http://www.holistischdierenarts.nl/beha ... aties.html
Ik ent dus alleen als zijn lijf het aankan op dat moment.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
manfredie schreef:iemand die ik ken is overgestapt op het voer en de tips die worden aangegeven in het boek van
Nicolette Hebing -> Zomerexceem opgelost met voeding en haar paarden hebben er echt baat bij.
paarden zijn van oorsprong eters van bitter voer en wij hebben er zoetekauwen van gemaakt.
) ik had niet de indruk dat het een heel erg groot effect had, maar alle beetjes helpen wrs? Steffie89 schreef:manfredie schreef:iemand die ik ken is overgestapt op het voer en de tips die worden aangegeven in het boek van
Nicolette Hebing -> Zomerexceem opgelost met voeding en haar paarden hebben er echt baat bij.
paarden zijn van oorsprong eters van bitter voer en wij hebben er zoetekauwen van gemaakt.
Ik ben dit jaar ook over gestapt. Ik merk heel duidelijk dat mijn pony reageert op gras, dus ik wil het dit jaar anders doen. Ze staat nu sinds 3 weken op bietenpulp met zemelen, daarbij een schepje eczeem kruiden mix en een schepje zeewier. Dit krijgt ze naast 1 plak hooi in de morgen. ´s Avonds gaat ze op stal en dan krijgt ze 2 plakken hooi met een voer schep optiform van Mijten.
Sinds jaren heeft ze weer een mooie ontlasting!
Auky schreef:Ben je je er wel van bewust dat er in de OptiForm wel behoorlijk wat melasse zit?

_CS_ schreef:Tja, ik heb zelfs mijn stal volhangen met vliegenplakstrips
Het staat ongelooflijk idioot, maar echt, het werkt ontzettend goed.
Gewoon de ouderwetse, hoog ophangen, als je ziet wat er na een week allemaal aan vast zit, bah.
Pony kan lekker rustig in d'r stal staan.
Steffie89 schreef:Auky schreef:Ben je je er wel van bewust dat er in de OptiForm wel behoorlijk wat melasse zit?
Ja, maar ik voer het momenteel bij omdat het hooi niet van een zeer hoge kwaliteit is. Daarnaast zit er in de bietenpulp al niet veel vitamines, dus ik wilde er iets extra´s bij voeren zonder meteen brok te geven.
Maar is het melasse gehalte te vergelijken met lucerne en dergelijke? Ik ben ook niet van plan om het in de zomer bij te blijven geven.
Weetje overigens de exacte waarden? Ik kan het nergens vinden, ook niet op voervergelijk.
_CS_ schreef:Een zwaluw?
Hoe kreeg ie dat voor elkaar.
Nou ja, bij ons binnen zitten ook veel vogels hoor, maar die weten wel dat ze daar niet moeten vliegen.
(vond het echt zo zielig, maar hij was al dood toen ik hem zag zitten, ik had hem denk ik ook niet kunnen redden, tenminste, dan had hij geen veertjes meer gehad)... is waarschijnlijk van de schrik alleen al de pijp uit gegaan....