Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
aerdenhout1 schreef:Dit is inderdaad de Haflinger uit Limburg die ingeslapen zou worden op maandag en zondag naar mij is gekomen om het hier te proberen. En inderdaad petje af voor de oude eigenaren die er afstand van hebben gedaan. Ze leven ook nog steeds mee en ik hoop ze binnenkort weer een keer te zien op mijn nieuwe locatie.
liedjuh2 schreef:@marion: wat een geluk dat jij met alleen smeren weg komt. Ik sta ook aan de kust maar hij heeft in 1 week dat het lekker weer was(ondanks zijn deken) er 2 plekken afgeschuurd.... Vorig jaar het redelijk onder controle kunnen houden door 1 x per week met teershampoo wassen, om de dag smeren en zijn deken. De manen zien er trouwens wel echt goed uit!!!
Ik zit nu in dubio, paard staat thuis en ik ben doordeweeks niet in de gelegenheid om te komen( vrijdag, zaterdag en zondag zie ik hem) ondanks de deken schuurt hij nog behoorlijk als ik niet smeer, waarvoor ik niet in de gelegenheid ben. Die 1 keer per week wassen kan wel.
Moet ik hem wel of niet onder de deken zetten? Zonder deken is natuurlijk lekkerder, kan hij er goed bij en schuren doet hij toch wel. Voorlopig als ik hem in juli naar binnen haal( staat nu op een pensioenstal overdag buiten, s'nachts binnen) dan komt hij dichter bij huis en ga ik weer opbouwen. Als ik hem dus binnenhaal hoef ik voorlopig niet op wedstrijd dus maakt het niet echt uit.
Dus aan de ene kant zet ik hem liever in de dekens om zoveel mogelijk jeuk te besparen, maar aan de andere kant, ik kan niet alles wegnemen. Is dan niet lekkerder zonder, dat hij ook kan rollen in het zand om zich te beschermen. In dubio!!!! Tips/ adviezen zijn welkom.
liedjuh2 schreef:Ja ik denk dat hij wel meer geprikt word. Maar aan de andere kant, hij kan er dan wel beter bij om te schuren.... Want dat doet hij hoe dan ook wel. Vandaar dat ik twijfel. Vorig jaar heb ik door ook te smeren eigenlijk een super mooie manenkam gehouden. Want sowieso is het lekkerder zonder deken....