Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ellepel schreef:kan je nagaan,ik heb appie nu 12 jaar en hij schud al 11 er van![]()
![]()
heb al zoveel geprobeerd, en sommige dingen helpen best wel.
maar dat is voor elk paard weer verrschillend.
ap heeft wel schimmels gehad,maar nu niet meer gelukkig.
die zwarte kummelolie doet wat dat betreft wel veel
Iris_Buck schreef:Ja die schimmel zit op zijn luchtwegen, dus zodra de pollen komen (graspollen in zijn geval) gaat ie proesten en heeft hij jeuk aan/in zijn neus.
Ik heb eigenlijk nog geen reden negatief te zijn hoor.
alleen angst, wat als het straks juni is en er blijkt niets veranderd...
Iris_Buck schreef:Ja die schimmel zit op zijn luchtwegen, dus zodra de pollen komen (graspollen in zijn geval) gaat ie proesten en heeft hij jeuk aan/in zijn neus.
Ik heb eigenlijk nog geen reden negatief te zijn hoor.
alleen angst, wat als het straks juni is en er blijkt niets veranderd...
Maris schreef:maar nu met die schimmel hoeft je paard nog niet te hoofdschudden ?
EnelyaT schreef:King heeft echt alleen pollenallergie, en dmv een neusnetje was het wel over.
Alleen nu kwam mijn instructeur met de tip om vaseline in zn neus te smeren. Omdat hij het door het netje wel wat benauwd krijgt, als hij moet werken en het is warm. Ik moet eerlijk zeggen, dat die vaseline hetzelfde doet als het netje! Alleen hij krijgt het absoluut niet benauwd.
Enige nadeel is dat hij dus eerst even flink moet flemen, dus ik smeer het nu voor het poetsen even. (en niet vlak voordat je het hoofdstel om wilt doen)
Als er echt heeel veel pollen in de lucht zitten, smeer ik vaseline en doe zn netje om, dan heeft hij nergens meer last van!
Die druppels tegen pollenallergie heb ik ook geprobeerd, maar daar werd hij zo heftig van.. Viel bijna om in de wei, terwijl hij dus normaal gesproken alleen een beetje met zn hoofd schudt. Dus daar ben ik toen weer mee gestopt, want na een tijd hij had nog steeds alleen maar meer last.
Maar dat met die vaseline is dus (voor ons) een goede oplossing, dus die wilde ik even delen.
(Owja, het werkt doordat de vaseline dus plakkerig is, en de pollen er als het ware 'aan vast plakken' en niet in zijn neus terecht komen.
Na het rijden poets ik meestal zijn neus even af, dan zijn die pollen ook van zn neus af, en dan een nieuw laagje.)
singasong schreef:De schimmels die eventueel de oorzaak zijn voor het schudden zitten wel in het lichaam hoor, niet aan de buitenkant.
En hoe weet je dat Ap geen schimmels heeft?
ellepel schreef:hahamooie opmerking
![]()
aan de buitenkant heeft appie nog nooit een schimmel gehad,wel van binnen..
dat kun je laten testen he, maar daar ben jij wel van op de hoogte dacht ik
Iris_Buck schreef:Bij mij met de lecherantenne.
Ik weet niet of dit in de reguliere diergeneeskunde ook getest wordt
singasong schreef:Iris_Buck schreef:Bij mij met de lecherantenne.
Ik weet niet of dit in de reguliere diergeneeskunde ook getest wordt
Volgens mij kan dit wel via het bloed. Alleen zijn er voor zo ver ik weet al 4 verschillende soorten schimmels en ik weet niet of het mogelijk is om hier apart op te testen.
Djoeka, met een Lecherantenne kunnen schimmels heel snel gelokaliseerd worden en kan er ook gekeken worden welke schimmel het is.
Iris_Buck schreef:Mebianca,
Ik leef met je mee. Ik heb ook regelmatig huilend op mijn pony gezeten.
Toen Buck eerste keer korrels kreeg verergerde zijn klachten ook sterk. En dat zweten is heel herkenbaar, in 10 min drijfnat en dat was in oktober dus echt niet warm.
Werkt jouw homeopaat ook met de lecherantenne?