Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MarliesV schreef:Tea tree is hier ook favoriet. Ik was altijd eerst met Cowboy Magic qua staart/manen en daarna Tea Tree.
Hebben jullie ervaring met een zeer handige houdini die dus elke nacht haar kap af doet? Ding zit keurig pas, snap niet hoe ze er uit kan, klittenband zit nog netjes dicht. Smeren nu elke avond met Anti Itch voor het binnen zetten, maar dit is het eerste jaar dat ze de kap af doet. Mevrouw heeft er een trucje voor gevonden blijkbaar.
BloemBloem schreef:Hier ook weer wat vreemds! Huid op zijn buik en onderkant benen zien
er ineens heel vreemd uit ( haar laat los, en het zijn een soort stippen die nu
een grote plaat aan het worden zijn ), maar het lijkt niet op ZE, zijn echt schuurplekken
manenkam en staart zijn heel rustig qua schilfers en gaat eigenlijk heel goed.
Heb er foto's van, zou iemand eens met mij mee willen kijken via PB?
Slmt9 schreef:Gras is hier een enorme trigger. Ook al zijn het alleen de zijkanten van de track die nu gegeten worden. Hier wordt ook geschuurd ondanks deken. Heb extra voering in de deken genaaid zodat de huid niet tot bloedens toe wordt geschuurd. Kan het zoiets bij jou ook zijn Bloembloem?
BloemBloem schreef:Slmt9 schreef:Gras is hier een enorme trigger. Ook al zijn het alleen de zijkanten van de track die nu gegeten worden. Hier wordt ook geschuurd ondanks deken. Heb extra voering in de deken genaaid zodat de huid niet tot bloedens toe wordt geschuurd. Kan het zoiets bij jou ook zijn Bloembloem?
Nou, ik ben weer grijze haren kweken, want gisteren stond hij enorm te zweten
onder zijn Bucas ZE deken, op het gras komt hij niet, daar is hij allergisch voor![]()
![]()
Eigenlijk ben ik dus weer op zoek naar een andere deken, die lang is op de benen en koel
is voor zijn lijf![]()
*edit*
En daarbij, word ik er serieus verdrietig van, wat een pokke aandoening
is het toch, zeker in samenwerking met zijn longen .....
ApplePapple schreef:Hier is het op het moment echt heel erg.
Ze schuurt zelfs ondanks haar deken en vliegenmasker 24/7. Hier lijkt de tkc wel redelijk te helpen in de manen en staart. Huid is veel rustiger.
Mijn merrie heeft ook erg last van vliegen bij haar uiers, nu zag ik deze deken bij kramer:
https://www.kramer.nl/Paard/Paardendeke ... -Gibson-II
Iemand ervaring mee?
Ik weet dat een snuggy nog beter zou zijn, maar scheelt aannemelijk in kosten...
Oretha schreef:Heeft iemand tips om de benen te beschermen? Paard wordt helemaal geprikt daar en heeft veel jeuk. De meeste vliegenbeschermers komen maar tot de knie. En die van Busse passen alleen op Busse dekens helaas.
[ [url=m/fzff0s.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dwv1Ra.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/41Mdwa.jpg]Afbeelding[/url] ]
suffie schreef:Oretha schreef:Heeft iemand tips om de benen te beschermen? Paard wordt helemaal geprikt daar en heeft veel jeuk. De meeste vliegenbeschermers komen maar tot de knie. En die van Busse passen alleen op Busse dekens helaas.
[ [url=m/fzff0s.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dwv1Ra.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/41Mdwa.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik gebruik nu voor het eerst dit jaar de zwarte Ultrashield en ik ben oprecht verrast. Geen vliegen, geen gebijt en puntgave benen. Van de winter heb ik een Busse deken met benen gekocht en ik hoop dat deze nog heel lang in de kast blijft liggen. Wel staat ze onder een vliegendeken van Shires, maar de benen gaan echt goed!!