[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 12:32

Tea tree is hier ook favoriet. Ik was altijd eerst met Cowboy Magic qua staart/manen en daarna Tea Tree.

Hebben jullie ervaring met een zeer handige houdini die dus elke nacht haar kap af doet? Ding zit keurig pas, snap niet hoe ze er uit kan, klittenband zit nog netjes dicht. Smeren nu elke avond met Anti Itch voor het binnen zetten, maar dit is het eerste jaar dat ze de kap af doet. Mevrouw heeft er een trucje voor gevonden blijkbaar.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 13:42

MarliesV schreef:
Tea tree is hier ook favoriet. Ik was altijd eerst met Cowboy Magic qua staart/manen en daarna Tea Tree.

Hebben jullie ervaring met een zeer handige houdini die dus elke nacht haar kap af doet? Ding zit keurig pas, snap niet hoe ze er uit kan, klittenband zit nog netjes dicht. Smeren nu elke avond met Anti Itch voor het binnen zetten, maar dit is het eerste jaar dat ze de kap af doet. Mevrouw heeft er een trucje voor gevonden blijkbaar.

Haha nee, ik heb hetzelfde probleem met mn niet eczemer. Masker ligt steeds af. Diverse modellen geprobeerd. Soms paar dagen goed en dan ligt het er weer af

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 14:04

De lycramaskers blijven hier altijd wel om zitten.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 14:06

BloemBloem schreef:
Hier ook weer wat vreemds! Huid op zijn buik en onderkant benen zien
er ineens heel vreemd uit ( haar laat los, en het zijn een soort stippen die nu
een grote plaat aan het worden zijn ), maar het lijkt niet op ZE, zijn echt schuurplekken
manenkam en staart zijn heel rustig qua schilfers en gaat eigenlijk heel goed.

Heb er foto's van, zou iemand eens met mij mee willen kijken via PB?

Helaas, sinds gisteren tot bloeden aan toe zijn staart open
zowel voor als zijkanten, schiet mij maar lek.

Hoe kan het nou toch dan ondanks bescherming dmv deken het toch
ineens weer op komt :?

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 14:19

Gras is hier een enorme trigger. Ook al zijn het alleen de zijkanten van de track die nu gegeten worden. Hier wordt ook geschuurd ondanks deken. Heb extra voering in de deken genaaid zodat de huid niet tot bloedens toe wordt geschuurd. Kan het zoiets bij jou ook zijn Bloembloem?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 14:34

Lycra maskers zijn voor 24/7 hier geen optie en die oren zijn te dun, die van mij heeft maskers nodig met stoffen oren.

Is jaren goed gegaan, vorig jaar 1x af, maar mevrouw ziet er niet zo slim uit, maar is mega slim en heeft dus nu een trucje gevonden.
Nou ja, zal er vanavond is even een goed gesprek mee voeren...

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 14:50

Mijne reageert ook op gras, dat is de grootste trigger bij ons helaas voor haar. dus 0,0 gras, nooit meer..

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 15:57

Slmt9 schreef:
Gras is hier een enorme trigger. Ook al zijn het alleen de zijkanten van de track die nu gegeten worden. Hier wordt ook geschuurd ondanks deken. Heb extra voering in de deken genaaid zodat de huid niet tot bloedens toe wordt geschuurd. Kan het zoiets bij jou ook zijn Bloembloem?

Nou, ik ben weer grijze haren kweken, want gisteren stond hij enorm te zweten
onder zijn Bucas ZE deken, op het gras komt hij niet, daar is hij allergisch voor := :roll:

Eigenlijk ben ik dus weer op zoek naar een andere deken, die lang is op de benen en koel
is voor zijn lijf :') :o

*edit*

En daarbij, word ik er serieus verdrietig van, wat een pokke aandoening
is het toch, zeker in samenwerking met zijn longen ..... |(

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 21:19

BloemBloem schreef:
Slmt9 schreef:

Nou, ik ben weer grijze haren kweken, want gisteren stond hij enorm te zweten
onder zijn Bucas ZE deken, op het gras komt hij niet, daar is hij allergisch voor := :roll:

Eigenlijk ben ik dus weer op zoek naar een andere deken, die lang is op de benen en koel
is voor zijn lijf :') :o

*edit*

En daarbij, word ik er serieus verdrietig van, wat een pokke aandoening
is het toch, zeker in samenwerking met zijn longen ..... |(

Consulteer Anne van Eqinful eens.
Dat je huid en longen zegt triggert me.
Daar is wel iets aan te doen. Mijn ervaring, en die van vele anderen, is in ieder geval super positief!

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 06:39

Hier is het op het moment echt heel erg.
Ze schuurt zelfs ondanks haar deken en vliegenmasker 24/7. Hier lijkt de tkc wel redelijk te helpen in de manen en staart. Huid is veel rustiger.

Mijn merrie heeft ook erg last van vliegen bij haar uiers, nu zag ik deze deken bij kramer:

https://www.kramer.nl/Paard/Paardendeke ... -Gibson-II

Iemand ervaring mee?
Ik weet dat een snuggy nog beter zou zijn, maar scheelt aannemelijk in kosten...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 14:48

Gebruiken jullie ook sudocrem? Hier geeft dat echt veel en langdurig (tot 2 dagen soms) verlichting.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 18:27

ApplePapple schreef:
Hier is het op het moment echt heel erg.
Ze schuurt zelfs ondanks haar deken en vliegenmasker 24/7. Hier lijkt de tkc wel redelijk te helpen in de manen en staart. Huid is veel rustiger.

Mijn merrie heeft ook erg last van vliegen bij haar uiers, nu zag ik deze deken bij kramer:

https://www.kramer.nl/Paard/Paardendeke ... -Gibson-II

Iemand ervaring mee?
Ik weet dat een snuggy nog beter zou zijn, maar scheelt aannemelijk in kosten...

Nadeel van deze uierbeschermer is dat die eronder hangt als zak en niet netjes aansluit. Ik heb zelf de uierflap van snuggy hoods. Die kan je aan elke deken bevestigen, als je zelf het klitteband erop zet.
Ik vind dit verreweg de beste uierflap en het werkt goed!

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 18:34

Heeft iemand tips om de benen te beschermen? Paard wordt helemaal geprikt daar en heeft veel jeuk. De meeste vliegenbeschermers komen maar tot de knie. En die van Busse passen alleen op Busse dekens helaas.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 19:29

dierenfan schreef:
Gebruiken jullie ook sudocrem? Hier geeft dat echt veel en langdurig (tot 2 dagen soms) verlichting.

Ik gebruik het dagelijks op alle kruinen. Dat zijn de jeuk plekjes bij mijn paard. Met dagelijks smeren voorkom ik open wondes door schuren.

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 20:56

Ja dat bedoelde ik ja wahah

Nog meer die hun paard dag en nacht met kap om laten? Mijne heeft ook gevoelige ogen en anders blijft de eczeemdeken niet over de oren. Mijn kap blijft goed zitten. Alleen andere die doen het bij mijn paard op stal af. Heb het nu zeer duidelijk aangegeven niet te doen dus komt nu vast wel goed.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 22:06

Ik straks in hoogseizoen wel weer. Nu nog niet. Maar heb de beenkappen ook nog niet om. Dat is bij mij meestal rond juli beide..

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 22:11

Ik heb de kap niet dag en nacht om, ze gaan ‘s avonds op stal met de deuren dicht. Gaat redelijk. Ze wil wel wat schuren, maar zeker niet veel.

Ze had laatst in de wei alles afgedaan. Toen was het wel raak natuurlijk.

Oretha, wat een nare plekjes. Maar ik zie ook nog erg veel haar. Weet je zeker dat het niet ergens anders van kan komen?

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 23:25

Bij ons houden de paarden de vliegenkappen ook 24/7 op.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 07:56

Hier ook 24/7 op (als ze hem zelf dus niet af doet), ging jaren goed. Als ik hem wel in de nacht af doe zie ik veel meer schuur plekken en wordt het alleen maar erger. Dus nu elke dag kap af, ff goed poetsen en met Anti Itch smeren en dan kap er weer op.

Gisteren een giga hoosbui hier gehad. Paarden hadden 2 nachten buiten gestaan maar toch maar naar binnen gehaald. Achteraf maar goed, want het ging mega hard en dikke onweer. Vandaag is het voor de paarden iig lekkerder weer, droog, geen zon en een graadje of 15 hier.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 20:26

Hier nu de kappen de nacht af gehad ivm slecht weer maar vanaf morgen blijven ze weer om. Beenbeschermers heb ik ook nog voor als t echt erg wordt met de beestjes.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 20:39

Oretha schreef:
Heeft iemand tips om de benen te beschermen? Paard wordt helemaal geprikt daar en heeft veel jeuk. De meeste vliegenbeschermers komen maar tot de knie. En die van Busse passen alleen op Busse dekens helaas.

[ [url=m/fzff0s.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/dwv1Ra.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/41Mdwa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik gebruik nu voor het eerst dit jaar de zwarte Ultrashield en ik ben oprecht verrast. Geen vliegen, geen gebijt en puntgave benen. Van de winter heb ik een Busse deken met benen gekocht en ik hoop dat deze nog heel lang in de kast blijft liggen. Wel staat ze onder een vliegendeken van Shires, maar de benen gaan echt goed!!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 20:49

Kap gaat hier 's nachts ook af bij minder weer. Zon en warmte is dag en nacht op.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 22:45

suffie schreef:
Oretha schreef:

[ [url=m/fzff0s.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/dwv1Ra.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/41Mdwa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik gebruik nu voor het eerst dit jaar de zwarte Ultrashield en ik ben oprecht verrast. Geen vliegen, geen gebijt en puntgave benen. Van de winter heb ik een Busse deken met benen gekocht en ik hoop dat deze nog heel lang in de kast blijft liggen. Wel staat ze onder een vliegendeken van Shires, maar de benen gaan echt goed!!

Is dat een spray voor het paard of omgeving?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 22:56

Best prijzig :j spuit je de box ermee in? Hoe is de green?

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 13:33

Kan iemand mij vertellen hoe de Shires highlander valt? Mijn paard heeft van horseware maat 183. Lees in de reviews wisselend dat hij goed of groot valt, dus twijfel even welke maat ik moet hebben.