[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NIV

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:13

Ja bedankt! Ik ga het bestellen! Zo te zien heb je geen recept nodig van je veearts he?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:16

Nee, je kan het zo bestellen ( misschien bij de paardendrogist de minste verzendkosten ?? ). Maar het werkt het eerste jaar nog niet 100 % he !!

NIV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:24

nee, maar goed, het is het proberen waard..

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 22:49

puur pollen werkt wel goed bij pollenallergie....maar denk er ook aan een uv masker om te doen..zonlicht is een enorme trigger om te gaan niezen, briesen of wat dan ook!
mijn paard heeft volgens mij alleen maar pollenallergie en geen head shakingsyndrome. want hij briest alleen maar in pollenseizoen!
hij heeft wel wat geschud maar dat was gelijk over met het uv masker.....daar denk ik dan weer wel over na... eerst kon ie geen hap gras nemen want dan vloog zijn hoofd omhoog...uv masker met neusflap aangedaan en meneer briest zo heel af en toe eens...verder niks...kan er gewoon mee rijden ( masker over hoofdstel heen )..heb zelfs afgelopen zondag nog een goede bosrit gemaakt, incl draf en galop....zonder wat dan ook...ja af en toe even zijn neus over zijn voorbeen wrijven ....wel met masker gereden uiteraard! :+

NIV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 23:06

Hoe zit dat met zonlicht en hoesten? Denk je dat daar dan ook een verband tussen zit?

Het staat me eerlijk gezegt een beetje tegen om mijn ijslander een masker op te doen. Ze staat 24/7 in het land en schud niet met der hoofd.. Ze heeft ook een dikke voorpluk.

Ik heb met rijden vooral last van het hoesten (in het pollenseizoen). Maar mocht er een kans in zitten dat dit met een masker verbeterd... dan is het natuurlijk wel t proberen waard.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 23:12

dat weet ik eerlijk gezegd niet...mijn paard hoest niet.... als jouw paard verder niet briest of schud heeft een masker geen zin!
ik voer mijn paard wel herba mix van mijten....daarin zitten kruiden voor de luchtwegen en spijsvertering!
voer het nu 2 maanden ongeveer en mijn paard had altijd een opstartkuchje maar dat is zelfs verdwenen! je zou ook eens kunnen kijken voor een luchtwegcompositum van de groene os of wat ik tijdens pollenseizoen geef allegro kruidenmix van de drechtsteden!

NIV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 23:46

Bedankt voor je tips! Ze briest wel tijdens het rijden.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 08:25

NIV schreef:
Ja, veearts dacht ook aan pollenallergie, omdat ze veel kucht en af en toe hoest.

Maar ik las in een ander topic dat iemand zei dat pollenallergie geen kwaal op zich was maar het symptoom van HSSyndrome...

Het kan zijn dat je paard iets (bacterie/schimmel/virus) heeft opgelopen op de slijmvliezen, deze zo geïrriteerd zijn dat ze getriggerd worden door pollen. Dat geeft hooikoortsklachten.
Probeer dus de oorzaak te vinden waarom hij zo gevoelig is op de slijmvliezen.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 08:30

Bianca, ik heb het met mijn therapeute over Mercurius (kwik) gehad. Dit is een middel wat klassiek homeopaten geven voor verkoudheidsklachten. Liever niet vaker dan 1x per jaar geven ivm resistentie maar ook met vergiftiging van het lichaam.

Het middel wat Niek vorig jaar voorgeschreven heeft gekregen om de aangezichtszenuw tot rust te brengen was Hypericum Perforatum.

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 13:36

singasong schreef:
Bianca, ik heb het met mijn therapeute over Mercurius (kwik) gehad. Dit is een middel wat klassiek homeopaten geven voor verkoudheidsklachten. Liever niet vaker dan 1x per jaar geven ivm resistentie maar ook met vergiftiging van het lichaam.

Het middel wat Niek vorig jaar voorgeschreven heeft gekregen om de aangezichtszenuw tot rust te brengen was Hypericum Perforatum.

Oke bedankt voor het vragen! We zijn nu met andere korreltjes begonnen weet de naam daarvan niet meer.. maar maandag middag begonnen en dinsdag kwam er allemaal rotzooi uit zijn oog (etter,prut spul :r ) savonds had ik les buiten midden op een open vlakte (we waaide bijna weg en werden tegelijk gezandstraald) maar hij knikte af en toe maar het was niet zo erg als afgelopen zondag. Vandaag moesten we ermee stoppen en morgen moet ik weer bellen.

NIV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 15:51

Singasong, Het klopt inderdaad wat je zegt. Ze heeft 2 jaar geleden een virusinfectie gehad. Toen is de overgevoeligheid begonnen.
Ik heb niet het idee dat, dat het nu weer is: ze lijkt geen slijmvermeerdering te hebben en de veearts kon ook niets bijzonders horen en voelen. Als de klachten verergeren, dan zal ik wel weer een bronchoscopie laten maken.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 17:11

NIV schreef:
Singasong, Het klopt inderdaad wat je zegt. Ze heeft 2 jaar geleden een virusinfectie gehad. Toen is de overgevoeligheid begonnen.
Ik heb niet het idee dat, dat het nu weer is: ze lijkt geen slijmvermeerdering te hebben en de veearts kon ook niets bijzonders horen en voelen. Als de klachten verergeren, dan zal ik wel weer een bronchoscopie laten maken.

Mocht je interesse hebben om het probleem op te lossen via een alternatieve wijze, dan moet je mij even pb-en.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 17:29

even een up-date tussendoor :D

Gringo heeft vanmorgen een kreupelheids onderzoek gehad
nou hij heeft dus erge last van chip,dat verwachte ik al /3

toen hij goed verdoofd was in het gewricht moest hij op de korte volte van 3 meter draven
hij wilde even hoofd kantelen maar deed het niet *\o/* dus.........hoogst waarschijnlijk komt het kantelen ook door de chip!!

er word nu overleg gepleegd met DA onder elkaar en dan met de verz hoe en wat en wanneer we gaan opereren :D

de DA van de kliniek vertelde mij dat hij de chip vorig jaar eigenlijk wilde weghalen, maar omdat Gringo al zoveel had meegemaakt is dat verschoven met de hoop dat hij er geen last van zou krijgen...helaas dus! ;(

ik ben aan de ene kant blij dat we gevonden hebben waar hij al zolang mee tobt ,maar een operatie is ook eng!
en als het hoofdkantelen dan ook nog over is kan ik eindelijk lekker rijden op hem na ruim 2 jaar *\o/*

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 20:55

Mirjam, balen van die chip. Wanneer moet hij geopereerd worden?
Een chip kan echt heel pijnlijk zijn. Ik heb er één in het gewricht van mijn duim, al zo'n 20 jr. en die treiterd mij ook zo nu en dan behoorlijk en dan hoef ik nog niet eens op te staan ;-)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 21:19

singasong schreef:
Mirjam, balen van die chip. Wanneer moet hij geopereerd worden?
Een chip kan echt heel pijnlijk zijn. Ik heb er één in het gewricht van mijn duim, al zo'n 20 jr. en die treiterd mij ook zo nu en dan behoorlijk en dan hoef ik nog niet eens op te staan ;-)

op donderdagen zit de expert van de verz er om alles door te nemen,ik moet tot volgende week wachten
en dan de afspraak maken
of dat moet ik even thuis en met de kliniek overleggen,gaat hij er eerder heen en wacht ik de verz achteraf af
ik laat hem toch opereren of de verz vergoed of niet.
en ook afwachten wanneer de kliniek kan.
maar iig wel op korte termijn.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 07:31

ik denk dat ik een stukje gemist heb van gringo?

die schudde toch allang niet meer omdat hij was behandeld door silvia(zo heet ze toch?)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 07:57

ellepel schreef:
ik denk dat ik een stukje gemist heb van gringo?

die schudde toch allang niet meer omdat hij was behandeld door silvia(zo heet ze toch?)

schudden is idd verholpen door homeopathie maar hij bleef kantelen met longeren en rijden in de bak.
we hebben ons bijna 1 jr afgevraagd waarom hij dat deed, nu blijkt dat te komen omdat hij pijn heeft in het voorbeen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 08:12

ja ik dacht al van hey ik mis wat info :j
dus toch die chip waar hij last van heeft,dat zeiden ze toen ook al meende ik?

nou,hopelijk gaat het straks allemaal goed en is hij snel weer helemaal de oude :)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 08:30

ellepel schreef:
ja ik dacht al van hey ik mis wat info :j
dus toch die chip waar hij last van heeft,dat zeiden ze toen ook al meende ik?

nou,hopelijk gaat het straks allemaal goed en is hij snel weer helemaal de oude :)

ze hadden daar vorig jaar foto`s van de onderbenen gemaakt en zagen toen de chip zitten

en als ik terug denk was hij bij mij voor het eerst onzuiver in nov 2009
maar toen de hele winter erg weinig gereden en de rondjes die ik maakte waren 45 min en veel stapwerk
en nu na de osteo die zijn bovenlijn behandelt heeft en met de rust die hij weer gehad heeft
is het erg duidelijk geworden dat hij anders is gaan lopen om het been te ontzien

en vorig jaar in de kliniek zei de arts eerst dat de chip eruit moest maar kwam daar later op terug
toen was ik blij,er was al zoveel gebeurd met hem,maar achteraf had het er toen beter uit gehaald kunnen worden

de arts zei van de week tegen me dat het paard zoveel klachten had en dacht dat er waarschijnlijk nooit meer mee gereden kon worden
dat wilden ze afwachten,en hij hoopte dat de chip geen probleem zou zijn.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 08:36

mirgino schreef:
schudden is idd verholpen door homeopathie maar hij bleef kantelen met longeren en rijden in de bak.
we hebben ons bijna 1 jr afgevraagd waarom hij dat deed, nu blijkt dat te komen omdat hij pijn heeft in het voorbeen

Had S. die chip toen ook gezien?
Ga je nu weer naar die ene kliniek?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 08:40

mirgino schreef:
[de arts zei van de week tegen me dat het paard zoveel klachten had en dacht dat er waarschijnlijk nooit meer mee gereden kon worden

Dit ga je toch niet menen hè?? Bel alsjeblieft S. hier voor. Als dit zo zou zijn dan had ze je dat vorig jaar allang verteld.
DA kunnen zulke mooie praatjes hebben en ze zullen wss al hun apparaten er weer op los laten om te kijken waar het eventueel vandaan komt.
Gatver wat een zakkenvullers zijn het toch ook :( ik voel het alweer naar boven komen borrelen hier :(

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 11:36

singasong schreef:
mirgino schreef:
[de arts zei van de week tegen me dat het paard zoveel klachten had en dacht dat er waarschijnlijk nooit meer mee gereden kon worden

Dit ga je toch niet menen hè?? Bel alsjeblieft S. hier voor. Als dit zo zou zijn dan had ze je dat vorig jaar allang verteld.
DA kunnen zulke mooie praatjes hebben en ze zullen wss al hun apparaten er weer op los laten om te kijken waar het eventueel vandaan komt.
Gatver wat een zakkenvullers zijn het toch ook :( ik voel het alweer naar boven komen borrelen hier :(

hoho, dat zei hij over vorig jaar toen ik in de kliniek was
en S is daarna bij mij gekomen en heeft hem toen van het schudden af geholpen :j

wat ik bedoel hierboven is wat de DA in Lienden vorig jaar dacht
hij ging toen kreupel en schuddend mee naar huis met grote pot bloed verdunners

maar hij is wonder boven wonder helemaal opgeknapt op deze chip na dan.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:16

mirgino schreef:
hoho, dat zei hij over vorig jaar toen ik in de kliniek was
en S is daarna bij mij gekomen en heeft hem toen van het schudden af geholpen :j

wat ik bedoel hierboven is wat de DA in Lienden vorig jaar dacht
hij ging toen kreupel en schuddend mee naar huis met grote pot bloed verdunners

maar hij is wonder boven wonder helemaal opgeknapt op deze chip na dan.

Oké, ik begrijp het nu ;)
Omdat je het had over een arts die dat 'van de week' dat tegen je had gezegd, dacht
ik dat je het over 'nu' had.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:21

dat heeft hij van de week ook tegen mij gezegd :j

hij zei dat ze de chip aan wilde kijken omdat het paard al zoveel had.

nadat hij in Lienden geweest was en ik zoekende was heb jij mij aan S geholpen :D en is Gringo opgeknapt :j

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:26

mirgino schreef:
dat heeft hij van de week ook tegen mij gezegd :j

hij zei dat ze de chip aan wilde kijken omdat het paard al zoveel had.

nadat hij in Lienden geweest was en ik zoekende was heb jij mij aan S geholpen :D en is Gringo opgeknapt :j

Het duurde ff maar ik snap 'm nu hoor :+