[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 13:49

Breghje schreef:
Yvonne super bedankt voor je voorbeeld!!

Nou vroeg ik me alleen af, als ie gaat grazen, krijg je dan geen "gat" tussen de deken en de hals? en zitten jou klittebandjes aan de binnen of buitenkant van de deken? Ik kan uit de tweede foto eigenlijk niet zo heel goed zien hoe en wat... :o

Het voorbeeld stond al eerde in dit topic hoor ;)

Nee er komt geen gat tussen tijdens het grazen. Ik heb de bevestigingspunten gemaakt op de schoft en op dezelfde eindpunten als waar normaal de hals aan de deken vast zit. Ik had wel in mijn achterhoofd dat als dat niet zou voldoen ik er nog een stuk klittenband tussen zou zetten maar dat was niet nodig.

Het ringetje zit aan de buitenkant van de deken en het klittenband zit ook aan de buitenkant maar nu je het zegt zou je het klittenband ook aan de binnenkant van de hals kunnen zetten dan kun je hem eventueel ook wat verder over de deken laten vallen.

Ik wil voor volgende winter ook een oplossing gaan bedenken dat de hals onder zijn winterhalsdeken kan want door zijn winterdeken schuren zijn manen af en bij de RSIH heeft hij daar geen last van.

Ps. heb je al een oplossing gevonden om de RSIH bij de boeg wat ruimer te krijgen. Misschien zou je het uit kunnen proberen met 1 of twee sporenriempjes

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:05

yvonnedv schreef:
Breghje schreef:
Yvonne super bedankt voor je voorbeeld!!

Nou vroeg ik me alleen af, als ie gaat grazen, krijg je dan geen "gat" tussen de deken en de hals? en zitten jou klittebandjes aan de binnen of buitenkant van de deken? Ik kan uit de tweede foto eigenlijk niet zo heel goed zien hoe en wat... :o

Het voorbeeld stond al eerde in dit topic hoor ;)

Nee er komt geen gat tussen tijdens het grazen. Ik heb de bevestigingspunten gemaakt op de schoft en op dezelfde eindpunten als waar normaal de hals aan de deken vast zit. Ik had wel in mijn achterhoofd dat als dat niet zou voldoen ik er nog een stuk klittenband tussen zou zetten maar dat was niet nodig.

Het ringetje zit aan de buitenkant van de deken en het klittenband zit ook aan de buitenkant maar nu je het zegt zou je het klittenband ook aan de binnenkant van de hals kunnen zetten dan kun je hem eventueel ook wat verder over de deken laten vallen.

Ik wil voor volgende winter ook een oplossing gaan bedenken dat de hals onder zijn winterhalsdeken kan want door zijn winterdeken schuren zijn manen af en bij de RSIH heeft hij daar geen last van.

Ps. heb je al een oplossing gevonden om de RSIH bij de boeg wat ruimer te krijgen. Misschien zou je het uit kunnen proberen met 1 of twee sporenriempjes

Ik dacht al idd dat ik hem eerder had gezien je foto, maar dat was dus ook zo :D ! Maar alsnog bedankt hoor. :D Ik ga de hals dus slopen van de RSIH, die boeg gaat hem niet worden ben ik bang, en ik heb ondertussen twee andere dekens van QHP eentje maat verzuip die ik wat kleiner heb gemaakt, en eentje die een soort van redelijk past. Alleen gaat ze nu als het goed is meer spieren kweken, dus ik ben zo maar benieuwd....

Van het weekend ga ik brainstormen en puzzelen, zal voor de zekerheid een fototoestel meenemen zodat ik eventuele ideëen kan laten zien, wie weet heeft iemand er nog iets aan.

kim1207

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 15:13

vraagje over t voer....strucomix van cavalor of marstall exzem?

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 15:33

Nu al bezig met de deken het is pas half februari.
Die van mij heeft nog nergens last van dat duurt ook nog wel even er kan nog vanalles gebeuren met 't weer

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 17:41

kim,vergelijk je voer op
www.voervergelijk.nl
en kijk dan wat jou het meeste aanspreekt?

persoonlijk zou ik gaan voor de marstall :j

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 23:57

Hmpf... Vorige week heb ik mijn laatste drainage gegeven...
Donderdagavond had ze een dik en warm oog, vrijdagochtend was dat gelukkig weer goed, vrijdagmiddag had ze echter geschuurd (ondanks dat ze nog met hals op staat..) en ook weer wat een dikkig oog. Vanmiddag was er weer niets aan de hand.

Ik ben nu aan het twijfelen, het lijf het zelf laten oplossen, of toch nog een ronde drainage doen..?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 00:06

ik zou nog een flesje halen en kijken wat er gebeurd :j

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 09:57

ik zou ook nog even doorgaan met de drainage.
Staa Syb onder een gewone hals of heb je er al een eczeemhals opliggen?
Hier vooralsnog geen teken van jeuk en daar ga ik dit jaar wel op wachten op hoop van zegen.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 14:30

Hier bij Dunla ook nog geen tekens van jeuk, bij Eoin helaas wel -O-
Heb dus op verzoek van de buren bij mijn vriendin-DA Cavalesse besteld voor ze.

Ik laat Dunla ook net zo lang zonder exceemdeken lopen als het kan. Ze krijgt nu een drainage-kuur, als die op is dan gaan we over op de Cavalesse en als ze dan gaat schuren dan ga ik eerst met Derfen smeren zodat een deken als laatste hulpmiddel komt.
Bedenk me alleen niet dat ik de ene deken trouwens nog even moet repareren :=

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 14:37

Bij ons gaat de deken op als ik vliegjes zie, het voordeel is dat ik ze de hele dag in de gaten kan houden omdat ze in de tuin staan dus ik zit er met m'n neus bovenop. :j

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 17:34

Ik heb hem net opgehad, en zover ik kon zien is alleen de hals eraf halen ook bij Bregh voldoende, dan wel idd net als bij het voorbeeld een extra oogje bovenop maken. Kom ik alleen net thuis, 3x raden wat er nog op stal ligt.... JUIST _O- !! Dus morgen weer nieuwe kansen, nieuwe ronde.

Eind feb/begin maart gaat ze aan de drainage, daarna de wormenkuur en dan hoop ik klaar te zijn voor de zomer! Alleen gaat ze nu zo goed ook met rijden, dat ik toch wat huiverig ben voor die kuur..

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 18:57

Breghje schreef:
Ik heb hem net opgehad, en zover ik kon zien is alleen de hals eraf halen ook bij Bregh voldoende, dan wel idd net als bij het voorbeeld een extra oogje bovenop maken. Kom ik alleen net thuis, 3x raden wat er nog op stal ligt.... JUIST _O- !! Dus morgen weer nieuwe kansen, nieuwe ronde.

Ik denk dat drie oogjes wel mininaal is hoor, anders valt hij open.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:05

Ik heb besloten komende week een zak Marstall Exzem te halen, kan ik Heaven eens laten proeven en kijken of het in de smaak valt en daarop over gaan. Zr krijgt nu 500 gram normale brok per dag, dus dan ga ik met deze ook 500 gram per dag voeren. Is ook wel een fijne aanvulling als ze straks weer 24/7 buiten komt denk ik. :)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:17

yvonnedv schreef:
Breghje schreef:

Ik denk dat drie oogjes wel mininaal is hoor, anders valt hij open.

Aan mijn regendeken (AMigo) zitten aan beiden zijden al 2 oogjes, was idd handig geweest als ik dat meteen had verteld. :o

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:45

je kunt misschien ook een extra oogje maken?
Vraag me trouwens af waarom jullie niet een losse hals maken met buiksingel zeg maar of kan dat niet bij jullie eczeemdekens? (Dus hals + stujk stof over de schouder en schoft en dan een stuk elastiek met clip eraan vast op de plek van de singel. Dan doe je eerst de hals om en daarna de deken er overheen. Hoef je hem niet vast te maken aan de deken, nooit een stukje bloot en je kunt hem ook zonder deken gebruiken bij wamr weer of paarden die alleen de manen schuren :)
Ik vind het ideaal en bij mij bleef het ook altijd prima zitten!

Heb even geen foto voor handen, zal later nog even zoeken.

Zo deed ik het trouwens, gewoon een gevoerde vliegenhals aan de deken vast.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YZNUMIQO.jpg

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:55

opisop_shop schreef:
je kunt misschien ook een extra oogje maken?
Vraag me trouwens af waarom jullie niet een losse hals maken met buiksingel zeg maar of kan dat niet bij jullie eczeemdekens? (Dus hals + stujk stof over de schouder en schoft en dan een stuk elastiek met clip eraan vast op de plek van de singel. Dan doe je eerst de hals om en daarna de deken er overheen. Hoef je hem niet vast te maken aan de deken, nooit een stukje bloot en je kunt hem ook zonder deken gebruiken bij wamr weer of paarden die alleen de manen schuren :)
Ik vind het ideaal en bij mij bleef het ook altijd prima zitten!

Heb even geen foto voor handen, zal later nog even zoeken.

Zo deed ik het trouwens, gewoon een gevoerde vliegenhals aan de deken vast.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YZNUMIQO.jpg

Omdat dan de regen via de hals onder de deken loopt

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 22:20

Ik ga ook marstall voeren.

Heb vorig jaar cavalor gevoerd, eerst strucomix en daarna pro breed.
Op zich deed ze het er goed op.
Alleen kreeg ze toen ik begon met cavalor erg gevoelige hoeven en nu ik gestopt ben gaat het super.
Kan toeval zijn, maar mn gevoel is er niet lekker bij.

Wanneer gaan bij jullie de dekens op?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 07:12

ik wacht tot appie jeuk krijgt,dan ben ik nog vroeg genoeg.
meestal begin maart gaat de deken er weer op

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 09:28

Ik doe de hals op zodra hij gemaakt is en ik vliegjes zie, want anders worden haar manen weer opgegeten.... onder haar regendeken heeft ze tot nog toe niet geschuurd, dus dan vindt ik het zelf prettiger met een regendeken die droog blijft en een natte hals, dan een heel nat paard met nog niet echt denderende temperaturen. Maar als je geen andere keus hebt dan houdt het uiteraard op.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 14:11

ik heb het gewoon zo dus:
Afbeelding
of aan deze deken:
Afbeelding

zet de foto hier nog maar es neer voor degene die niet weten hoe ik dat heb. ;)
gewoon een hals van een oude eczeemdeken geknipt en die met touwtjes aan de regendeken vast

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 14:28

Waar kun je zo`n halsdeken kopen?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 14:44

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 17:52

De mest was ineens ook heel erg slecht (echt vieze flatsen, in plaats van haar mooie ronde glimmende drollen van normaal), dus ik heb haar in ieder geval weer dikker in de dekens gezet (vaak is dat een teken van kou op de darmen bij mijn geschoren meissie)..
Ze staat nu nog gewoon met een winterhals, maar ze had geschuurd midden op de hals, daar zit de hals gewoon (de hals is minder lang dan de exceem hals bijvoorbeeld).

Ik bestel iig de drainage vast. Die heb ik toch in het najaar weer nodig... dan heb ik het maar vast in huis.

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 19:18

Wil iemand nog zuiver biergist van mij overnemen? ik heb nog een zak van ongveer 5 kilo staan en heel veel profijt van gehad bij mijn jeukpaard. biergist heeft zeer goede eigenschappen voor de vacht, verharen en vitamine B12. Ook zuivert biergist het bloed. Met 5 kilo kun je ongeveer gehele seizoen mee toe.
Liefhebber mag het voor een klein prijsje overnemen ! want ik heb er nu niets aan en zit in verhuizing...

PB maar even bij interesse...

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 19:59

ik heb die ervaring niet yvonne met het inregenen, ik heb ze altijd zo lopen en dat ging prima.
stalgenoot van mij had in de winter altijd nog steeds haar eczeemdeken onder de deken omdat die van haar anders heel lang door bleef schuren. Staat dag en nacht buiten en deels geschoren en nog nooit ergens last van gehad.