[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 18:28

naaltje:
ap stata ook op een kaal stukje hoor,ze krijgen smorgens en savonds een plakje hooi en de rest van de dag zijn ze elkaar aan het vervelen.
vandaar dat ik het niet erg vind als ie binnen komt als het regent, als ze inderdaad gras te eten hebben dan is dat wel anders.
dan valt het bij hem ook nog redelijk mee,maar zonder eten?
dan gaat ie lopen ijsberen :P

mirror666

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 18:35

de mijne heeft de hele dag eten :o
overigens staat hij snachts op het zand :j overdag heeft hij geen schuilstal want staat hij in een andere wei met hoog stengelig gras :)

ijsberen is volgens diddle te vermoeiend!
die gaat dan duf staan slapen :+

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 20:45

Ok, de deken paste net, vind hem wel wat strakker zitten als de L, maar die hangt juist achter over, en schoftstuk ligt bijna op de helft van de manenkam. Heb hem omgelaten, wil even kijken hoe die morgen nog ligt en kijken of ie dan nog strak is.
Terugbrengen kon ik hem toch al niet meer, omdat mijn pony het leuk vond om hem helemaal te versmeren met omdoen.

Dus alvast deze mededeling:
Iemand hier misschien interesse? Mocht ie morgen toch niet naar mijn zin zijn.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 20:57

Dat is balen als die niet meer terug kan... Is een complete deken he? Foto? Kunnen we mee oordelen :)

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:00

Ja, iets viezigheid kan ik nog wel schoonmaken, maar jeetje hij zag er al niet uit, baalde ontzettend.
Is een complete deken ja, bodydeken. Foto niet kunnen maken (camera vergeten) zoals de dekens op de meeste foto's tentoon wordt gesteld, zo zit ie ook bij de mijne. De L zit overigens overal erg los wat ook niet altijd even fijn is. De hals is wel super, gewoon net zo breed als de L, en vrij lang.
Als die morgen tijdens het grazen te kort is heb ik er toch niets aan denk ik.
Morgen kijk ik even verder, want dan kan ik zien hoe ie blijft liggen na behoorlijke tijd.

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:33

Rangeela schreef:
welk biologisch middel heb jij mirtje27?

Ik heb het bij de paardendrogist gekocht. Het is van leovet bio huidolie. Zit ook zwavel in.

Ze heeft geen deken om. Vorig jaar geprobeerd maar werkt dus niet. Zal binnenkort eens een foto nemen van haar manen.

Maar voor winnipec werkt dit het beste. S'nachts naar binnen en insmeren. Gaat om 9.00 naar buiten en om 19.00 naar binnen.

Mirjam

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:23

Even een vraagje. Zou je de dekens ook iets kunnen oprekken door ze nat op te hangen met wat gewicht eraan?
Het gaat namelijk maar om heel iets.

Iemand dit al eens geprobeerd?

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:58

CarolShadow schreef:
Even een vraagje. Zou je de dekens ook iets kunnen oprekken door ze nat op te hangen met wat gewicht eraan?
Het gaat namelijk maar om heel iets.

Iemand dit al eens geprobeerd?

dekens rekken altijd iets, maar denk niet dat hij rekt als hij nat is en er gewicht aan hangt
want als die dan droog is trekt die wel weer in elkaar denk ik ?

welke deken heb je dan ? en zit hij heel strak ? anders kun je misschien een stuk inknippen & er een v vorm stuk elastiek tussen zetten.. ? of een ander stukje stof

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 23:03

Waar zit hij te strak?

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 23:08

Waarschijnlijk heb ik dit weekend mijn bestelde Rambo SIH binnen *\o/* *\o/* *\o/*

Besteld bij bokker Cuubje, ben zo blij blij blij (sorry moet er ff uit hoor :) )

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 10:27

Zijn er mensen die hun eczemers vanaf een bepaalde maand dag en nacht buiten laten staan op de wei?

Die van mij staat nu van 7 tot 19u (kan haar niet vroeger op de paddock zetten...) op een afgegraasde weide. Is dit een goed idee of zou ik haar toch terug beter bij de rest op een langere weide zetten?

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 10:32

Mijn vorige pony had ook exceem (ja ik tref het!). Die stond dag en nacht buiten. Nu bij zijn nieuwe eigenaren staat hij juist erg veel binnen, maar ik geloof niet dat er echt verschil is in zijn exceem uiting, behalve dan dat hij bij mij 24/7 zijn boett op had en bij hun enkel als hij even buiten is... :)

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:09

Nog even over de manenuitval. Mijn paard heeft nu een kleine week zijn Pagony weer op (daarvoor een Boett) en het lijkt al minder heftig te worden.
Een vriendin vertelde dat bij de Boett uitval van de manen best veel voor kwam. Ook haar pony had daar last van.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:19

Ik lees hier iedere keer stukje mee om zoveel informatie te vergaren.

Nu las ik laatst dat iemand hier ook overgestapt was op pavo voeren en hier goede resulaten mee had.
De nature's best als ik het goed heb.

Mijn paard krijgt dat ook maar daarnaast nog een granenmix met zo min mogelijk eiwit en melasse. Hij krijgt
dus ook geen echte meusli's.

zouden jullie hem dan gewoon alleen nog maar de pavo geven?

Ik heb trouwens binnenkort een gesprek met Wil Hartog over hun voer. We zijn namelijk gestopt met de
luzerne en meusli van hartog door Simon zijn eczeem en nu sprak ik hem laatst en hij zei dat je best
een voer van hun kon geven omdat alles is aangepast.

iemand hier ervaring mee?

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:23

Nee in het voer heb ik me nog nooit echt verdiept. Had vroeger voor Pinky altijd de Pavo omdat daar het minste eiwit in zat. Mijn huidige pony staat op een pensionstal dus heb ik over het voer in theorie niets te vertellen (oke, mocht het écht nodig zijn kan ik natuurlijk nog los eigen voer kopen ofzo).

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:31

chipieke schreef:
Zijn er mensen die hun eczemers vanaf een bepaalde maand dag en nacht buiten laten staan op de wei?

Die van mij staat nu van 7 tot 19u (kan haar niet vroeger op de paddock zetten...) op een afgegraasde weide. Is dit een goed idee of zou ik haar toch terug beter bij de rest op een langere weide zetten?

appie stat alleen binnen als het erg regent.
ik zal vanmiddag wel even foto's maken hoe hij nu staat.
als straks de eerste snee er af gegeten is en het wteede komt op dan zit er toch vaak wat minder voeding in het gras en mag hij wat meer eten, nu moet hij het grotendeels nog doen met hooi en wat sprietjes knabbelen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:32

simongek:
pavo nature's best is een compleet voer,waarom zou je daar nog wat naast gaan geven dan?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:43

Yeah, heb gisteren een naaimachine gekocht en nu hoef ik niet meer telkens de dekens met de hand te repareren :D
Ik heb meteen Wisse's deken ingenomen zodat hij niet meer te lang zal zijn en ik ben bezig met de halsdeken voor Storm.
Zal straks even foto's maken :D

Die van ons staan vanaf april gewoon 24/7 buiten, altijd met deken om weer of geen weer en gaat eigenlijk prima.
Storm loopt meestal met vliegendeken op met gevoerde hals en staartflap.
Daaronder blivjen zijn manen tenminste ook heel!
Ben benieuwd hoe dat straks zal gaan met die Hoody.
Ik wil dan dus alleen een lycra halsdeel gebruiken, staart zal ik dan wel dagelijks even in blijven sprayen met antivlieg voor de zekerheid maar daar heeft hij normaliter geen plekjes.

I_S_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:56

Heb cuubje ook even gepb't het is nu echt niet leuk meer zo'n jeuk als ze heeft. Deken is niet meer op aangezien die echt te groot is. Ben nu aan het zoeken naar de goedkoopste Rambo SIH. Echt jammer dat ze zo duur zijn .. :=
Heb haar nu ook op de drainage compostium staan en dat lijkt ook wel enigsinds effect te hebben.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:58

ellepel schreef:
simongek:
pavo nature's best is een compleet voer,waarom zou je daar nog wat naast gaan geven dan?

Hij krijgt in de winter vaak een granenmix en als extra dan een schep meusli. (wij voeren 4x)

Ik ga nu dan in ieder geval maar de pavo blijven voeren als standaard voer en dan niets extra.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:58

Misschien je huidige deken dan alvast verkopen om geld te sparen voor een nieuwe?
Waarom eigenlijk perse een SIH, kan het niet met een andere deken als ze echt zoveel jeuk heeft?

I_S_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:46

Die staat al te koop. Omdat ik goede verhalen heb gehoord over de Rambo en geen zin heb om weer aan te modderen.

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:07

ISL ik heb cuub afgelopen week gemaild, de dekens zijn onderweg:)

EDIT: had niet goed gelezen, ik dacht dat je er ook 1 besteld had

I_S_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:18

nee had nog niet besteld en nu besteld ze niet meer ;( Helaas. dan bestel ik hem denk ik bij ruitershoponline, zijn ze 140,=

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:22

Eehhhh isl heb je ook dat topic gelezen over zelf in Engeland bestellen? Ben je een stuk goedkoper uit ook al bestel je er 1 incl. vrachtkosten.