Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:00

JamieShanin schreef:
Asyaa schreef:
@JamieShanin
Dat de post wordt verwijderd ok, dan maar hopen dat zo veel mogelijk mensen het daarvoor hebben kunnen lezen. Maar de post zo aanpassen dat er enkel nog de door bokt bevestigde namen staat is gewoon verkeerd informeren. Daar hoeft mijn naam niet naast te staan.

Ik snap het niet? ik heb uw naam er niet ingezet hoor?!

Zo bedoelde ik het niet :P

Ik had een lijstje met alle bevestigde (niet de definitie die bokt er op na houd maar de normale definitie) gevallen, en tevens 1 vermoedelijke. De namen die ik noemde waren de namen van de provinciën waar het was, niet eens de plaats/stalnamen. Bokt gumde daarna alle plaatsnamen weg die niet bevestigd waren, en liet de bevestigde namen staan. Das imo verkeerd informeren, en ik wil niet dat mijn naam daarnaast staat.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:02

Asyaa schreef:
marjolein_el schreef:
Ik snap niet waarom iedereen zó graag de stallen wilt weten waar Rhino op heerst, als je gewoon goed op je eigen paard let lijkt dat me toch genoeg?

Yup.
En dan als je morgenochtend op stal komt en je ziet je paard met de neurologische variant denk je bij je zelf 'hé, wellicht had ik even die stal aan de andere kant van de weg in de gaten moeten houden, daar heerste immers ook de neurologische variant'.

@JamieShanin
Dat de post wordt verwijderd ok, dan maar hopen dat zo veel mogelijk mensen het daarvoor hebben kunnen lezen. Maar de post zo aanpassen dat er enkel nog de door bokt bevestigde namen staat is gewoon verkeerd informeren. Daar hoeft mijn naam niet naast te staan.

Ja als het om de stal aan de overkant gaat snap ik dat je het wilt weten, maar verder.. Ze zeggen dat het hier in de buurt ook heerst. Maakt dan toch vrij weinig uit op welke stal het is? Het enige wat ik moet doen is m'n pony goed op het erf houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:04

marjolein_el schreef:
Ja als het om de stal aan de overkant gaat snap ik dat je het wilt weten, maar verder.. Ze zeggen dat het hier in de buurt ook heerst. Maakt dan toch vrij weinig uit op welke stal het is? Het enige wat ik moet doen is m'n pony goed op het erf houden.

Ik heb er ook geen belang bij om stalnamen te weten, niet eens plaatsnamen, enkel regio's :)

Vicky_88

SpecialBel schreef:
Is *** al genoemd? daar is het ook..

heb je dit gemeld bij een mod?
Je mag geen onbevestigde plaatsnamen noemen

esmee_stip

Misschien om de 'rust' te bewaren? Ik vind het allemaal een beetje overdreven. Tuurlijk is het erg als je paard Rhino krijgt, of je stal ermee besmet raakt, maar al die paniek terwijl er nog weinig aan de hand is.. Als je je stal dichthoudt en geen paarden of mensen binnenlaat dat is de paniek toch onnodig??

gamble

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:06

Rambogirl schreef:
Ik heb een serieuze vraag.

Worden jullie nu ook zo gek van stalgenoten die nu weer via deze paniek je willen verplichten je paard te enten tegen Rhino?

Nee gelukkig niet want de paarden op stal zijn gelukkig allemaal van onszelf.
De hele Rhino-gebeuren is wel goed voor de sociale contacten binnen het gezin. Ineens zitten we verplicht thuis ipv iedere avond met een of 2 van de paarden te lessen. Maar of manlief daar nu zo blij mee is.

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:07

Asyaa schreef:
JamieShanin schreef:
[
@JamieShanin

Ik snap het niet? ik heb uw naam er niet ingezet hoor?!

Zo bedoelde ik het niet :P

Ik had een lijstje met alle bevestigde (niet de definitie die bokt er op na houd maar de normale definitie) gevallen, en tevens 1 vermoedelijke. De namen die ik noemde waren de namen van de provinciën waar het was, niet eens de plaats/stalnamen. Bokt gumde daarna alle plaatsnamen weg die niet bevestigd waren, en liet de bevestigde namen staan. Das imo verkeerd informeren, en ik wil niet dat mijn naam daarnaast staat.[/quote]

mijn excuses daarvoor ;)

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:08

Asyaa schreef:
marjolein_el schreef:

Ik heb er ook geen belang bij om stalnamen te weten, niet eens plaatsnamen, enkel regio's :)

Plaatsnamen zouden wel fijn zijn. Hier in de omgeving bijvoorbeeld liggen best wel wat dorpen vlak bij elkaar met behoorlijk wat stallen, dus dan zou ik het prettig vinden om te weten in welke plaats het is.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:09

Ik heb momenteel erg veel medelijden met de moderators, die alles elke minuut moeten bijhouden en weer herstellen w.b.t namen enz.
Volgens mij is er ook nog nooit zo'n heftig iets geweest sinds het bestaan van bokt, ik zit al 45 jaar in de paarden en kan me niet herinneren dat er ooit zoiets heeft gespeeld in paard minnend Nederland.
Maar moderaters respect in dit geval! Hierboven word een stal met naam genoemd dus werk aan de winkel!

HIHI... zo snel zijn ze... het is al met **** verbetert!
Alhoewel ik de regio eigenlijk graag zou willen weten, dat je de stal naam niet noemt is een ander verhaal!
Die verantwoordelijkheid moet de stal zelf durven nemen.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:13

aerdenhout1 schreef:
Ik heb momenteel erg veel medelijden met de moderators, die alles elke minuut moeten bijhouden en weer herstellen w.b.t namen enz.
Volgens mij is er ook nog nooit zo'n heftig iets geweest sinds het bestaan van bokt, ik zit al 45 jaar in de paarden en kan me niet herinneren dat er ooit zoiets heeft gespeeld in paard minnend Nederland.
Maar moderaters respect in dit geval! Hierboven word een stal met naam genoemd dus werk aan de winkel!

HIHI... zo snel zijn ze... het is al met **** verbetert!
Alhoewel ik de regio eigenlijk graag zou willen weten, dat je de stal naam niet noemt is een ander verhaal!
Die verantwoordelijkheid moet de stal zelf durven nemen.

Indd, daarom heb ik het gequotte gedeelte zelf maar aangepast ;)

Angela

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:14

Moderatoropmerking:
Weer een plaatsnaam verwijderd. Als je van een geval gehoord hebt, wil je dit dan bij de nieuwsredactie melden en niet hier in het topic melden. De nieuwsredactie zal het verifiëren en op het voorpagina nieuws plaatsen. Wees voorzichtig met allerlei plaatsen noemen waar het mogelijk heerst. Vaak is nog niet eens bekend of het echt om Rhino gaat. Meld het vooral wel snel met zoveel mogelijk gegevens bij de nieuwsredactie zodat deze ermee aan de slag kunnen.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:17

Ja bokt wil het naar zich toetrekken en of een stalhouder tegen een nieuwsredactie van bokt wel even verteld dat er rhino op zijn stal heerst.

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:18

Zo een tijdje meelezend ben ik bij wijze van spreken bijna 'blij' dat ik weet waar ik aan toe ben zeg!
Ware het niet dat het een verschrikkelijk trieste en afschuwelijk bedreigende situatie is.
Wat een gedoe met stalnamen, plaatsen, vermoedens en geruchten! Ik persoonlijk vind het gemodereer niet bijdragen aan een rustige en kalme stemming. Iedereen wordt helemaal kriebel van al die ***; en dat kan ik me goed voorstellen... Want wat als *** bij jou om de hoek is?!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:19

Toch blijf ik het maf vinden dat stallen die officieel bevestigd zijn aan andere media dan Bokt niet genoemd mogen worden. Zo bewaar je echt geen rust maar gaat men juist meer speculeren. Waarom zou Bokt niet de officiele meldingen over (mogen) nemen van andere betrouwbare bronnen dan de eigenaars? Alsof die momenteel zin hebben om aan iedereen afzonderlijk te moeten bevestigen en verantwoording af te moeten leggen.

Juist omdat er zo moeilijk over gedaan wordt (ojee, slechte naam etc) doen eigenaren zo moeilijk met het openlijk naar buiten brengen van JA we hebben Rhino. Dat taboe moet eraf! Dus hierbij een belangrijke mededeling aan alle eigenaren van stallen: Het is GEEN SCHANDE om Rhino te hebben. Het overkomt je/jouw stal. Het is een natuurlijk iets en heeft NIKS met verzorging/ goede naam etc te maken. JUIST openheid geven en eerlijk zijn geeft je een goede naam.

We moeten met zijn allen ophouden zo panisch erover te doen (over die goede naam etc) en duidelijk maken dat het belangrijker is dat we met zijn allen besmettingen kunnen voorkomen dat dat iemand zijn mond dicht houdt uit angst voor wat? Reputatie? De reputatie dat je iets verzwijgt wat de gezondheid van meerdere paarden in gedrang brengt is denk ik vele malen erger dan de "reputatie" dat je een ziekte op stal gehad hebt. Want dat kan elke stal overkomen!

Zo, ik heb gezegd.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:19

Nexus schreef:
Zo een tijdje meelezend ben ik bij wijze van spreken bijna 'blij' dat ik weet waar ik aan toe ben zeg!
Ware het niet dat het een verschrikkelijk trieste en afschuwelijk bedreigende situatie is.
Wat een gedoe met stalnamen, plaatsen, vermoedens en geruchten! Ik persoonlijk vind het gemodereer niet bijdragen aan een rustige en kalme stemming. Iedereen wordt helemaal kriebel van al die ***; en dat kan ik me goed voorstellen... Want wat als *** bij jou om de hoek is?!

Gaat alles goed met de andere paarden bij jullie op stal? En met de eigenaren? Niet teveel stress?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:22

Misschien dat de regio wel vermeld mag, maar de naam van de stal niet?

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:22

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:23

Zilfstar schreef:
Toch blijf ik het maf vinden dat stallen die officieel bevestigd zijn aan andere media dan Bokt niet genoemd mogen worden. Zo bewaar je echt geen rust maar gaat men juist meer speculeren. Waarom zou Bokt niet de officiele meldingen over (mogen) nemen van andere betrouwbare bronnen dan de eigenaars? Alsof die momenteel zin hebben om aan iedereen afzonderlijk te moeten bevestigen en verantwoording af te moeten leggen.

Juist omdat er zo moeilijk over gedaan wordt (ojee, slechte naam etc) doen eigenaren zo moeilijk met het openlijk naar buiten brengen van JA we hebben Rhino. Dat taboe moet eraf! Dus hierbij een belangrijke mededeling aan alle eigenaren van stallen: Het is GEEN SCHANDE om Rhino te hebben. Het overkomt je/jouw stal. Het is een natuurlijk iets en heeft NIKS met verzorging/ goede naam etc te maken. JUIST openheid geven en eerlijk zijn geeft je een goede naam.

We moeten met zijn allen ophouden zo panisch erover te doen (over die goede naam etc) en duidelijk maken dat het belangrijker is dat we met zijn allen besmettingen kunnen voorkomen dat dat iemand zijn mond dicht houdt uit angst voor wat? Reputatie? De reputatie dat je iets verzwijgt wat de gezondheid van meerdere paarden in gedrang brengt is denk ik vele malen erger dan de "reputatie" dat je een ziekte op stal gehad hebt. Want dat kan elke stal overkomen!

Zo, ik heb gezegd.

Wat hier gezegt wordt ben ik het helemaal mee eens.

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:24

Dit word erg overdreven allemaal.
80% van de paarden heeft rhino gehad.

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:25

Ik 'quote' even mijn update van eerder vanmiddag Frensie; de avondmeting is nu gaande....
Altijd weer spannend!

-----
Op Horsezone zijn tot nu toe nog steeds alle paarden vrij van verhoging.
Goed nieuws dus, maar de spannendste dagen moeten nog komen.

Iedereen op stal, zowel beheer, personeel als stalgenoten doen verschrikkelijk hun best om alles zo goed mogelijk te organiseren, communiceren en alle paarden goed verzorgd, maar veilig van besmetting te houden. Er heerst een fijne sfeer, ook al zijn we allemaal kapot van de zorgen, spanning en het verlies van het paard van onze stalgenoot. Pittige tijden!

O, en mijn handen zijn inmiddels bijna ruw van het vele wassen en van van alles ontsmetten en de stallen van mijn paarden ruiken naar chloor... Sowieso ruikt heel Horsezone nu citroentjesfris!

Er wordt overigens wel gewoon met de paarden 'gewerkt' als in rijden of longeren ed. Alleen een stuk rustiger aan; het advies van de DA was om ze niet in het zweet te werken en stress zoveel mogelijk te vermijden. Ook kunnen de paarden nog los in de paddock of in de molen.

Mijn poown moet nog een beetje wennen aan het gebrek aan sociaal contact: het dicht zijn van zijn gangluik en de dichtgeplakte tralies aan de achterzijde. Ook de paddocks zijn afgezet zodat de paarden geen contact kunnen hebben en al het hekwerk wordt bij elke wisseling ontsmet. Best sneu en ik voel me een heel slechte 'paardenmoeder', maar het is voor zijn eigen bestwil...

JamieShanin

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:27

succes!!!

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:28

beauisvancie schreef:
Pony heeft een lichte verhoging snotneus en hoest..

Op advies van de da morgen nog een keer tempratuen duimen jullie mee?

Succes!, houd je ons op de hoogte?

Annabel

beauisvancie schreef:

Succes Charlot..

nynkeenfred

beauisvancie schreef:

Succes!

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:29

Bedankt en ik houd jullie zeker op de hoogte! :j