Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:20

Je kunt allicht vragen of de tandarts zijn instrumenten ontsmet vlak voordat jij komt :+.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:21

Lovely schreef:
Dat krijg je als er zo spastisch over alles omtrent rhino wordt gedaan. Paard ziek op stal, iedereen in de stress. Stalgenoten want wie weet word hun paard ook geinfecteerd, pensionhouder die reputatieschade vreest en het dus geheim houd, bokt die alles verwijderd, mensen die niet weten waar het nu zit en dus niet weten of ze de keuze moeten nemen alles op slot of niet.

Ja en als het virus vermoedelijk ergens tig kilometer verderop is, dan is dat reden om tandenknagend naar je paard te gaan zitten kijken om te zien of er niet een snotje uit komt.[/quote]

Das dus het probleem. Waar het vermoedelijk zit is onduidelijk. Alle informatie die ik heb komt via PB's of andere fora. Bokt heeft bijvoorbeeld nog niks gezegd over Friesland, waar het ook bevestigd is.

Sotto2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:22

Cowgirl schreef:
Ik vannacht maar op stal slapen denk ik....jesus ik word er echt niet goed van. Lijkt wel of morgen de wereld vergaat zo als er gereageerd word.

je wilt niet weten wat ik vandaag uit verveling al weggevreten heb, chips, koekjes, wortels appels etc etc. Nou gelukkig mag ik morgen naar de tandarts...of moet ik eerst vragen of de tandarts ook paarden heeft want dan kan ik misschien maar beter een ander keertje gaan...want ja je weet maar nooit. }>

hahahahhahahahaha

tja hier ook een vreetbui achter de laptop...... kijk maar uit bij de tandarts... wel bij terugkomst alles de was in, en ontsmetten.....:D

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:22

Misschien dat de vraag al eerder is gesteld...( Is niet doorheen te worstelen allllll die paginas :Y) )
Ik vroeg me af hoe je op de juiste manier je schoenen en bijv cap kunt desinfecteren?

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:23

Jullie doen er nu wel heel luchtig over... ik geef toe dat sommige wat panisch reageren. Maar als het virus in de buurt is dan ga je hem echt knijpen hoor. En dan kijk je echt elke keer op de thermometer of je paard niet ziek is.

Dus laten we de middenweg bewandelen: voorzichtig zonder te overdrijven.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:25

Sanniejtjuh schreef:
Misschien dat de vraag al eerder is gesteld...( Is niet doorheen te worstelen allllll die paginas :Y) )
Ik vroeg me af hoe je op de juiste manier je schoenen en bijv cap kunt desinfecteren?

Je kunt ze beter in de chemo box knallen en nieuwe kopen. Want owee als ook maar een bacil niet dood is....o

Anoniem

Sanniejtjuh schreef:

Schoenen is vooral de onderkant van de zool. Dingen die in de zool blijven zitten zijn een crime bij alle infectie ziektes bij vee. Gewoon vierkante bak pakken, erg sterke oplossing van dettol of andere desinfectie spul maken. Van te voren op stal proberen alles uit de zool te spuiten met waterslang en daarna in de desinfectie doen. Cap is niet echt een grote infectie bron, die zou ik gewoon zoals normaal schoonmaken: mee de douche in :P
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-03-12 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

aerdenhout1

Jammer dat er mensen zijn die er de lol van in zien!
Ik ben zelf erg nuchter, maar zit toch niet te wachten op ernstig zieke paarden die misschien dood kunnen gaan omdat ik het zo... grappig... vind! Zeker niet met een stal van 30 paarden!
Maar heel misschien dat jullie denken paarden genoeg op de wereld koop ik gewoon een ander als hij dood gaat??

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:27

Jammer dat het steeds meer een soort huiskamertopic wordt. Dat maakt het lezen niet gemakkelijker.

Anoniem

aerdenhout1 schreef:
Ik ben zelf erg nuchter, maar zit toch niet te wachten op ernstig zieke paarden die misschien dood kunnen gaan omdat ik het zo... grappig... vind! Zeker niet met een stal van 30 paarden!
Maar heel misschien dat jullie denken paarden genoeg op de wereld koop ik gewoon een ander als hij dood gaat??

Niemand zit daar op te wachten :)
Maar mede door de spasmes van alle mensen is de informatievoorziening zo gebrekkig. Als er ergens wat vermoed word, dan kan je zelf afwegen of wel of geen extra maatregelen treft. Nu weet niemand iets (behalve diegene die PB contact hebben en het via andere fora krijgen).

Sotto2403

Tilmar schreef:
Jullie doen er nu wel heel luchtig over... ik geef toe dat sommige wat panisch reageren. Maar als het virus in de buurt is dan ga je hem echt knijpen hoor. En dan kijk je echt elke keer op de thermometer of je paard niet ziek is.

Dus laten we de middenweg bewandelen: voorzichtig zonder te overdrijven.

natuurlijk knijp ik m ook wel.... maar sommige reacties zijn hier wel heel extreem.... en een beetje humor hier en daar is ook om de spanning weg te laten vloeien.... hoe je het ook went of keert iedereen verkeerd in spanning, dat weet ik ook.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:28

topic sluiten mss toch een goed idee moderators?

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:28

Sanniejtjuh schreef:

Het handigste is misschien een apart setje voor als je naar verschillende stallen gaat. Beetje lastig als dat er heel veel zijn, maar heen en weer pendelen tussen stallen is zowiezo nu niet zo verstandig.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:29

Sotto2403 schreef:
natuurlijk knijp ik m ook wel.... maar sommige reacties zijn hier wel heel extreem.... en een beetje humor hier en daar is ook om de spanning weg te laten vloeien.... hoe je het ook went of keert iedereen verkeerd in spanning, dat weet ik ook.

Dank voor deze reactie! Dan zijn we het eens.

femiaans

aerdenhout1 schreef:

Aerdenhout, dat verteld gelijk waarom er een gezegde is "je hebt mensen met paarden en paardenmensen " Ik deel je zorg, en je standpunt dat lacherig doen over zo`n rotziekte Not Done is.

Siets

Ik kan er eerlijk gezegd ook niet luchtig over doen... Ondanks dat ik er nuchter onder ben, en niet overdrijf met
voorzichtig zijn, ben ik toch als de dood dat mijn oude fjordje het virus te pakken krijgt. Nogal naar om te lezen
dat er blijkbaar zo makkelijk over gedaan wordt. En dat blijkt ook wel, aangezien ik hier nog dagelijks trailers
met inhoud voorbij zie komen...

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:30

aerdenhout1 schreef:

Dat vind ik dus ook, sommigen hier op bokt doen er heel grappig over, nou serieus waar, ik vind het niks en zit alleen maar te stressen, hopen dat het niet bij ons op stal komt, het is hier in de buurt, helaas!!

Sotto2403

je hebt ook van die hoezen die je over je cap kan dragen en daarna uit kan wassen toch??? misschien is dat een idee

Anoniem

rapido schreef:
topic sluiten mss toch een goed idee moderators?

En waarom is dat in de verste verte een goed idee? Informatie is bij dit soort zaken het belangrijkste, alsmede communicatie van die informatie.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:31

Cowgirl schreef:
Sanniejtjuh schreef:

Je kunt ze beter in de chemo box knallen en nieuwe kopen. Want owee als ook maar een bacil niet dood is....o

Vind dit 1 van de ''Not Done'' reacties, aangezien hier een serieuze vraag word gesteld.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:31

Nieuwe variant Rhino virus :+

Afbeelding

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:32

Cowgirl schreef:
Sanniejtjuh schreef:

Beetje rare reactie, dit was gewoon een sirieuze vraag hoor. Ik neem liever wat extra maatregelen ook al bied dat geen garantie..dan heb ik er iedergeval alles aan gedaan, mijn paard is toch echt mijn alles.

Nu zijn er inderdaad mensen die nogal overspannen raken van Rhino...en misschien hier en daar wat te ver gaan... maar dat komt grootendeels door alle ophef en onduidelijkheid die er geschept wordt...onder andere ook in dit topic... Ik neem gewoon mijn verantwoordelijkheid en niet alleen voor mn eigen paard maar zeker ook voor die van andere!

Better safe than sorry.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:33

Lindor92

ben ik ook mee eens. ben zelf ook als de doods bang dat mijn merrie en jaarlinghengst besmet raken met het virus. de kans is klein aangezien ze vrij achteraf staan en met z'n 2en. maar toch is mijn angst er.

AnneJa

Om eerlijk te zijn vind ik het nou wel weer genoeg gekheid...
Het is wel een serieus virus, waarbij ook paarden dood kunnen gaan en heel veel problemen kan veroorzaken...