Maagzweer, Ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 21:50

Emerelle schreef:
Ja, ik wist inderdaad van een oud stal genootje dat zij spuiten bestelde in Amerika(?).
De dierenarts zei wel dat dit verboden is en ook niet word aangeraden.

De spuit die ik nu geef kost 30 euro per stuk/dag.

Zijn deze medicijnen waar jullie over spreken ook een spuit die je in de mond geeft? En hoeveel kosten deze per stuk?

Klopt daar bestellen wij ook :j Dat het verboden is weet ik niets van, de reden waarom men het afraadt begrijp ik wel maar zal ik mij verder niet over uitlaten :') .

Je hebt deze in spuitvorm en korrelvorm. Korrelvorm is iets goedkoper dan de spuitvorm en het verschilt per lichaamsgewicht en behandeling van je paard wat je nodig hebt en wat de kosten zijn. Je bent in ieder geval veel goedkoper uit als €30,- per stuk/dag ;)

Damalusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 22:09

SteffiiY schreef:
Damalusitano schreef:
Weet iemand hoe ik de abprazole kan bestellen en of er nog kosten bij komen zoals invoerrechten ? Snap er nl niks van

Stuur mij maar een PB kan ze wel voor je bestellen :)

ik ga eerst even haar lab uitslag bekijken maar ik wil het graag zelf bestellen

SteffiiY

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 22:18

Ook prima. Er komen geen invoerrechten bij hoor :)

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 22:49

Oh wat goed Steffi! Even met de CEO van Abler om tafel, dat is toch ook top!!

Emerelle, onze merrie vertoonde singeldwang en vervolgens werd ze sloom en tegen het been. Uiteindelijk zelfs staken. Ze is eerder te dik dan te mager en ze eet ontzettend goed. Toen we haar twee jaar geleden kochten werd ze heel mager, at heel langzaam en was erg rustig. Ze werd toen ook wat verkouden dus we zochten er destijds geen maagzweer achter. Grote kans dat dat helaas toen al wel het geval was....

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 23:12

SteffiiY schreef:
Abler bestellen
Helaas zijn een hoop van ons maagzweer-kenners en hebben sommige van ons paarden die al jaren hiermee kampen. Als een paard eenmaal maagzweren heeft zul je er altijd alert op moeten zijn en dien je heir rekening mee te houden. Sommige paarden krijgen het gemakkelijk weer terug waarbij anderen geen last meer hebben.

Bijna iedereen uit dit topic besteld de medicatie via Abler. Ik heb de afgelopen periode voor best wat bokkers bestellingen geplaatst (men had geen creditcard, of met een groepje was er een bepaalde korting. En dit is bij veel mensen goed bevallen. Het is mij gelukt om met Abler om de tafel te zitten en heb vanmiddag met de CEO van Abler om de tafel gezeten. *\o/*

Dit betekend dat ik vanaf na dit weekend Abler kan bestellen met korting. De exacte kortingen zijn we nog mee bezig maar de eerste voorstellen zijn voor mij veelbelovend.
Natuurlijk is iedereen vrij om voor zichzelf Abler te blijven bestellen maar wil enkel kenbaar maken dat dit ook via mij kan en dat dit waarschijnlijk goedkoper zal zijn dan dat je het direct koop.

Maar ik laat iedereen hier uiteraard vrij in :D
Voor meer info mag je mij altijd PB'en.

Super man!
Ik heb wel interesse

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 23:40

De abler medicijnen zijn nergens officieel goedgekeurd. Op de enveloppe om de medicijnen staat ‘supplements’ aangekruist. Maar het is met een paard dat gevoelig is voor maagzweren of chronische maagzweren heeft onbetaalbaar om het via de officiële weg te doen.

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 23:41

Emerelle schreef:
Hi,

Nieuw in dit topic.

Vanmiddag is de dierenarts langs geweest bij mijn paard en zij diagnosticeerde maagzweren bij mijn paard.

Zijn symptomen waren/zijn al lange periode (+- 3 mnden) singelnijd wat met de tijd ook wel erger werd.
En sinds afgelopen zondag begon hij te trappen met zijn achter benen.
Wij dachten eerste instantie koliek, maar geen gevoelige buik, at nog en gewoon nog goede ontlasting.
Even paar dagen aangekeken, hij is verder goed en actief in zijn doen, maar het trappen bleef. Niet de hele dag, maar steeds zo 5 min ergens een momentje.

Mijn paard is erg stress gevoelig (wever) en daarom denkt mijn arts dus ook aan maagzweren. Hij staat sinds een maand op onbeperkt ruw voer(hooi), maar daarvoor 3 x per dag een portie kuil. Verder krijgt/kreeg hij 1kg pavo condition, 1kg pavo sportsfit en appels en wortels elke dag. Hij was wat mager voor een aantal weken geleden, ben bietenpulp gaan bijvoeren en is nu mooi op gewicht. 15 jaar en heeft geen historie van dergelijke ziektebeelden.

Na de diagnose ben ik wat gaan googlen en eigenlijk alle andere symptomen van maagzweren laat hij niet zien. Dus heb ik nog mijn twijfels eerlijk gezegd. Hij gaapt eigenlijk nooit, eet goed en is juist aangekomen laatste weken.

Herkent iemand zich in mijn verhaal en kan eventueel bevestigen dat het in jou geval ook maagzweren waren?

We hebben ervoor gekozen hem gelijk op de hele dure medicijnen te zetten om te kijken of het aanslaat. Een nacht op de kliniek zou al aardig wat kosten en zou vooral erg stressvol zijn voor hem.

Ik zou je aanraden om voorlopig te stoppen met het krachtvoer en de appels en de wortels om de maag meer rust te geven.
De bietenpulp is juist goed voor de maag.
Laatst bijgewerkt door henshem op 10-01-19 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 23:42

Klopt ze zijn niet officieel goedgekeurd en dat is ook de reden dat ze nog betaalbaar zijn. Toen ik 4 jaar geleden voor het eerst Abler gebruikte heb ik getwijfeld of ik geen ''kat in de zak'' kocht maar mijn merrie kan niet meer zonder Abler en ik denk dat er een hoop lotgenoten hier op bokt mijn mening kunnen delen.

De officiele weg is inderdaad onbetaalbaar.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 00:07

Steffi; Kun je mij Pm-en wat het scheelt?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 00:17

Sassieja schreef:

Heb helaas op dit moment nog geen prijzen. Zodra ik alles rond heb dan zal ik het hier in het topic melden :)

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 01:26

SteffiiY, ik ben ook benieuwd naar de prijzen :)

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 09:28

SteffiiY schreef:
Sassieja schreef:

Heb helaas op dit moment nog geen prijzen. Zodra ik alles rond heb dan zal ik het hier in het topic melden :)

Enig idee wanneer? Ik heb volgende maand weer nodig.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 11:07

hopelijk heb ik woensdag alles rond..

Emerelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 11:10

henshem schreef:
Ik zou je aanraden om voorlopig te stoppen met het krachtvoer en de appels en de wortels om de maag meer rust te geven.

Jep daar ben ik nu idd mee gestopt! Op aanraden vd dierenarts.

Heb via Steffi nu ook de abler besteld ipv de hele dure medicijnen. Scheelt een hoop geld.
En heb via haar ook al een vervanger voor het krachtvoer verkregen: Havens Gastroplus
Iemand ervaring mee?

Emerelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 11:17

Mieke schreef:
Oh wat goed Steffi! Even met de CEO van Abler om tafel, dat is toch ook top!!

Emerelle, onze merrie vertoonde singeldwang en vervolgens werd ze sloom en tegen het been. Uiteindelijk zelfs staken. Ze is eerder te dik dan te mager en ze eet ontzettend goed. Toen we haar twee jaar geleden kochten werd ze heel mager, at heel langzaam en was erg rustig. Ze werd toen ook wat verkouden dus we zochten er destijds geen maagzweer achter. Grote kans dat dat helaas toen al wel het geval was....

Oke!
Mijn paard heeft met rijden nergens last van. Hij werd wel enkele weken geleden met wat moeilijker werk erg opstandig, bokken en beetje trappen. Ik dacht toen dat hij ergens wat last had van ene blokkade in zijn spieren oid. of het gewoon te moeilijk vond. Ik begon met de oefeningen van het M, hij moest hogerop lopen en dat vind hij gewoon erg lastig vanwege een lang lijf, inmiddels 15 jaar en voorheen dit nooit hoeven doen.
Maar dat hield eigenlijk vrij snel op toen ik dat moeilijkere werk gewoon wat meer links liet liggen.
Tijdens springen op L niveau merk ik niks, een flinke buitenrit door de duinen of bos merk ik ook niks. Simpel dressuur werk t/m L niveau merk ik ook niks.

wel fijn om te lezen dat het dus ook voorkomt bij paarden die dus wel gewoon goed eten en ook lekker aankomen/ al op gewicht zijn. Sinds hij onbeperkt aanbod hooi heeft, eet ie super en ook vanwege de bietenpulp lekker aangekomen laatste weken.

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 14:58

Emerelle schreef:
henshem schreef:

Jep daar ben ik nu idd mee gestopt! Op aanraden vd dierenarts.

Heb via Steffi nu ook de abler besteld ipv de hele dure medicijnen. Scheelt een hoop geld.
En heb via haar ook al een vervanger voor het krachtvoer verkregen: Havens Gastroplus
Iemand ervaring mee?

Er is een apart topic over Gastroplus. En veel paarden met maagproblemen hebben er baat bij. Even de zoekfunctie gebruiken.

Emerelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 15:31

henshem schreef:
Er is een apart topic over Gastroplus. En veel paarden met maagproblemen hebben er baat bij. Even de zoekfunctie gebruiken.

thnx ik ga kijken!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 15:35

Ik begreep wel van mijn DA dat hij bijv geen Abler zo kan bestellen zoals wij doen. Hij zou dan een boete riskeren. Verder nooit gehoord dat De Aprazole slecht zou zijn. Denk dat dit eerder een praatje is van dierenartsen om zo maar hun dure spullen te kunnen blijven verkopen

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 15:43

SteffiiY schreef:
Abler bestellen
Helaas zijn een hoop van ons maagzweer-kenners en hebben sommige van ons paarden die al jaren hiermee kampen. Als een paard eenmaal maagzweren heeft zul je er altijd alert op moeten zijn en dien je heir rekening mee te houden. Sommige paarden krijgen het gemakkelijk weer terug waarbij anderen geen last meer hebben.

Bijna iedereen uit dit topic besteld de medicatie via Abler. Ik heb de afgelopen periode voor best wat bokkers bestellingen geplaatst (men had geen creditcard, of met een groepje was er een bepaalde korting. En dit is bij veel mensen goed bevallen. Het is mij gelukt om met Abler om de tafel te zitten en heb vanmiddag met de CEO van Abler om de tafel gezeten. *\o/*

Dit betekend dat ik vanaf na dit weekend Abler kan bestellen met korting. De exacte kortingen zijn we nog mee bezig maar de eerste voorstellen zijn voor mij veelbelovend.
Natuurlijk is iedereen vrij om voor zichzelf Abler te blijven bestellen maar wil enkel kenbaar maken dat dit ook via mij kan en dat dit waarschijnlijk goedkoper zal zijn dan dat je het direct koop.

Maar ik laat iedereen hier uiteraard vrij in :D
Voor meer info mag je mij altijd PB'en.

SteffiiY, je bent echt een heldin!! <3 <3 <3

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 16:24

Even over Gastro Plus. Aangeraden wordt om bij maagzweren het krachtvoer te skippen. Waarom dan wel kiezen voor Gastro Plus? Puur voor de ingrediënten die goed zijn voor de maag? Paarden met maagzweren staan over het algemeen op rust dus hoeveel krachtvoer hebben die nodig?

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 16:31

Ik ben een keer bij Albert van es geweest en voor mij werd een paard behandeld met maagzweer. Hij zei dat je 1x een kopje sla olie over het voer moest doen. Geen idee hoe dat werkt

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 17:04

Mieke schreef:
Even over Gastro Plus. Aangeraden wordt om bij maagzweren het krachtvoer te skippen. Waarom dan wel kiezen voor Gastro Plus? Puur voor de ingrediënten die goed zijn voor de maag? Paarden met maagzweren staan over het algemeen op rust dus hoeveel krachtvoer hebben die nodig?

Het kan helpen met het op gewicht proberen te houden van je paard. En ter voorkoming van nieuwe zweren.

Emerelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 19:12

Mieke schreef:

die van mij staat niet op rust.
word gewoon elke dag gereden. met een spring rondje L niveau en flinke buitenrit als "maximale" inspanning

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 20:12

Meeste krachtvoer zit melasse in, in bv gastroplus en Ease&Excel niet. Daarnaast zit er luzerne in, hetzij geperst in brokvorm, hetzij als ruwe vezels. Én zijn er kruiden toegevoegd die de PH balans vd maag neutraliseren.

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 22:07

Ik heb nog spuiten liggen, Abgard spuiten. Mocht iemand interesse hebben. Gebruik ze niet meer.

De zakjes zijn verkocht.