Breghje schreef:Yvonne super bedankt voor je voorbeeld!!
Nou vroeg ik me alleen af, als ie gaat grazen, krijg je dan geen "gat" tussen de deken en de hals? en zitten jou klittebandjes aan de binnen of buitenkant van de deken? Ik kan uit de tweede foto eigenlijk niet zo heel goed zien hoe en wat...
Het voorbeeld stond al eerde in dit topic hoor

Nee er komt geen gat tussen tijdens het grazen. Ik heb de bevestigingspunten gemaakt op de schoft en op dezelfde eindpunten als waar normaal de hals aan de deken vast zit. Ik had wel in mijn achterhoofd dat als dat niet zou voldoen ik er nog een stuk klittenband tussen zou zetten maar dat was niet nodig.
Het ringetje zit aan de buitenkant van de deken en het klittenband zit ook aan de buitenkant maar nu je het zegt zou je het klittenband ook aan de binnenkant van de hals kunnen zetten dan kun je hem eventueel ook wat verder over de deken laten vallen.
Ik wil voor volgende winter ook een oplossing gaan bedenken dat de hals onder zijn winterhalsdeken kan want door zijn winterdeken schuren zijn manen af en bij de RSIH heeft hij daar geen last van.
Ps. heb je al een oplossing gevonden om de RSIH bij de boeg wat ruimer te krijgen. Misschien zou je het uit kunnen proberen met 1 of twee sporenriempjes