Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LisaDora schreef:Heel veel sterkte Fargo, we moesten onze pony ook in laten slapen..ook de 27e.. ze ging opeens heel snel achteruit...![]()
sterkte!
ENOMIS schreef:Ik merk aan Joost niks, qua karakter is hij nog precies hetzelfde. Wanneer zou je moeten beginnen met die medicatie dan? Als t niet nodig is laat ik het liefst het zo lang mogelijk liggen
tantesam schreef:Fargo, hoe gaat het met je?
Hier ook een update, ben een week of 6 geleden begonnen met pergolide, hij is daarna vrij snel begonnen met verharen en blinkt als nooit tevoren.
Hij heeft al die tijd op een halve pil gestaan, een tijdje terug kreeg hij mok en heeft hier veel last van, hierdoor besloten hem op 0,75 pil te zetten.
Momenteel loopt hij heel gevoelig, dit was direct na een bezoek aan de smid, en aangezien dit de 2e ronde is zonder ijzers, wilde ik me er niet teveel zorgen om maken. Je ziet het eigenlijk vooral op harde onregelmatige ondergrond. Eerste ingeving van mij was 'oh jee bevangen' , de stalhoudster heeft veel ervaring met bevangen paarden en zei dat hij niet bevangen was.
Vandaag kwam zij erop terug, en vond het toch wel iets zorgelijk, vooral omdat ze zijn hoeven nu toch ook echt warm vond.
Heb meteen de da gebeld, en die komt vanmiddag, ook wil ik dan een ab kuur voor de mok, ik krijg het nl niet onder controle.
Ik denk dat ik hem ook een hogere dosis pergolide kan gaan geven, hij is tenslotte bijna 1,80.
Ik ga me nu maar eens inlezen over voerbeleid, voor hb paarden
ENOMIS schreef:Ik merk aan Joost niks, qua karakter is hij nog precies hetzelfde. Wanneer zou je moeten beginnen met die medicatie dan? Als t niet nodig is laat ik het liefst het zo lang mogelijk liggen
tantesam schreef:Bedankt voor je (werderom) uitgebreide reactie. Paard heeft een hele tijd op een halve gestaan (na eerst een dag of 5 0,25 gegeven te hebben), nu staat ie sinds een dag of 10 op 0,75. Ik dacht moeiteloos door te kunnen naar een hele, omdat dit ook beter bij zijn gewicht zou passen, hij weegt zo'n 700 kilo. Ik zou nooit zomaar verhogen, heb dankzij dit topic geleerd, dit héél geleidelijk te doen.
1 pil is toch een hele normale dosering dan? Volgens de da wel, maar heb toch veel vertrouwen in jou als ervaringsdeskundige, meer eigenlijk...
Balen van dat wakker schrikken, weet precies wat je bedoelt, en dan gaan malen.... bah.
Ik ga je link nog even bekijken straks!