[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Iris_Buck

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 15:05

ja omdat Buck jong is zei ze dat het niet zo lang hoefde te duren.
er is nog niets beschadigd of zo.
Hij hoeft niet schudvrij te zijn en ja hij kan weer slechte perioden krijgen, maar ik hoop toch wel iets verbetering te zien.
zeker als ik hem indien nodig nog behandel voor zijn allergie periode (half juni) begint.

singasong

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 15:10

Positief blijven!
Was die schimmel ook de reden voor zijn jeuk?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 15:40

kan je nagaan,ik heb appie nu 12 jaar en hij schud al 11 er van ;) :)

heb al zoveel geprobeerd, en sommige dingen helpen best wel.
maar dat is voor elk paard weer verrschillend.
ap heeft wel schimmels gehad,maar nu niet meer gelukkig.

die zwarte kummelolie doet wat dat betreft wel veel :j

Iris_Buck

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:22

Ja die schimmel zit op zijn luchtwegen, dus zodra de pollen komen (graspollen in zijn geval) gaat ie proesten en heeft hij jeuk aan/in zijn neus.

Ik heb eigenlijk nog geen reden negatief te zijn hoor.
alleen angst, wat als het straks juni is en er blijkt niets veranderd...

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 18:38

Meld me ook weer 's.. Al ben ik maar heel kort hier geweest.. ;)
Ik heb vorige week weer 's een All Septicum kuur gedaan vanwege het feit dat ik Wo één dag zag schudden.. Echter is dat een dag geweest, ik heb nog niet kunnen ontdekken dat ze met dikke ogen staat of steeds met een tikkende neus loopt.. Wellicht omdat het scheelt dat ik haar steeds heel 's ochtendsvroeg rijd, maar met binnenhalen einde van de dag t.n.t. niks gemerkt.. Ik ga straks weer naar stal, kijken hoe ze is. Maar ik mag tot op heden niet klagen.

Vorig jaar heb ik haar een hele poos op de All Septicum gehouden en dat heeft enorm geholpen. Ook krijgt hij zeewier en ziet er knoflook door zijn voer, geen idee of dat helpt. Ik denk dat het nu alweer te laat is voor Puur Pollen?

Ik zou Wolin ook nog eens graag willen laten testen of schimmels/virussen. Ze is van de winter behoorlijk ziek geweest, een virus onder de leden gehad; zodra de deken eraf ging, ging het haar overeind en heb haar tot drie keer toe gevonden dat ze shakend over haar hele lijf in de stal stond; ze had echt koorts. Uit bloed bleek dat ze een CRP van 3.9 had, terwijl deze tussen 6 en 8 had moeten zijn. Waarschijnlijk een luchtweg infectie. Ze heeft toen een stroopmedicijn gehad, waar thijm, munt, van alles in zat en daar is ze enorm van opgeknapt, maar ik vind haar nog regelmatig met de vacht overeind, het is niet constant, maar ik heb het idee dat haar weerstand echt even flink gekeldert was (2 virussen op elkaar..).. Zou wel willen of er nu nog steeds iets heerst in haar hele huishouding of dat ze nu gewoon nog aan het opknappen is. Waar hebben jullie dit laten testen?
Ik denk dat eens in de zoveel tijd een reinigingskuur om de natuurlijk afweer te activeren geen gek idee is, merk dat ze er toch wel weer van opknapt.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 19:16

ellepel schreef:
kan je nagaan,ik heb appie nu 12 jaar en hij schud al 11 er van ;) :)

heb al zoveel geprobeerd, en sommige dingen helpen best wel.
maar dat is voor elk paard weer verrschillend.
ap heeft wel schimmels gehad,maar nu niet meer gelukkig.

die zwarte kummelolie doet wat dat betreft wel veel :j

De schimmels die eventueel de oorzaak zijn voor het schudden zitten wel in het lichaam hoor, niet aan de buitenkant.

En hoe weet je dat Ap geen schimmels heeft?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 19:20

Iris_Buck schreef:
Ja die schimmel zit op zijn luchtwegen, dus zodra de pollen komen (graspollen in zijn geval) gaat ie proesten en heeft hij jeuk aan/in zijn neus.

Ik kan me je angst ook heel goed voorstellen.

Heb ik ook regelmatig last van. Als ik maar één knikje zou zien dan heb ik al weer een slapeloze nacht (ook niet gezond hoor!) :roll:

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 19:22

WolinLotte, ik denk dat die All-septicum heel goed is voor je paard. Het geeft het zelfgenezend vermogen een extra boost. Ik geef het Niek ook al een poos en het testte heel goed voor hem.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 19:23

Iris_Buck schreef:

maar nu met die schimmel hoeft je paard nog niet te hoofdschudden ?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 19:31

Maris schreef:
maar nu met die schimmel hoeft je paard nog niet te hoofdschudden ?

Wss omdat de trigger nog niet aanwezig is voor dit paard.

In de winter kan er ook een schimmel op de slijmvliezen zitten maar veroorzaakt dan geen schudden omdat de trigger niet aanwezig is. En die trigger kan voor ieder paard verschillend zijn.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 19:35

kan de schimmel op zich dan niet de trigger zijn voor het hoofdschudden ?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 19:40

Maris schreef:
kan de schimmel op zich dan niet de trigger zijn voor het hoofdschudden ?

Nee, de schimmel is de oorzaak en bijv. de pollen de trigger ;)

Iris_Buck

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 19:53

Precies zoals singasong schrijft. De schimmel is de oorzaak, kan tijden geen klachten geven, maar is een zwakke plek. zodra 'zijn' pollen in de lucht komen gaat het dan mis. Dus dat probeer ik nu voor te zijn.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 21:39

EnelyaT schreef:
King heeft echt alleen pollenallergie, en dmv een neusnetje was het wel over.
Alleen nu kwam mijn instructeur met de tip om vaseline in zn neus te smeren. Omdat hij het door het netje wel wat benauwd krijgt, als hij moet werken en het is warm. Ik moet eerlijk zeggen, dat die vaseline hetzelfde doet als het netje! Alleen hij krijgt het absoluut niet benauwd.

Enige nadeel is dat hij dus eerst even flink moet flemen, dus ik smeer het nu voor het poetsen even. (en niet vlak voordat je het hoofdstel om wilt doen :D )
Als er echt heeel veel pollen in de lucht zitten, smeer ik vaseline en doe zn netje om, dan heeft hij nergens meer last van!

Die druppels tegen pollenallergie heb ik ook geprobeerd, maar daar werd hij zo heftig van.. Viel bijna om in de wei, terwijl hij dus normaal gesproken alleen een beetje met zn hoofd schudt. Dus daar ben ik toen weer mee gestopt, want na een tijd hij had nog steeds alleen maar meer last.

Maar dat met die vaseline is dus (voor ons) een goede oplossing, dus die wilde ik even delen.
(Owja, het werkt doordat de vaseline dus plakkerig is, en de pollen er als het ware 'aan vast plakken' en niet in zijn neus terecht komen.
Na het rijden poets ik meestal zijn neus even af, dan zijn die pollen ook van zn neus af, en dan een nieuw laagje.)

Wat voor vaseline gebruik je?

En hoeveel en hoe ver in de neus breng je het aan?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 06:15

singasong schreef:
De schimmels die eventueel de oorzaak zijn voor het schudden zitten wel in het lichaam hoor, niet aan de buitenkant.

En hoe weet je dat Ap geen schimmels heeft?

haha :D mooie opmerking :P

aan de buitenkant heeft appie nog nooit een schimmel gehad,wel van binnen..
dat kun je laten testen he, maar daar ben jij wel van op de hoogte dacht ik

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 08:12

ellepel schreef:
haha :D mooie opmerking :P

aan de buitenkant heeft appie nog nooit een schimmel gehad,wel van binnen..
dat kun je laten testen he, maar daar ben jij wel van op de hoogte dacht ik

:P

Ik vroeg je dit omdat ik je er nog niet eerder over heb gehoord dat je Ap op schimmels heb laten testen.
Ben dan ook benieuwd wanneer en op welke wijze dit is gedaan.

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 08:19

Ik lees even mee want ik ben ook benieuwd op welke wijze er op schimmels getest is.

Iris_Buck

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 08:47

Bij mij met de lecherantenne.
Ik weet niet of dit in de reguliere diergeneeskunde ook getest wordt

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 08:49

Iris_Buck schreef:

Volgens mij kan dit wel via het bloed. Alleen zijn er voor zo ver ik weet al 4 verschillende soorten schimmels en ik weet niet of het mogelijk is om hier apart op te testen.

Djoeka, met een Lecherantenne kunnen schimmels heel snel gelokaliseerd worden en kan er ook gekeken worden welke schimmel het is.

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 10:00

Maandag zijn we begonnen met andere korreltjes ( Wolfskers alias Bell en Wildemanskruid alias Puls) En s’morgens had hij in z’n stal hele tijd met zijn oren aan het flapperen zweet op z’n voorhoofd en tussen zijn oren hij was niet in z’n hum. Dinsdagavond heb ik altijd les en Reine wou z’n stal al niet uit dan weet ik eigenlijk al genoeg meneer heeft geen zin :(:) . En ja hoor ik ben in tranen uitgebarsten zo slecht ging het tijdens de “les” (heb maar 15 á 20 min meegedaan) |( . In stap had hij hele tijd zijn neus op z’n borst (ook met losse teugel maakte niet uit) En in draf jeeeee wat een drama; rennen, schudden, knikken, met z’n been slaan nou van alles en het liefst allemaal tegelijk. En zweten jee hij drupte gewoon zweet er lag gewoon een plasje onder hem, alsof hij een marathon had gelopen. Net weer de homeopaat gebeld; en kreeg een aantal vragen; Had hij ook meer ontlasting; ja, had hij een warme neus; ja, oververmoeid na weinig inspanning; ja, suffig; ja. Zweten; behoorlijk. Kijk hij reageert er duidelijk op en dat hij zo flappert met z’n oren geeft duidelijk aan dat daar iets mee is. We moeten nu verder gaan met Puls t/m donderdag en vrijdag moet ik weer bellen.. Ben benieuwd..

Iris_Buck

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 10:15

Mebianca,
Ik leef met je mee. Ik heb ook regelmatig huilend op mijn pony gezeten.
Toen Buck eerste keer korrels kreeg verergerde zijn klachten ook sterk. En dat zweten is heel herkenbaar, in 10 min drijfnat en dat was in oktober dus echt niet warm.

Werkt jouw homeopaat ook met de lecherantenne?

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 10:26

singasong schreef:
Iris_Buck schreef:

Volgens mij kan dit wel via het bloed. Alleen zijn er voor zo ver ik weet al 4 verschillende soorten schimmels en ik weet niet of het mogelijk is om hier apart op te testen.

Djoeka, met een Lecherantenne kunnen schimmels heel snel gelokaliseerd worden en kan er ook gekeken worden welke schimmel het is.

En wie doet dat en wat zijn de kosten hiervan?

Sorry dat ik hier zomaar binnen kom vallen hoor :o

Ik lees al een tijdje met jullie mee maar het is best lastig, de één zegt dit en de ander zegt dat en wat bij de ene werkt werkt bij de ander weer niet. Ik begrijp dat het een heel complex iets is.

Die van ons lijkt te schudden als er van die witte pollen uit de lucht komen. Wij rijden sinds kort met een netje en dat gaat goed. Hij heeft nog wel last maar het is goed te doen. Als het heel erg is is hij zonder netje niet te rijden en het ligt er ook maar net aan waar we rijden want hij heeft er niet overal last van. Vandaar dat ik denk dat het alleen door die witte pluisjes komt.
Hij heeft geen traanogen of loopneus trouwens.
Als ik de bui al weer zie hangen gebruik ik er nostrilvet bij en daar reageert hij goed op. Neemt niet weg natuurlijk dat ik graag wil weten waar het vandaan komt.

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 10:50

Iris_Buck schreef:
Mebianca,
Ik leef met je mee. Ik heb ook regelmatig huilend op mijn pony gezeten.
Toen Buck eerste keer korrels kreeg verergerde zijn klachten ook sterk. En dat zweten is heel herkenbaar, in 10 min drijfnat en dat was in oktober dus echt niet warm.

Werkt jouw homeopaat ook met de lecherantenne?

Nee ze werkt niet met een lecherantenne, ze is meer helderziend en ze voelde Reine overal en ze stelde heeeeeeeel veel vragen stellen.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:07

Ik hoorde vandaag dat aankomend weekend erg 'slecht' wordt voor hooikoortspatiënten.
Er schijnen veel pollen in de lucht te zitten. En daarbij ook nog erg droog weer.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:20

En warm...... pffff