Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zondebokje schreef:Ja inderdaad ben dit zeker van plan om te doen, ik had het aangegeven aan de DA maar zei nee dat is niet nodig gelijk 1 pil...maar volg mn eigen gevoel en begin langzaam..sowieso is het een D pony dus vind ik 1 pil gelijk wel best veel klinken..
Ik hou dit topic in de gaten dankje!
AaronYve schreef:Nee dat herken ik totaal niet. Die van mij werd sloom en levenloos.
Veel plassen en gewoon traag met alles. Ik herkende ook de ppid sypmtomen niet, deed een bloedtest voor het vele plassen en de sloomheid. Daarnaast de ppid test gedaan en bleek dus positief.
Nu op medicatie heb ik mijn paard weer terug.
samirah schreef:Voeding& manier van houden doet veel.
kvulden schreef:En hebben jullie toen in het najaar getest of juist niet.
cynthiar schreef:AaronYve schreef:Nee dat herken ik totaal niet. Die van mij werd sloom en levenloos.
Veel plassen en gewoon traag met alles. Ik herkende ook de ppid sypmtomen niet, deed een bloedtest voor het vele plassen en de sloomheid. Daarnaast de ppid test gedaan en bleek dus positief.
Nu op medicatie heb ik mijn paard weer terug.
Mijn paard heeft hoogwaarschijnlijk vanaf zijn 12e cushing. Toen begon ook die paniek enzo. Maar toen geen andere symptomen opgemerkt en ik wist niks van Cushing.
Met 19/20 jaar werd zijn zomervacht steeds dikker, in het voorjaar al. Toen met 21 getest en uitslag was positief. Maar nog geen medicijnen voorgeschreven gekregen want enige symptoom was lange vacht, dus alleen vaak scheren. Met 22 werd hij ook zo duf en depressief. Toen ben ik met medicatie begonnen en knapte hij al na een paar dagen op. Later bleek hij nog wel meer symptomen te hebben die er in geslopen waren. En die dus verbeterde met de medicatie, zoals veel drinken en plassen, gevoelige zolen.
Dus wat ik hier mee duidelijk wil maken, is dat de symptomen in de loop der tijd veranderen of erin sluipen zonder medicatie.