb ik 1x zonder handschoenen gesmeerd en mijn huid is met die ene keer helemaal opgegaan en kloofjes enzo. Nou smeer ik alles met handschoentjes op. Ik was zelfs met handschoenen aan als ik met de teershampoo in de weer ben. Maar dat is meer tegen de geur...

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 09:15

Ik merk bij mijn paarden ook niet dat ze heel veel jeuk hebben van het verharen. Wel worden ze meerdere malen per week behandeld met de furminator! Wat een ideaal ding, ze staan helemaal te genieten en te flemen als ik ermee in de weer ben. Ik kan me niet meer herinneren waar ik hem vandaan heb, destijds met flinke korting ergens op internet. Dacht via bokt of op het Friespaardenforum. Twijfel wel een beetje over de dekens dit weekend. Aangezien de ene nu nog onder 200 gr. staat.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 10:04

Wij doen de eczeemdeken vandaag op en dan de regendeken nog even er overheen.. dat als het warmer wordt paardlief niet meteen jeuk krijgt omdat we te laat zijn met de eczeemdeken, maar dat we dan gewoon de regendeken af kunnen halen en dan is t goed :)
Furminator bij paarden geen ervaring mee maar hoor inderdaad veel positieve verhalen. Ik gebruik hem zelf bij mijn hond.
echt ideaal ding inderdaad! Maar bij honden mag je hem niet veel gebruiken omdat je dan ondervacht meeneemt en da's niet goed

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 10:07

Idefix is al begonnen met schuren aan zijn hoofd en oortjes... Gek genoeg nergens anders dus of dit wel zomer exceem is??
ik laat hem nog even af denk ik. mocht het echt 20 graden worden dit weekend dan doe ik hem wel op :)

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 10:23

Ik ben dit weekeind weg en twijfel nu heel erg of ik hem zijn deken op zal doen. Hij is net een paar dagen onder zijn winterdeken vandaan en geniet er zo ontzettend van.

stvieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 10:27

Grrrrr, kwam net bij mn verzorgpaardje (nog geen deken op) zie ik dat 'ie al flink z'n kont heeft liggen schuren (en staart ;()

Kun je een zomereczeem deken dr op gooien als 't nog zo regent? Vind 't zo sneu voor 'm.. zon vieze natte plakkerige deken?? (hebben geen regendeken)

Hoe doen jullie dit?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 11:00

Waarom kiezen sommige voor eczeemdeken + regendeken? Ik heb regendeken met hals en die komt niet helemaal tot boven, maar dat lijkt me voor het paard comfortabeler..

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 11:48

Hier ook nog geen jeuk gezien maar ben blij dat ik hem op heb gedaan vorig weekend.
Hoe vaak smeren jullie derfen?

Om de dag ofzo?

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 12:53

Hallo,

Ik heb een vraag, mijn fries is een beetje kriebelig. Echte ZE is het niet. Vorig jaar tegen de dazen een eczeem deken opgehad. Savonds ging deze af als die op stal kwam. Helaas zijn zijn manen alsnog verstikt En ben ik een heel stuk van zijn manen kwijt. Wat voor oplossing hebben jullie hiervoor? Hij schuurt zn manen niet af, af en toe zie ik dat ie jeuk heeft gehad omdat zn staart bij zn kont een beetje omhoog staat... En soms zn manen biij zn manenkam verward en stoffig zijn. Ik was zijn manen met speciale shampoo in de zomer voor eczemers en een lotion van puur.. Misshien hebben jullie preventieve lotions die de jeuk van hem weghalen? Ik wil voorkomen dat de jeuk in ZE uitloopt......

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 12:56

Jotoma schreef:
Waarom kiezen sommige voor eczeemdeken + regendeken? Ik heb regendeken met hals en die komt niet helemaal tot boven, maar dat lijkt me voor het paard comfortabeler..

Omdat ik het nu nog erg koud vind om in een keer die deken af te halen en het nog vies weer is op het moment.
Maar ik ben bang dat als het straks in een keer warm wordt overdag en ik heb dan de eczeem niet opliggen dat die mugjes opeens tevoorschijn komen(en die komen snel, ben je soms met een paar uur al te laat en ik kan niet elk moment vd dag naar stal racen om de eczeem op te gooien dus dan ben ik het liever voor) en paardlief zich gaat schuren..
Als ik dan geen eczeem op heb liggen, heeft paard een probleem. De regendeken kan ik dan gewoon afhalen als het warm wordt.

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:31

maar bij een regendeken komen de mugjes nog wel naar binnen. en als het de hele dag van dat regenachtige weer is ben ik ook bang dat ze koud worden omdat de deken wel nat blijft dan

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:43

rooswita schreef:
maar bij een regendeken komen de mugjes nog wel naar binnen. en als het de hele dag van dat regenachtige weer is ben ik ook bang dat ze koud worden omdat de deken wel nat blijft dan

daarom ligt de eczeemdeken ook eronder bij mij :o
Dat als het opeens opklaart en de zon goed doorkomt en de mugjes zouden dan opeens tevoorschijn komen, dan heeft hji tenmisnte de eczeemdeken wel al om en dan hoef ik de regendeken maar af te halen..
Maar als het ineens zonnig wordt en er zouden mugjes komen en die eczeem ligt niet op en hij zou gaan schuren is het te laat.. dus ben ik het liever nu even voor en leg ik de eczeem al even op nu voordat het al warmer wordt en dan maar even met de regendeken er overheen nu het nog kouder en regenachtig is

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 15:51

Bij mij ligt er onder de eczeemdeken normaal een ligt regendekentje met slecht weer (rugliner van rambo)

Maar hij heeft de deken nog niet op, staat nu nog onder 200 grams (ga ik morgen vervangen voor een 100 grams)
En waarschijnlijk van het weekend wel zijn eczeemdeken op!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 16:20

LauwtjuhLevi schreef:
Bij mij ligt er onder de eczeemdeken normaal een ligt regendekentje met slecht weer (rugliner van rambo)

Maar hij heeft de deken nog niet op, staat nu nog onder 200 grams (ga ik morgen vervangen voor een 100 grams)
En waarschijnlijk van het weekend wel zijn eczeemdeken op!

Hier in limburg morgen 15 graden als ik het nieuws moet geloven, dus grote kans dat er dan mugjes tevoorschijn komen, ben benieuwd..

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 19:45

HelmerG schreef:
rooswita schreef:

daarom ligt de eczeemdeken ook eronder bij mij :o
Dat als het opeens opklaart en de zon goed doorkomt en de mugjes zouden dan opeens tevoorschijn komen, dan heeft hji tenmisnte de eczeemdeken wel al om en dan hoef ik de regendeken maar af te halen..
Maar als het ineens zonnig wordt en er zouden mugjes komen en die eczeem ligt niet op en hij zou gaan schuren is het te laat.. dus ben ik het liever nu even voor en leg ik de eczeem al even op nu voordat het al warmer wordt en dan maar even met de regendeken er overheen nu het nog kouder en regenachtig is

dat is ook precies hoe ik het doe inderdaad