Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ohjajoh6 schreef:Voor alle duidelijkheid; Ik denk dat Marijn zeker een andere DA moet zoeken en dan eerst laten testen en bij cushing gewoon direct aan de medicijn zal moeten gaan!
"En cushing bepalen zonder bloedtest is net als in je glazen bol kijken en deze conclusie trekken...............nergens op gebaseerd."
Ik vond alleen dit juist weer als een vlag op een modderschuit slaan, omdat dit simpelweg ook geen waarheid is en het bij sommige paarden dus overduidelijk is dat ze cushing hebben. Er zijn namelijk gelukkig ook DA's die het dus wel goed kunnen constateren (met hypertrichosis, kan zelfs een leek het diagnostiseren) en gewoon zonder test overgaan op medicatie.
Want wat nu als je al een ouwetje hebt van in de 20 - overduidelijk cushing heeft - en jij niet al het geld van de wereld meer hebt om maar te blijven testen - kan ik mij heel goed voorstellen dat men gewoon direct aan de prascend gaat en goed naar het dier zelf blijft kijken, sorry maar dat vind ik dus echt...
Dimple schreef:Ieder zijn mening, jij de jouwe, ik de mijne. Laten we het daar bij houden.
JP, hoeveel Prascend krijgt jouw paard nu? Is hij weer helemaal opgeknapt na zijn dip?