[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zinzi_jewel

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 08:57

Regendeken

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 09:12

gewoon zonder hals zinzi_jewel?

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 10:16

Ik ga de deken er vandaag ook weer op gooien. :)
De temperaturen gaan nu flink stijgen en de wind is ook niet zo krachtig meer.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 10:18

Die van mij lopen allebei met een regendeken zonder hals. Ze hebben het niet snel koud, wel houdt ik ze nu goed in de gaten op jeukverschijnselen. Vooralsnog is het rustig.

Heeft iemand een idee wat deze week voor de vliegjes zal betekenen? Het wordt warmer maar wel veel bewolking en wat regen. Houden vliegjes daarvan? Of blijven juist nog even weg?

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 10:29

Hier was er al een hoop gespuis in de lucht! Heb de eczeem deken lekker opgedaan met de oneliner en regendeken.
Gezien ze van een 300 grams winterdeken af komt.. moet toch wat! Toch maar een 100 grams dekentje aanschaffen ofzo..

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 10:38

Ja ik vind het lastig hoor. Mijn jongste staat onder een 0 gr. regendeken dus de overgang zal voor hem niet zo groot zijn. De oudste staat onder 200 gr regendeken. Maar ik moet wel zeggen dat hij over het algemeen geen koukleum is, dus ik denk dat als het een paar nachten ruim boven nul is geweest ik hem gewoon maar bloot zet, of direct de RSIH op doe. Afhankelijk van de omstandigheden.

Inge_Zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:01

Ben aan de ene kant zóó blij met het weer van gister *\o/*
Maar aan de andere kant betekend dat óók weer kriebels -O-

Ik ga vanavond de 300 grams winterdeken weer wisselen voor een 200 grams deken met daarover de RSIH. Dit heb ik een maand geleden ook gedaan toen het één week lekker weer was en beviel goed.

Verder heb ik op aanraden van dit topic wat dingetjes aangeschaft, hoop écht dat ik dit jaar de schade kan beperken. Hij heeft nu weer zó'n mooie bos manen!! :j
*duim**duim*

Lotje666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:06

ik vind het ook erg lastig! ik heb haar dit jaar voor het eerst laten in spuiten met Insol Dermatophyton. eerste keer in januari en 2 april de 2de dosis. Op dit moment krijgt ze brandnetel, foeneknof zeewier, omega olie 3 6 en 9,lijnzaad olie en d-itch poeder. Afgelopen 2 zomers heb ik haar behandeld met Derfen. Dat werkt bij haar geweldig. Ik ben nog niet begonnen met smeren. Wil even kijken wat de insol dermatophyton doet.... eczeem deken en de rambo sweet itch hoody liggen wel al klaar! Tot nu toe heb ik haar nog niet zien jeuken. Zijn jullie al met dekens begonnen?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:02

Die van mij haal ik langzaam van de Gluco balance af en ze gaat over op chlorella tabletten en Maria distel .
Ook stappen we binnenkort naar een ander krachtvoer . Verder 2 x daags goed hooi uit plastic en een slowfeeder met dagelijks 1 baal hooi voor 2 grote paarden en 2 pony,s .
Ook de doen gaat op een dezer dagen . Had haar even zonder wint er deken gezet maar ze kreeg last van haar rugspieren ze is veel gevoeliger doordat ze artrose heeft .
Smeren doe ik met MTG

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:18

Hoeveel chlorella geven jullie en waarom geef je het?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:36

Ik geef nu 2 x 4 tabletten en bouw dat na 2 weken wat af naar 2 x 3 .
Ik ga het geven om lever en nieren te reinigen .
Die zitten overvol blijkbaar en daardoor ver toont mijn paard de dikke manenkam en jeuk .
Hopelijk slaat dit goed aan en hoef ik geen gluco balance meer te geven .
Dat werkt maar minimaal en is zonde van het geld om dat dan te geven .

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 14:27

Hier zijn we de weidegang langzaamaan op aan 't bouwen. Vanmiddag ga ik de deken (RSIH) erop doen en de eventuele jeukjes behandelen met AE-emulsion.
Ze krijgt 2x daags goed hooi (gestoomd ivm stofallergie) en 2x daags een kwartje Faser Light van Marstall. Daar gaat het super op.
Ze lijkt nog niet geschuurd te hebben en verbaas me iedere dag weer over de lengte & volheid van haar manen :D
Laatst bijgewerkt door Anne. op 08-04-13 14:42, in het totaal 2 keer bewerkt

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 14:28

Endure vliegenspray, iemand ???

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 17:14

Bij ons staan de paarden alweer lekker een paar weekjes op het land. Heerlijk! Staat alleen nog niet veel gras. 'S nachts gaan ze nog naar binnen met hooi.
Maar vanaf morgenavond gaan ze ook 's nachts naar buiten! Met een berg hooi erbij vanwege het weinige gras. Vind het wel lekker zo. :)
Van het weekend schijnt het heel warm te worden! Dat word de eczeemdeken weer pakken! Heb hem al klaarliggen haha. Nu heeft ze nog een winterdekentje met regendeken op.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 17:48

Mijn paard nog 2 uur in zn blootje buiten gezet. Hierna weer 3 dagen regen toch? Dan eerst de regendeken weer op denk ik.. Van t weekend smeren en dan bloot of met vliegendeken naar buiten.

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 17:55

Hier nog steeds niks geen jeuk, ook niet een heel klein beetje.... Vandaag wel even lekker gewassen. Hi zit echt top in zijn vacht. Ik hoop toch nog een beetje geluk te hebben dat hij het niet heeft.... De tijd zal het leren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 18:53

Gisteren heb ik staan twijfelen ivm de deken want ik zag vanalles vliegen, maar hij had nog niet geschuurd en toonde ook bij het poetsen niet echt jeukerig (meer van de losse haren dan echt op de eczeemplekken) dus heb ik gisterenavond gesmeerd en hem verder bloot gelaten. Vandaag gekeken en hij had helemaal niet geschuurd. Dus voorlopig ben ik blij.

Het smeren zou om de 2 dagen moeten volgens de fles .. Maar als ik gisteren gesmeerd heb, wanneer moet ik dan weer? Morgen of overmorgen? :+

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 09:32

jenn0dv schreef:
Zijn er mensen die ervaring hebben met Endure vliegenspray?
Ik kon alleen wat verouderde topics vinden. Het schijnt goed te werken maar wel vergif te zijn?

Iemand misschien tips, voordelen, nadelen?

Bij mijn weten mag endure in Nederland niet meer verkocht worden vandaar dat je alleen verouderde topics vind

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:07

Hehe eindelijk iemand.. :)

Ik heb het wel besteld, via een nederlandse website.
Wij worden hier szomers belaagd met muggen, ik moet iets hebben wat ECHT helpt. Vandaar dit...

stvieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:56

sinds vorig jaar heeft Jelle last van zomereczeem, had dus toen nog geen deken en geen spray/middeltjes. Eigenaren wisten niet zo goed wat hiermee te doen. Dit jaar heeft hij een eczeemdeken en ga ik minstens vliegenspray en anti itch gebruiken!

Oktober 2012
Afbeelding

April 2012
Afbeelding

Ik hoop dat ze heel blijven dit jaar!! :D

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:35

Stviee, goedzo! Een deken is vooral heel erg belangrijk! En als het nou nog niet super gaat, kan je ook smeermiddeltjes gaan overwegen. Ik gebruik zelf Derfen, en een heleboel mensen in dit topic ook. Mij bevalt dat heel super..

Mijn dametje staat trouwens nog steeds bloot, het was gisteren ijskoud in de wei, en ze had totaal nergens last van.. :)

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:44

Ik heb de mijne zaterdag zijn deken omgedaan ook al had ik nog geen spoortje van jeuk gemerkt.

Sinds zaterdag echter ook weer op het land en 's avonds was hij gelijk aan het schuren. Ik vrees dus dat het bij hem ook daarmee te maken heeft. Maar om hem nou in zijn uppie op de paddock te houden en zijn vrienden wel op het land, vind ik dan ook weer zo wat. Ik ga wel zien wat er gebeurd dit jaar. Hij heeft in elk geval geen harde manankam of iets.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:12

Hier nog geen deken en geen jeuk.. t vriest hier nog elke nacht en overdag zijn de temperaturen hier ook nog niet denderend ondanks dat het zonnetje de afgelopen dagen wel even tevoorschijn is geweest. Hier gaat de deken denk ik voor t weekend wel op, en als het nog kouder is/wordt eventueel dan maar even de regendeken er overheen, dat gaat ook.. :) Ik wil het op tijd voor zijn, als ze eenmaal jeuk hebben ben je te laat..

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:48

als het dit weekend inderdaad zo warm wordt doe ik hem ook op heb eindelijk weer gelijke lange manen die wil ik ook wel graag houden nu

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:52

Ja joh het wordt 20 graden van 't weekend toch? *\o/*