Emerelle schreef:Hi,
Nieuw in dit topic.
Vanmiddag is de dierenarts langs geweest bij mijn paard en zij diagnosticeerde maagzweren bij mijn paard.
Zijn symptomen waren/zijn al lange periode (+- 3 mnden) singelnijd wat met de tijd ook wel erger werd.
En sinds afgelopen zondag begon hij te trappen met zijn achter benen.
Wij dachten eerste instantie koliek, maar geen gevoelige buik, at nog en gewoon nog goede ontlasting.
Even paar dagen aangekeken, hij is verder goed en actief in zijn doen, maar het trappen bleef. Niet de hele dag, maar steeds zo 5 min ergens een momentje.
Mijn paard is erg stress gevoelig (wever) en daarom denkt mijn arts dus ook aan maagzweren. Hij staat sinds een maand op onbeperkt ruw voer(hooi), maar daarvoor 3 x per dag een portie kuil. Verder krijgt/kreeg hij 1kg pavo condition, 1kg pavo sportsfit en appels en wortels elke dag. Hij was wat mager voor een aantal weken geleden, ben bietenpulp gaan bijvoeren en is nu mooi op gewicht. 15 jaar en heeft geen historie van dergelijke ziektebeelden.
Na de diagnose ben ik wat gaan googlen en eigenlijk alle andere symptomen van maagzweren laat hij niet zien. Dus heb ik nog mijn twijfels eerlijk gezegd. Hij gaapt eigenlijk nooit, eet goed en is juist aangekomen laatste weken.
Herkent iemand zich in mijn verhaal en kan eventueel bevestigen dat het in jou geval ook maagzweren waren?
We hebben ervoor gekozen hem gelijk op de hele dure medicijnen te zetten om te kijken of het aanslaat. Een nacht op de kliniek zou al aardig wat kosten en zou vooral erg stressvol zijn voor hem.
Ik zou je aanraden om voorlopig te stoppen met het krachtvoer en de appels en de wortels om de maag meer rust te geven.
De bietenpulp is juist goed voor de maag.
Laatst bijgewerkt door henshem op 10-01-19 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt