Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:44

JamieShanin schreef:
Ik snap het nu alleen eventjes niet meer waar is het virus dan gesignaleerd??

ik weet

*knip*
klopt dit??

Ik heb niet het hele topic gelezen was een beetje een stille meelezer maar hoe kan je dit nu het beste voorkomen??

Als je daadwerkelijk een stille meelezer was, wist je ook dat je geen namen mag noemen... :o
Laatst bijgewerkt door Angela op 06-03-12 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote aangepast

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:46

Verwijder dan meteen de hele post...

*knip*
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-03-12 18:50, in het totaal 3 keer bewerkt

JamieShanin

Ja dat zie ik net sorry, ja ik heb maar kleine stukjes telkens gelezen sorry ik ga mijn bericht verwijderen ;)

Sotto2403

volgens mij klopt niet alles wat je zegt daar jamieshanin. voor vragen waar het heerst kijk even een pagina terug daar staat een link van google maps.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:47

Om nu helemaal hysterisch te gaan doen heeft geen zin.
Net als enten en ik vraag me af of supplementen bijvoeren ook zin heeft.
Voorzichtigheid is gewoon geboden, ik persoonlijk neem het zekere voor het onzekere dus verlaat het terrein niet (ondanks dat buitenrijden niet gevaarlijk schijnt te zijn).
Het gebied is hier niet zo groot, dus redelijke kans dat je een ander dier tegenkomt waar je vlak langs moet.

Laten we gewoon afwachten welke bevestigingen we doorkrijgen (van welke stallen) ipv speculeren en namen noemen.
Je moet het zo zien; het kan overal opduiken, dus hou je paarden gewoon op stal om de verspreiding zoveel mogelijk te voorkomen.
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 06-03-12 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Uhm in Gelderland is het virus niet hoor.
Staat niet op het Google kaartje.Er gaan hier wel de geruchten,mja waar gaan die niet?

JamieShanin

ja maar dat is van afgelaste wedstrijden, dat staat er als ik op een pijltje klik

Ik heb mijn bericht ge dingest... hij word als het goed is weggehaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:48

gohya schreef:
Staat niet op het Google kaartje.Er gaan hier wel de geruchten,mja waar gaan die niet?

Nijmegen ligt toch nog echt in gelderland :P

JamieShanin

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:49

ja okey ik heb het goede kaartje gevonden!

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:49

Tilmar schreef:
Jullie doen er nu wel heel luchtig over... ik geef toe dat sommige wat panisch reageren. Maar als het virus in de buurt is dan ga je hem echt knijpen hoor. En dan kijk je echt elke keer op de thermometer of je paard niet ziek is.

Dus laten we de middenweg bewandelen: voorzichtig zonder te overdrijven.

Maar als je zelf zorgt dat je paard thuis blijven en er voor zorgt dat jij niet met andere paarden in contact komt...Is er toch geen enkele reden om hem te knijpen?
Ik zit ook niet heel ver van Heumen en Berg en Dal af, maar zie echt geen reden om stress te hebben...Zou namelijk niet kunnen verzinnen hoe mijn paarden in contact met het virus kunnen komen, dus dan is er toch niks aan de hand? Ga enkel niet naar les/wedstrijd en er komt even niemand de stal binnen. Maar verder is het hier business as usual hoor.

Sommige doen hier net alsof het virus zomaar ergens terecht kan komen ofzo...Beetje apart.

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:50

snap ook niet dat de bevestiging door bokt wordt gegeven..
onze da heeft ook een stal in onze regio bevestigigd maar dat telt dan niet volgens bokt? de da heeft er denk wel meer verstand van..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:51

Asyaa schreef:
gohya schreef:

Nijmegen ligt toch nog echt in gelderland :P

Ach ja natuurlijk! Gelderland is ook zo groot,niet aan gedacht. :o

Zilfstar

fique schreef:
onze da heeft ook een stal in onze regio bevestigigd maar dat telt dan niet volgens bokt? de da heeft er denk wel meer verstand van..

Het moet aan de Bokt-redactie bevestigd zijn door de eigenaar/stalhouder van de betreffende stal willen ze het in hun topic zetten van bevestigde namen. Zo heb ik het begrpeen uit de PB van een mod...

OdiEtAmo

fique schreef:

Maar de stal moet het zelf naar buiten willen brengen.
Dus bokt checkt en vervolgens (indien bevestigd) mag er openbaar over gesproken worden.

Sotto2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:52

fique schreef:

ik ook niet misschien de da laten bellen met de media???? daar wordt wel naar geluisterd en dan komt het ook op internet....... toch???

Anoniem

fique schreef:

Bokt rekent enkel stallen als bevestigd wanneer de staleigenaren via telefonisch contact aan een vreemde toezeggen dat er rhino op hun stal heerst. Dat die staleigenaren wellicht liegen danwel weigeren er iets over mee te delen word even vergeten door bokt. Daarom staat *** ook bij bokt er nog niet op.
Laatst bijgewerkt door Angela op 06-03-12 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: plaatsnaam verwijderd ivm geen bevestiging

Peelie

Hier op de ponyclub zijn de lessen afgelast voor de aankomende 2 weken (Blaricum).

Ook de wedstrijden en clinics hier in de buurd zijn afgelast.

konientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:53

Deze vraag zal vast al beantwoord zijn , maar ik heb even geen zin om 236 pagina's terug te lezen ;) ...Welk ontsmettingsmiddel word er op de meeste stallen gebruikt? Badje met dethol, bleek of tabletten? wij zijn een kleinschalige stal, officieel gesloten maar ik wil toch ook een ontsmettingsbak neerzetten.

Anoniem

Onderhand begint het effect zich om te keren en worden evenementen afgelast wegens afzeggingen.

JamieShanin

Asyaa schreef:
Verwijder dan meteen de hele post...

*knip*

dat had leuk geweest als het kruisje er nog stond en niet alleen een uitroepteken ;)

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:54

Ik snap niet waarom iedereen zó graag de stallen wilt weten waar Rhino op heerst, als je gewoon goed op je eigen paard let lijkt dat me toch genoeg?

Sotto2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:55

marjolein_el schreef:
Ik snap niet waarom iedereen zó graag de stallen wilt weten waar Rhino op heerst, als je gewoon goed op je eigen paard let lijkt dat me toch genoeg?

voor mij is het omdat ik graag wil weten of het virus zich ook in het zuiden begeeft, zodat ik indien nodig voorzorgsmaatregelen kan gaan aanscherpen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:57

marjolein_el schreef:

Yup.
En dan als je morgenochtend op stal komt en je ziet je paard met de neurologische variant denk je bij je zelf 'hé, wellicht had ik even die stal aan de andere kant van de weg in de gaten moeten houden, daar heerste immers ook de neurologische variant'.

@JamieShanin
Dat de post wordt verwijderd ok, dan maar hopen dat zo veel mogelijk mensen het daarvoor hebben kunnen lezen. Maar de post zo aanpassen dat er enkel nog de door bokt bevestigde namen staat is gewoon verkeerd informeren. Daar hoeft mijn naam niet naast te staan.

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:58

Asyaa schreef:
@JamieShanin
Dat de post wordt verwijderd ok, dan maar hopen dat zo veel mogelijk mensen het daarvoor hebben kunnen lezen. Maar de post zo aanpassen dat er enkel nog de door bokt bevestigde namen staat is gewoon verkeerd informeren. Daar hoeft mijn naam niet naast te staan.

Ik snap het niet? ik heb uw naam er niet ingezet hoor?!
en omdat er al allemaal reactie er naar kwamen kon ik niet meer mijn posts verwijderen.

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:00

Laatst bijgewerkt door silverbrumby op 06-03-12 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt