[INFO] Cushing/PPID deel 2.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 21:50

Dus je mag de pillen ook niet weggeven?

CarolineCF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 21:57

Dit is wel heel erg. In plaats van dat ze achter de fabrikant aangaan die deze debiel hoge prijzen vraagt voor een medicijn dat al veel langer op de markt was voor mensen...

Sara18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 21:57

Britta31 schreef:
Dus je mag de pillen ook niet weggeven?

Helaas niet nee.. prascend is iets wat je alleen op recept kunt halen. Verhandelen is dus illegaal.
Ik vind het ook belachelijk.... ze kunnen zich beter met echte belangrijke dingen bezig houden dan dit.
Ik bedoel... je zou maar een hele voorraad over hebben. Als je deze voor een leuk prijsje kan verkopen aan iemand anders is dat toch perfect?
Dan ben je van de pillen af, hebt er nog een leuk bedrag voor gekregen, koper heeft goedkoop prascend en een paard heeft weer medische zorg welke heel hard nodig is...

CarolineCF

Re: [INFO] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 21:59

Precies - als het professionele handel was ander verhaal. maar om zich hier druk over te maken. Lijkt me typisch iets om maar eens kamervragen over te laten stellen. Blijkbaar heeft deze autoriteit teveel mensen en subsidie als ze niets beters kunnen verzinnen

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 22:06

Ik kan ze wel terug brengen naar mijn da. Ik haalde altijd 30stuks maar dot werd later duurder per pil oid dus wat 60 praktischer toen heb ik gevraagd wat als? (hij kreeg toen nl een kwartje per dag) dan namen hun ze weer in. Neemt niet weg dat ik het jammer vind dat 'onze' manier van handelen verboden is.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 22:13

Maar krijg je dan ook geld terug van de da voor de pillen?

Sara18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 22:34

Britta31 schreef:
Maar krijg je dan ook geld terug van de da voor de pillen?

Dat vraag ik me ook af?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 22:44

An sich snap ik de regels wel wbt het verhandelen. Maar in de praktijk is het wel erg jammer dat je er niet iemand anders mee kan helpen.
Ik zou ook niet willen dat bijv. de pillen van hand tot hand gaan zonder diagnose. Maar dan moeten er wel alternatieven zijn wat je met de pillen kan doen behalve weggooien
Om over de prijs maar niet te spreken :x

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 07:31

Ik snap het ergens wel, maar aan de andere kant heel erg jammer dat het niet mag, dat het zelfs strafbaar is :oo

Nou, het bloedje van mijn peerd is foetsie, kwijt :x Koerier heeft het wel netjes opgehaald, maar daarna niets meer vernomen. DA gaat er vandaag verder achteraan, maar zal waarschijnlijk nieuw bloedje trekken worden. Lekker dan. :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 08:18

Wat ik eigenlijk heel bijzonder vind aan het verhaal, is dat men dus naam en toenaam en adres van zichzelf op facebook knalt, zodat ze aan de deur kunnen komen.
Iedereen weet toch onderhand wel dat Big Brother met alles meekijkt dacht ik?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 08:25

Of t wordt niet op internet gezet, maar mag men die gegevens dus opvragen bij vermeende misdrijven.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 09:13

Iemand een idee of de medicijnen jeuk als bij werking kunnen geven? Z e krijgt het nu 1.5 week.. Maar schuurd zich nu ineens helemaal kapot

Sara18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 09:26

MiniMeLona schreef:
Wat ik eigenlijk heel bijzonder vind aan het verhaal, is dat men dus naam en toenaam en adres van zichzelf op facebook knalt, zodat ze aan de deur kunnen komen.
Iedereen weet toch onderhand wel dat Big Brother met alles meekijkt dacht ik?

Ach.. aan een IP adres hebben ze ook genoeg. Ookal ga je onder een “nep naam” op facebook. Ze zoeken je IP adres op en ze hebben zo een naam, adres etc.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 09:54

Ik kan ze gewoon terugbrengen naar de DA en krijg er geld voor.

Je IP adres kun je als je wilt nog verbergen :)

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 13:33

Zondebokje schreef:
Iemand een idee of de medicijnen jeuk als bij werking kunnen geven? Z e krijgt het nu 1.5 week.. Maar schuurd zich nu ineens helemaal kapot

De mijne krijgt het al bijna 8 jaar, maar de laatste tijd heeft hij ook flink jeuk.
Gister maar voor de zekerheid behandelt tegen mijt.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 14:05

Ik mag de pillen trouwens terug brengen en krijg dan geld terug. Dat zei de da heel subtiel tegen me.. Ja als ze komend half jaar niet red mag je ze terug brengen... Denk zo dan.. Bedankt.. Erg leuk om te horen.. Not!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 14:44

Jaan81 schreef:
Hallo allemaal,
ik heb het topic globaal doorgelezen, sommige stukken even heel goed, andere racelezend ;)
Ik zou graag jullie mening weten of jullie mijn paard zouden laten testen etc. Ik zal hem eerst even kort omschrijven + z'n klachten en kwalen benoemen:
Tycho is een 13 jarige trekpaardruin, 1,79m hoog, al bijna 13 jaar bij mij. Hij heeft artrose (4 jaar geleden geconstateerd), CPL (sinds 2 jaar sterk verergerd), is insuline resistent (8 jaar geleden op getest), heeft straalkanker (gehad) aan 3 voeten, afgelopen november een hoefzweer gehad (1e keer), vaak snot-/loopneus linkerneusgat, auto-immuunziekte en sinds een maand ofzo vocht bij zijn koker, wat zo goed als weg is na 30min stappen. Ook vocht (denk ik) net achter zijn singel, wat ook wel wat slinkt na beweging.

Om die laatste 2 punten ging ik ineens aan ppid denken. Hij verhaart verder prima, is niet HB, mist wel wat spier (maar was net weer beetje terug aan het komen, dacht dat het aan het niet meer echt trainen lag), geen krullen in zijn vacht, geen gedragsveraderingen, geen doffe blik oid, plast wel best vaak en drinkt veel (maar ja, grooooot paard)

Ergens denk ik dat er misschien wel wat puzzelstukjes op zijn plaats zouden vallen, maar aan de andere kant zijn de grootste symptomen niet voor hem van toepassing.

Hoor heel graag jullie mening!

Uitslag binnen en hij heeft pmol/L van 4, dus dat is dan een ACTH van 18,2.
Op 1 juni getest.

DA zei dat ik me voor nu geen zorgen hoef te maken, maar adviseerde wel om in het najaar nogmaals te testen, ivm de SR.

Nu zegt die uitslag mij vrij weinig natuurlijk. Als ik op de grafiekjes kijk, zit hij er iets van 10 onder, op de grafiekjes in de OP hoort hij bij de controlegroep?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 14:51

Jaan count you blessings! En zeker niet in het najaar met de SR nog een keer gaan testen, want dan kan je er bijna donder op op zeggen dat je door de SR wel eens een vals positieve uitslag kan krijgen.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 23:47

Zeker niet testen in het najaar. Kan je dan beter volgend jaar in maart ongeveer doen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 23:52

Jeetje wat een gezeik weer _-:( , lekker al die dure pillen weggooien.

Nandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 09:35

Hoe duur is bij jullie bloedprikken + acth test?

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:46

Ik was €85/90 kwijt, de dierenarts kwam wel voor 3 paarden die dag.

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 08:21

Nandos schreef:
Hoe duur is bij jullie bloedprikken + acth test?

Rond de 15 euro. Ik prik zelf en bloed word via mijn werk naar faculteit/ lab diergeneeskunde in Gent verzonden.

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 08:23

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 09:44

Ja. Zelf geen ervaring mee, maar er zijn wel ervaringen hier in t topic (als die er nig in zitten tenminste).