monkey schreef:Was het probleem na medicijnen ook opgelost dan bij jullie?
Wij zijn nog bezig met medicijnen, moeten nog afbouwen dus kan er nu nog niet zoveel over zeggen. Wel dat ze niet meer zo boos is, liever en zachter.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mieke schreef:monkey schreef:Was het probleem na medicijnen ook opgelost dan bij jullie?
Wij zijn nog bezig met medicijnen, moeten nog afbouwen dus kan er nu nog niet zoveel over zeggen. Wel dat ze niet meer zo boos is, liever en zachter.
hayka schreef:Kan iemand mij de dosering uitleggen, wAt er bij abler staat is voor mij zo onduidelijk.
Abprazol bulk is 140 gram
Abprazol plus bulk is 210 gram.
Wat moet je nu voeren eenmaal per dag of tweemaal.
Ik dacht dat ik met twee bulkpakken Abprazol plus plus 6 weken triatleet en 6 weken afbouw kan doen.
Mijn partner zegt met 1 bulkpak..
Maar wat is wijs...
ukkiepuk schreef:Djeradalover schreef:Mijn merrie haar buikpijn werd erger door de omeprazol, dit kan een bijwerking zijn van de medicatie. In de loop van de kuur steeds minder maagzweer symptomen (bij haar gapen, flemen, opgetrokken flank, pijnreactie bij aanraking), wel nu nog steeds aan het nabehandelen met gastrivet. 4 dagen na afbouw van de omeprazol kreeg ze toch weer een terugval maar nu zijn we ondertussen alweer aan het opbouwen met rijden
Tnx voor je antwoord! Idd lijkt het alsof hij meer buikpijn had dan ervoor. We zijn nu even helemaal gestopt met rijden, dus alle "belasting" is er nu af. Hopelijk voelt hij zich snel beter. Ben nu al een jaar steeds aan het tobben met hem.
SteffiiY schreef:Ik ben aan het einde van de kuur weer langzaam aan gaan rijden Ukkiepuk vooral om dat ik benieuwd was hoe ze nu zou aanvoelen.
Emerelle schreef:Hi,
Nieuw in dit topic.
Vanmiddag is de dierenarts langs geweest bij mijn paard en zij diagnosticeerde maagzweren bij mijn paard.
Zijn symptomen waren/zijn al lange periode (+- 3 mnden) singelnijd wat met de tijd ook wel erger werd.
En sinds afgelopen zondag begon hij te trappen met zijn achter benen.
Wij dachten eerste instantie koliek, maar geen gevoelige buik, at nog en gewoon nog goede ontlasting.
Even paar dagen aangekeken, hij is verder goed en actief in zijn doen, maar het trappen bleef. Niet de hele dag, maar steeds zo 5 min ergens een momentje.
Mijn paard is erg stress gevoelig (wever) en daarom denkt mijn arts dus ook aan maagzweren. Hij staat sinds een maand op onbeperkt ruw voer(hooi), maar daarvoor 3 x per dag een portie kuil. Verder krijgt/kreeg hij 1kg pavo condition, 1kg pavo sportsfit en appels en wortels elke dag. Hij was wat mager voor een aantal weken geleden, ben bietenpulp gaan bijvoeren en is nu mooi op gewicht. 15 jaar en heeft geen historie van dergelijke ziektebeelden.
Na de diagnose ben ik wat gaan googlen en eigenlijk alle andere symptomen van maagzweren laat hij niet zien. Dus heb ik nog mijn twijfels eerlijk gezegd. Hij gaapt eigenlijk nooit, eet goed en is juist aangekomen laatste weken.
Herkent iemand zich in mijn verhaal en kan eventueel bevestigen dat het in jou geval ook maagzweren waren?
We hebben ervoor gekozen hem gelijk op de hele dure medicijnen te zetten om te kijken of het aanslaat. Een nacht op de kliniek zou al aardig wat kosten en zou vooral erg stressvol zijn voor hem.