Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
eiber schreef:Of, ik herhaal dit even omdat het best een probleem kan zijn om de pillen naar binnen te krijgen bij zinnige eters: geef het in een kleine hoeveelheid harde brokken. Harde substantie in een zachte verpakking (dus harde pillen in een zachte krentebol of boterham) kan al een trigger zijn om ze uit te spugen. (denk er aan dat paarden dit ingebouwd hebben zitten in hun systeem: steentjes worden ook uit de mond gewerkt, als ze tussen hooi of gras zitten). Mijn ervaring is: probeer zo in te schatten wat bij jou paard het beste gaat werken, want als je te veel experimenteert worden ze alleen maar achterdochtiger.
geerke schreef:klopt...ik heb ook aan lopen te modderen met stukjes brood en appel.
Na een tip in dit topic...weet niet meer van wie,en ik over gegaan op lucerne brokjes met het pilletje erin.
Uit de hand.Dat gaat prima!
eiber schreef:Of, ik herhaal dit even omdat het best een probleem kan zijn om de pillen naar binnen te krijgen bij zinnige eters: geef het in een kleine hoeveelheid harde brokken. Harde substantie in een zachte verpakking (dus harde pillen in een zachte krentebol of boterham) kan al een trigger zijn om ze uit te spugen. (denk er aan dat paarden dit ingebouwd hebben zitten in hun systeem: steentjes worden ook uit de mond gewerkt, als ze tussen hooi of gras zitten). Mijn ervaring is: probeer zo in te schatten wat bij jou paard het beste gaat werken, want als je te veel experimenteert worden ze alleen maar achterdochtiger.
jesito schreef:Oke duidelijk.
Medicijnen voor Cushing weet ik in haar geval niet wat ik er van moet denken.
Dit is haar zoveelste kwaal erbij en ik heb besloten dat ze mag blijven mits ze hier een enigzins normaal leven mee heeft en geen pijn heeft.
De dierenarts vond dit een realistische gedachten en vond het rekken met medicijnen ook niet iets om aan te beginnen met haar.
Als je een jonger paard hebt wat verder gezond is zou ik dit zeker willen proberen.
Maar goed misschien eens over nadenken.
jesito schreef:Ik heb toch even gebeld met mijn dierenarts, de paardenarts was er helaas nu niet maar ik word morgen terug gebeld en dan kijken wat hij hier verder over gaat zeggen.
Ook qau kosten en bijverschijnselen.
Dus even afwachten.
Jemawi schreef:@jesito, geef je uberhaupt wat voor de cushing? Die van mij heeft 3 jaar lang perfect op Provarium Breeding van de groene os gedraaid. Helaas is het nu uit met de pret en wacht ik op advies van mijn VA betreft de Pergolide.
@eiber, pilLEN? Geef je meerdere dan? In welke hoeveelheden moet ik denken?
Ik ben zo onzeker over het starten met de Pergolide... fijn dat dit topic er is. En die misselijkheid, is daar wat aan te doen?
fargo schreef:LisaDora schreef:Heel veel sterkte Fargo, we moesten onze pony ook in laten slapen..ook de 27e.. ze ging opeens heel snel achteruit...![]()
sterkte!
Ach meis wat jammer, net nu je gestart was met pergolide. Ja het kan soms ineens zomaar over zijn. Jij ook heel veel sterkte met verlies, wat apart dat het op dezelfde dag bij jullie mis is gegaan. Weet je wat er mis ging?