Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Loetie84 schreef:deruijter schreef:R_G je kan gewoon verder fokken met het paard, het is een virus dus het blijft maar een tijd en zal daarna weg gaan (je kan het ook zien als koorts bij de mens)
Verder fokken met het paard kan wel, maar het virus gaat niet meer weg. Het paard blijft drager...
Tilmar schreef:Sanniejtjuh schreef:Misschien dat de vraag al eerder is gesteld...( Is niet doorheen te worstelen allllll die paginas)
Ik vroeg me af hoe je op de juiste manier je schoenen en bijv cap kunt desinfecteren?
Het handigste is misschien een apart setje voor als je naar verschillende stallen gaat. Beetje lastig als dat er heel veel zijn, maar heen en weer pendelen tussen stallen is zowiezo nu niet zo verstandig.
aerdenhout1 schreef:Jammer dat er mensen zijn die er de lol van in zien!
Ik ben zelf erg nuchter, maar zit toch niet te wachten op ernstig zieke paarden die misschien dood kunnen gaan omdat ik het zo... grappig... vind! Zeker niet met een stal van 30 paarden!
Maar heel misschien dat jullie denken paarden genoeg op de wereld koop ik gewoon een ander als hij dood gaat??
Sotto2403 schreef:Rambogirl schreef:Ik heb een serieuze vraag.
Worden jullie nu ook zo gek van stalgenoten die nu weer via deze paniek je willen verplichten je paard te enten tegen Rhino?
ja en je krijgt ze maar niet wijs gemaakt dat het nu geen nut meer heeft en dat het toch niet helpt tegen de ergste variant.....
Rambogirl schreef:Ik heb een serieuze vraag.
Worden jullie nu ook zo gek van stalgenoten die nu weer via deze paniek je willen verplichten je paard te enten tegen Rhino?
aerdenhout1 schreef:Jammer dat er mensen zijn die er de lol van in zien!
Ik ben zelf erg nuchter, maar zit toch niet te wachten op ernstig zieke paarden die misschien dood kunnen gaan omdat ik het zo... grappig... vind! Zeker niet met een stal van 30 paarden!
Maar heel misschien dat jullie denken paarden genoeg op de wereld koop ik gewoon een ander als hij dood gaat??
Zilfstar schreef:Ik zag net een topic met een kaart van NL met bevestigde plaatsnamen (en enkele meer dan in het gesloten topic wat tot gisteren geupdate was) Nu kan ik dat topic niet meer vinden? (Mijn PC liep even erop vast) Gaat Bokt nu echt zo ver om aan andere media bevestigde meldingen te blokkeren? MOET het dan perse aan Bokt bevestigd zijn? Openheid van zaken zou juist toch veel speculaties weghalen? Er stonden trouwens ook alle afgelaste wedstrijden/ evenementen op van komende weekend...
Rambogirl schreef:Ik heb een serieuze vraag.
Sotto2403 schreef:Tilmar schreef:Jullie doen er nu wel heel luchtig over... ik geef toe dat sommige wat panisch reageren. Maar als het virus in de buurt is dan ga je hem echt knijpen hoor. En dan kijk je echt elke keer op de thermometer of je paard niet ziek is.
Dus laten we de middenweg bewandelen: voorzichtig zonder te overdrijven.
natuurlijk knijp ik m ook wel.... maar sommige reacties zijn hier wel heel extreem.... en een beetje humor hier en daar is ook om de spanning weg te laten vloeien.... hoe je het ook went of keert iedereen verkeerd in spanning, dat weet ik ook.