Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:34

Ik heb een serieuze vraag.

Worden jullie nu ook zo gek van stalgenoten die nu weer via deze paniek je willen verplichten je paard te enten tegen Rhino?

Sotto2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:34

laten we stoppen met geinen over deze ernstige ziekte.... het zou je eigen paard maar overkomen.... dat wens je niemand toe....

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:35

Loetie84 schreef:
deruijter schreef:
R_G je kan gewoon verder fokken met het paard, het is een virus dus het blijft maar een tijd en zal daarna weg gaan (je kan het ook zien als koorts bij de mens)

Verder fokken met het paard kan wel, maar het virus gaat niet meer weg. Het paard blijft drager...

Oké bedankt voor de de uitleg :)

Anoniem

Rambogirl schreef:

Worden jullie nu ook zo gek van stalgenoten die nu weer via deze paniek je willen verplichten je paard te enten tegen Rhino?

Enten heeft weinig zin. Tegen de abortus variant is het meer erg beperkt werkzaam en tegen de neurologische variant doet het niks.

Maris__

Rambogirl schreef:

Enten tegen Rhino heeft nu geen zin meer!

Tilmar

Rambogirl schreef:

Nu inenten heeft geen zin. Dat duurt een tijd voor het werkt en de werking is ook niet gegarandeerd.

Lindor92

Rambogirl schreef:

ik heb er geen last van, maar als ze dat bij mij deden zal ik er wel gek van worden. van enten heeft geen zin!

Sotto2403

Rambogirl schreef:

ja en je krijgt ze maar niet wijs gemaakt dat het nu geen nut meer heeft en dat het toch niet helpt tegen de ergste variant.....

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:36

Tilmar schreef:
Sanniejtjuh schreef:
Misschien dat de vraag al eerder is gesteld...( Is niet doorheen te worstelen allllll die paginas :Y) )
Ik vroeg me af hoe je op de juiste manier je schoenen en bijv cap kunt desinfecteren?

Het handigste is misschien een apart setje voor als je naar verschillende stallen gaat. Beetje lastig als dat er heel veel zijn, maar heen en weer pendelen tussen stallen is zowiezo nu niet zo verstandig.

Ja zat ik ook al aan te denken...maar wil ze dan toch voor de zekerheid nog extra goed...schoonmaken... :-)...
Mijn stiefdochter rijdt op een manege...en komt ook bij ons eigen paard...die staat op andere stal.
Eerst douche...schone kleren...en dan andere schoenen e.d....
Ik zelf kom al niet meer op de manege..hou het alleen bij mn eigen paard... :)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:37

Ik zag net een topic met een kaart van NL met bevestigde plaatsnamen (en enkele meer dan in het gesloten topic wat tot gisteren geupdate was) Nu kan ik dat topic niet meer vinden? (Mijn PC liep even erop vast) Gaat Bokt nu echt zo ver om aan andere media bevestigde meldingen te blokkeren? MOET het dan perse aan Bokt bevestigd zijn? Openheid van zaken zou juist toch veel speculaties weghalen? Er stonden trouwens ook alle afgelaste wedstrijden/ evenementen op van komende weekend...

corina21

aerdenhout1 schreef:
Jammer dat er mensen zijn die er de lol van in zien!
Ik ben zelf erg nuchter, maar zit toch niet te wachten op ernstig zieke paarden die misschien dood kunnen gaan omdat ik het zo... grappig... vind! Zeker niet met een stal van 30 paarden!
Maar heel misschien dat jullie denken paarden genoeg op de wereld koop ik gewoon een ander als hij dood gaat??

sommige mensen maken zich er niet zo druk om,die kopen gewoon een nieuw paard probleem opgelost,achja ik ga maar niet op in hun humor :(:)

Rambogirl

Sotto2403 schreef:
Rambogirl schreef:

ja en je krijgt ze maar niet wijs gemaakt dat het nu geen nut meer heeft en dat het toch niet helpt tegen de ergste variant.....

Ben ik gelukkig niet de enige die dit probleem heeft. Krijg toch steeds weer hoofdpijn als ik op stal kom... }:0

Binq

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:38

Rambogirl schreef:

Dat niet maar mijn moeder belde me gister wel (vind paarden eng en ze stinken natuurlijk ook nog eens :+ ) of ik de dierenarts wel had gebeld en wanneer die zou komen om te enten??
Was op het nieuws geweest dat dat werd geadviseerd.....

Anoniem

aerdenhout1 schreef:
Jammer dat er mensen zijn die er de lol van in zien!
Ik ben zelf erg nuchter, maar zit toch niet te wachten op ernstig zieke paarden die misschien dood kunnen gaan omdat ik het zo... grappig... vind! Zeker niet met een stal van 30 paarden!
Maar heel misschien dat jullie denken paarden genoeg op de wereld koop ik gewoon een ander als hij dood gaat??

Nou weet je, ik denk dat er hier in dit topic veel te veel onzin neergekladderd wordt en mensen ook expres proberen om elkaar op te stoken. Paniek en zelfs ernstige bezorgdheid is niet nodig als je weet wat je moet doen. Als jij gisteren het virus niet op je terrein had, dan heb je heus niet nu opeens wel. Daarom vroeg ik ook of je veel wisselingen van paarden hebt gehad of paarden die met vreemde paarden op een trailer of vrachtwagen hebben gestaan?
En je akelige sneer leggen we maar naast ons neer he?

Zilfstar, ja.

Ra_chel

Abiola schreef:
Nieuwe variant Rhino virus :+

Afbeelding

ben blij dat ik jouw gevoel voor humor niet heb , vind dit een zeer respectloze actie tegenover diegene wines paard besmet is en tegenover diegene die hun paard door de rhino hebben verloren.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:39

Hallo, ik kom ook even binnen vallen klopt het dat die virus ook nu in *** is ??
Laatst bijgewerkt door Angela op 06-03-12 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: plaatsnaam verwijderd ivm geen bevestiging

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:39

Dat is een rhinoverros (slissend uitspreken he) en dat is echt wat anders hoor!

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:40

Ra_chel schreef:
Abiola schreef:

Afbeelding

ben blij dat ik jouw gevoel voor humor niet heb , vind dit een zeer respectloze actie tegenover diegene wines paard besmet is en tegenover diegene die hun paard door de rhino hebben verloren.

eens

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:42

Zilfstar schreef:
Ik zag net een topic met een kaart van NL met bevestigde plaatsnamen (en enkele meer dan in het gesloten topic wat tot gisteren geupdate was) Nu kan ik dat topic niet meer vinden? (Mijn PC liep even erop vast) Gaat Bokt nu echt zo ver om aan andere media bevestigde meldingen te blokkeren? MOET het dan perse aan Bokt bevestigd zijn? Openheid van zaken zou juist toch veel speculaties weghalen? Er stonden trouwens ook alle afgelaste wedstrijden/ evenementen op van komende weekend...

http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 9a387abde1

nynkeenfred

Ra_chel schreef:
Abiola schreef:

Afbeelding

Volledig mee eens.

Loetie84

Rambogirl schreef:

Ik heb er gelukkig nog geen last van, maar ken de 'problematiek' vanuit mijn directe omgeving. Maar vooral NU enten is niet verstandig...
Daarnaast is het, als het vanuit de staleigenaar komt, waarschijnlijk een reglementswijziging. Indien je getekend hebt (toen je op stal kwam) voor deze reglementen kunnen deze niet stel op sprong aangepast worden. Plotseling enting verplicht stellen kan dus in veel gevallen niet zomaar...

Sotto2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:43

voor vragen over waar het heerst graag naar de desbetreffende pagina's gaan waar de plaatsnamen bekend gemaakt zijn en worden....

Cowgirl

Sotto2403 schreef:
Tilmar schreef:
Jullie doen er nu wel heel luchtig over... ik geef toe dat sommige wat panisch reageren. Maar als het virus in de buurt is dan ga je hem echt knijpen hoor. En dan kijk je echt elke keer op de thermometer of je paard niet ziek is.

Dus laten we de middenweg bewandelen: voorzichtig zonder te overdrijven.

natuurlijk knijp ik m ook wel.... maar sommige reacties zijn hier wel heel extreem.... en een beetje humor hier en daar is ook om de spanning weg te laten vloeien.... hoe je het ook went of keert iedereen verkeerd in spanning, dat weet ik ook.

Spanning?? ...dat had ik beter vorig jaar kunnen doen toen de rhino heerste op een stal pakweg 10 km verderop.
Maar toen was er kennelijk niks aan de hand. Nu is er in NH nog geen enkele melding en is de stal zowat hermetisch afgesloten doordat iedereen elkaar gek loopt te maken.

Tuurlijk wil ik niet dat er zieke paarden komen of dat er paarden doodgaan. Er staan er 60 op stal en dat wens je niemand. Ik heb mijn dosis paarden ellende wel gehad afgelopen winter. Wel niet mijn paard maar paard had een ergere dood als doodgaan van een rhino virus.
Maar ik walg gewoon van al die overdreven reacties.

JamieShanin

Ik snap het nu alleen eventjes niet meer waar is het virus dan gesignaleerd??

*knip*

Ik heb niet het hele topic gelezen was een beetje een stille meelezer maar hoe kan je dit nu het beste voorkomen??
Laatst bijgewerkt door Angela op 06-03-12 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: alle plaatsnamen verwijderd ivm deel onbevestigd.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:44

Dank jullie! Heb hem nu van verschillende kanten gekregen en meteen bij favo opgeslagen!