Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ellepel schreef:flosje:
brandnetel ken ik al,heb ik in het verleden wel gebruikt.
ik wil misschien wel iets gaan samenstellen,maar moet me er eigenlijk nog in verdiepen welke kruiden het beste zijn.
ik heb ook al gezien dat er een aantal kant en klare zijn die me wel aanspreken en dat zijn de Cheval Vital 'Metabo-Vital' Voor de Stofwisseling en
Cheval Vital 'Derma-Vital' Voor Huid en Vacht
die staan hier wel:
http://www.reitshopcuxland.de/
iets wat kant en klaar is is makkelijker,want dan weet je hoeveel je geven moet
funnyhorses schreef:Hee luitjes![]()
Ik wou graag weten hoe jullie over enten bij eczeem paarden denken?
Ikzelf denk dat bijv een jaarlijkse enting best nadelig kan werken wb de stofwisseling.
Hoe is jullie mening hierover?(ik had al gezocht met zoekfunctie maar vind niks wat enkel over eczemers en enten gaat)
Ik heb dus een eczemer en ik vraag het me serieus af of het wel écht goed is.
Ik ent normaal elk jaar tegen influenza en Tetanus,ze(2 pony's) staan gewoon bij ons achterom,komen zelden bij anderen paarden(hooguit tijdens buitenritje) en staat 24/7 buiten met schuilstal.
Wat vinden jullie?
funnyhorses schreef:Hee luitjes![]()
Ik wou graag weten hoe jullie over enten bij eczeem paarden denken?
Ikzelf denk dat bijv een jaarlijkse enting best nadelig kan werken wb de stofwisseling.
Hoe is jullie mening hierover?(ik had al gezocht met zoekfunctie maar vind niks wat enkel over eczemers en enten gaat)
Ik heb dus een eczemer en ik vraag het me serieus af of het wel écht goed is.
Ik ent normaal elk jaar tegen influenza en Tetanus,ze(2 pony's) staan gewoon bij ons achterom,komen zelden bij anderen paarden(hooguit tijdens buitenritje) en staat 24/7 buiten met schuilstal.
Wat vinden jullie?
flettie schreef:@ Risje: ik blijf erbij --> smeren met Derfen
Meerdere mensen hier in het topic hebben er al zeer goede resultaten mee bereikt. Bij die van mij ben ik augustus vorig jaar begonnen en sindsdien heeft ze 24/7 zonder deken gelopen en zonder te schuren.