Maagzweer, Ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wanderers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 21:49

@ Ukkiepuk : kan je helaas niet helpen, geen dusdanige ervaring met Omeprazol maar lijkt mij niet goed en/of de bedoeling dat klachten verergeren ? Al overleg gehad met je dierenarts ?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ik heb een vraag aan de meer ervaringsdeskundigen dan dat ikzelf ben ...
Zelf slik ik al jaren dagelijks Omeprazol en nu blijkt dat dat gevolgen kan hebben voor de opname van diverse voedingsstoffen en dan vooral die van de vitamine B12 ..
Via Google is daar veel over te vinden, zelfs een beetje over gebruik/gevolgen Omeprazol bij dieren/paarden bv. https://degroeneos.nl/negatieve-gevolge ... urremmers/ , maar mijn vraag is : geeft iemand van jullie specifiek vitamine B12 als supplement náást de Omeprazol en ( naar ik aanneem) de probiotica en zo ja welke dan?

Heb al even via zoekfunctie geprobeerd om antwoord te krijgen op mijn vraag: in dit topic 1x een reactie over specifiek B12 gevonden, verder gaat meestal over vitamine E en/of multi vitamine's.

monkey

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 22:48

Hallo heeft er nog iemand Abprazole?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 23:56

Ik heb geen abprazole nog maar kan eventueel bestellen voor je. Moet je het het mij maar laten weten.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 00:25

Ik heb nog een bulkpak liggen van de Abler plus, dus met probiotica, mocht iemand Interesse hebben?

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 00:58

Weidebloem schreef:
Ik heb nog een bulkpak liggen van de Abler plus, dus met probiotica, mocht iemand Interesse hebben?

Heb je even pb gedaan :o

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 09:27

Mijn merrie haar buikpijn werd erger door de omeprazol, dit kan een bijwerking zijn van de medicatie. In de loop van de kuur steeds minder maagzweer symptomen (bij haar gapen, flemen, opgetrokken flank, pijnreactie bij aanraking), wel nu nog steeds aan het nabehandelen met gastrivet. 4 dagen na afbouw van de omeprazol kreeg ze toch weer een terugval maar nu zijn we ondertussen alweer aan het opbouwen met rijden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 12:14

[***] schreef:
Kom tot de ontdekking dat ik ook nog 50 zakjes AbActive (probiotica) over heb. Houdbaarheidsdatum is februari 2019.

Via Abler kosten 50 zakjes $ 37.50, dit is omgerekend € 32,90. Als iemand geïnteresseerd is wil ik ze verzenden voor € 25,= dit ivm de houdbaarheidsdatum.

Ik heb zelf nl ook nog losse zakjes en ik ga het nooit allemaal op krijgen voor februari.

[ [url=m/n367ol.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oVL6Bl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ga vandaag nog naar het postkantoor dus wie snel is heeft het morgen in huis :D

Verkocht.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 15:59

Djeradalover schreef:
Mijn merrie haar buikpijn werd erger door de omeprazol, dit kan een bijwerking zijn van de medicatie. In de loop van de kuur steeds minder maagzweer symptomen (bij haar gapen, flemen, opgetrokken flank, pijnreactie bij aanraking), wel nu nog steeds aan het nabehandelen met gastrivet. 4 dagen na afbouw van de omeprazol kreeg ze toch weer een terugval maar nu zijn we ondertussen alweer aan het opbouwen met rijden :)

Tnx voor je antwoord! Idd lijkt het alsof hij meer buikpijn had dan ervoor. We zijn nu even helemaal gestopt met rijden, dus alle "belasting" is er nu af. Hopelijk voelt hij zich snel beter. Ben nu al een jaar steeds aan het tobben met hem.

monkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 16:13

ukkiepuk schreef:
Djeradalover schreef:

Tnx voor je antwoord! Idd lijkt het alsof hij meer buikpijn had dan ervoor. We zijn nu even helemaal gestopt met rijden, dus alle "belasting" is er nu af. Hopelijk voelt hij zich snel beter. Ben nu al een jaar steeds aan het tobben met hem.

Heb jij ook echt qua rijden klachten? Ik wel namelijk enorm tegen het been. Op iedere aanraking met been staakt mijn merrie!

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 17:17

Met opstappen rent hij onder me vandaan door de singeldwang. Tijdens het rijden knarsetand hij, vooral als ik hem meer gedragen wil rijden. Hij is altijd al wat traag voor het been geweest, maar nu nog meer. Hij wil niet echt lopen. Als ik doorvraag doet hij het wel voor me, maar die druk wil ik er niet op zetten.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 18:28

Mm gek Ukkiepuk, kan je ook niet echt helpen...

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 20:28

Door het rijden klotst het maagzuur omhoog in de maag naar het bovenste, gevoeligste deel van de maagwand.
Bovendien is drijven mn aan de rechterkant vlak achter de singel pijnlijk bij maagzweren.

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 14:33

Mijn merrie, super werkwillig en nogal temperamentvol, ging ook ineens staken met rijden en was niet meer aan het been, vanaf dat moment hadden we zekerheid dat er echt iets mis was. Daarna kwam de maagzweer eruit.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 15:41

Mieke schreef:
Mijn merrie, super werkwillig en nogal temperamentvol, ging ook ineens staken met rijden en was niet meer aan het been, vanaf dat moment hadden we zekerheid dat er echt iets mis was. Daarna kwam de maagzweer eruit.

Was hier hetzelfde eigenlijk qua klachten inderdaad.

monkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 15:44

SteffiiY schreef:
Mieke schreef:

Was hier hetzelfde eigenlijk qua klachten inderdaad.

Was het probleem na medicijnen ook opgelost dan bij jullie?

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 17:51

monkey schreef:

Na de kuur zelf wel. 6 weken volle dosis en 6 weken afbouwen. Helaas is het hier nu voor de 3e keer in een jaar terug. Ook nog 12 weken sucralfaat bijgegeven met de laatste kuur omeprazol, maar nu toch weer veel last.

monkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 17:56

ukkiepuk schreef:
monkey schreef:

Na de kuur zelf wel. 6 weken volle dosis en 6 weken afbouwen. Helaas is het hier nu voor de 3e keer in een jaar terug. Ook nog 12 weken sucralfaat bijgegeven met de laatste kuur omeprazol, maar nu toch weer veel last.

Ach jeetje wat vervelend! Maar ook dat staakgedrag was verdwenen?

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 18:04

Mijne heeft nooit gestaakt. Hij was wel traag met rijden en niet aan het been. Dat was na de kuren wel verbeterd/weg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 20:00

Heeft iemand toevallig nog omeprazol over? Onze merrie heeft ook staakgedrag op been geven, normaal temperamentvol en willen werken, maar heeft lang op pijnstillers gestaan vanwege een ontsteking bij de tanden. Nu weer opgelost, maar ik denk dat we haar even moeten blijven helpen .. Ze reageerde eerder wel goed op omeprazol, maar misschien te vlug afgebouwd. Hoe raden jullie het afbouwen aan?

Weidebloem is het verkocht je bulkpak?

monkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 02:47

Ik heb al wel een bestelling geplaatst bij Abler en heb van een bokker een stable spuit over kunnen nemen voor 5 dagen. Ik moet dus misschien nog een dag of 2 overbruggen tussen spuit en bestelling, dus ben op zoek naar iemand die me kan helpen hiermee???

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 12:13

Ik kan wel een groepsbestelling voor jullie plaatsen op abler.com. Laat maar weten. Heb zelf ook niets meer liggen namelijk dus moet ook bestellen.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 14:28

hayka schreef:
Heeft iemand toevallig nog omeprazol over?

Weidebloem is het verkocht je bulkpak?

Yep, verkocht

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 17:05

SteffiiY schreef:
Ik kan wel een groepsbestelling voor jullie plaatsen op abler.com. Laat maar weten. Heb zelf ook niets meer liggen namelijk dus moet ook bestellen.

Heb voor nu even genoeg maar wil de plus nog 1 of 2 zakjes extra hebben, voor t afbouwen alvast :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 09:51

Ik ga zelf bestellen bij abler. Vorige bestelling een spied bestelling gemaakt. Was er binnen drie werkdagen.
Nu heb ik wel een vraagje.wat is het verschil qua doseren in een bulk pak of de zakjes. Zit er een maatlepel bij? Ik ben ook altijd bang dat ze niet alle korreltjes op eet. Ik doe deze over een beetje pulp met slobber. Ik weet dat ze niet nat gevoerd mogen worden.. Hoe lossen jullie dit op?

Ik vind abler een lastige site om duidelijk te krijgen hoe of wat.. Vandaar mijn vragen..

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 10:02

Bij de bulkpacks zit een schepje.

Als je het op het laatste moment over het natte voer strooit is het geen probleem. Het gaat er om dat de coating er niet van afweekt.