[INFO] Cushing/PPID deel 2.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 22:14

tylando schreef:
Had ik dus ook dat gevoel dat mijn pony heel erg op vitamine e reageert.
De Vito klopt. Had marstall gemaild en was wss fabricage fout en kreeg netjes een nieuwe zak toegestuurd.
Ben nu toch wel overgegaan terug op de fiber force , omdat hij het voor mijn gevoel daar veel beter op doet.
Hoe bevalt de laminaze ?
Ik geef nu ook biergist erbij voor bloedsuikerspiegel op peil te houden

Ja ik heb ze nu wederom weer gemaild, twee maanden geleden ook al nieuwe zak gekregen.
Is jou paard ook hb? Waarom de fiber force?
De laminaze bevalt goed, ondanks de bevangenheid blijven de hoeven in goede conditie verder. Ze moest t alleen even leren eten..
biergist mag maar kort gevoerd toch?

tylando

Re: [INFO] Cushing/PPID deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 07:22

Weet ik niet van biergist.
Mijne is HB door cushing. Nu op moment niet hoor.

Daphne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 08:53

tylando schreef:
Weet ik niet van biergist.
Mijne is HB door cushing. Nu op moment niet hoor.

Ben er voor 200% zeker van dat mistral dat ook
Is door de cushing..

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 09:01

Heb je getest? Nu is perfecte moment ervoor.
Ben terug op de fiber force , omdat mijn pony het echt goed erop doet.
De Vito had ik even , omdat mijn pony had ingebroken in voerstal en daar zich tegoed had gedaan aan bak Luzerne.
Toen had ie zo'n last dat hij voorlopig geen voer kon zien en t enige wat ik binnen kreeg was Vito. ( Doet wonderen qua smaak blijkbaar)
Nu eet ie toch de fiber force weer.

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 13:16

Beste allen :)

Hierbij wil ik ook even mijn ervaring melden ivm de ppid testen ..

Mijn paard is op ppid getest naar aanleiding van steeds terugkerende oog ontstekingen , dit was in juni 2016 , de test gaf 19 pg/ml aan dus geen ppid .

Ik heb mijn paard in oktober weer laten testen op ppid -omdat de test gratis was en de arts er toch was - hieruit kwam 155 pg/ml en volgens de test had mijn paard dus ppid .

Ik heb het nooit geloofd aangezien er geen symptomen waren en heb mijn paard dus ook niet op de prascend gezet ...

Nu echter ( na dit topic stilletjes gevolgd te hebben ) was de veearts er van de week weer en heb gevraagd om een nieuwe ppid test ..

Ben zojuist gebeld door de veearts .. de waarde is 17.5 pg/ml en mijn paard heeft dus geen ppid *\o/* *\o/*

Superblij maar zet wel hele grote vraagtekens bij de gratis testen ...en heb grote twijfels bij de eerlijkheid hiervan

Daphne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 16:48

tylando schreef:
Heb je getest? Nu is perfecte moment ervoor.
Ben terug op de fiber force , omdat mijn pony het echt goed erop doet.
De Vito had ik even , omdat mijn pony had ingebroken in voerstal en daar zich tegoed had gedaan aan bak Luzerne.
Toen had ie zo'n last dat hij voorlopig geen voer kon zien en t enige wat ik binnen kreeg was Vito. ( Doet wonderen qua smaak blijkbaar)
Nu eet ie toch de fiber force weer.

Ze heeft al 7 jaar cushing, tenminste toen is ze voor het eerst getest..

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 14:06

Iemand bekend met hennepzaad te voeren?
Schijnt net als cbd veel voordelen te hebben voor spijsvertering, bloedsuiker spiegel enz

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 14:20

morgen wordt de mijne getest weer op cushing. ik hoop natuurlijk niet dat hij het heeft. ben benieuwd naar de waarde. die ik alsnog is vrijdag dan al krijgt, hoop ik. fijn N4N4 dat jouwe geen ppid heeft.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 14:47

Hallo allemaal,
ik heb het topic globaal doorgelezen, sommige stukken even heel goed, andere racelezend ;)
Ik zou graag jullie mening weten of jullie mijn paard zouden laten testen etc. Ik zal hem eerst even kort omschrijven + z'n klachten en kwalen benoemen:
Tycho is een 13 jarige trekpaardruin, 1,79m hoog, al bijna 13 jaar bij mij. Hij heeft artrose (4 jaar geleden geconstateerd), CPL (sinds 2 jaar sterk verergerd), is insuline resistent (8 jaar geleden op getest), heeft straalkanker (gehad) aan 3 voeten, afgelopen november een hoefzweer gehad (1e keer), vaak snot-/loopneus linkerneusgat, auto-immuunziekte en sinds een maand ofzo vocht bij zijn koker, wat zo goed als weg is na 30min stappen. Ook vocht (denk ik) net achter zijn singel, wat ook wel wat slinkt na beweging.

Om die laatste 2 punten ging ik ineens aan ppid denken. Hij verhaart verder prima, is niet HB, mist wel wat spier (maar was net weer beetje terug aan het komen, dacht dat het aan het niet meer echt trainen lag), geen krullen in zijn vacht, geen gedragsveraderingen, geen doffe blik oid, plast wel best vaak en drinkt veel (maar ja, grooooot paard)

Ergens denk ik dat er misschien wel wat puzzelstukjes op zijn plaats zouden vallen, maar aan de andere kant zijn de grootste symptomen niet voor hem van toepassing.

Hoor heel graag jullie mening!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 15:00

PPID is ook een mindere weerstand, dus snot, straalkanker zijn bij mij ook dingen waarbij ik dit niet helemaal uit zou sluiten. Veel symptomen lijken ook op de van IR.
Bij de beschrijving die je nu geef zou ik het zeker het testen waard vinden.

Ik heb paarden op zien knappen die het best redelijk deden. Vaak zelfs volgens de dierenarts veel te goed voor PPID. Maar ook die paarden kunnen flink op knappen waardoor best redelijk gewoon weer goed kan worden.

Ik breng een 20 jarige PPIDer uit op wedstrijd, vorig jaar had zijn eigenaar het over zijn pensioen want hij werd oud. Getest, pillen en loopt nu M dressuur en Z vaardigheid :D . Pony is 10 jaar jonger geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 15:07

De vacht is juist 1 van de laatste sympthomen. Ik zou het ook het testen waard vinden.

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 15:37

Zou dan wel nu testen en niet als het gratis is .. :)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 15:54

De DA komt sowieso eind deze week of begin volgende week voor de koeien, dus dan kan hij gelijk kijken en bloed tappen.

Bedankt voor jullie reacties!

CarolineCF

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 19:04

Jongens hebben jullie paarden ook zo'n moeite met dat warme weer? Ik had die van mij een maand geleden helemaal geschoren, maar de straaltjes lopen van hem af ...

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 19:05

Mijn belg wel en die heeft geen ppid, mijn ppider die nog best wat vacht heeft, heeft nergens last van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 19:07

Mijne schiet al redelijk in de zomervacht. Staat wel giga te zweten met dit weer, maar dat heeft ze eigenlijk altijd al gehad.

CarolineCF

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 19:09

Ok .. maak me soms een beetje zorgen - hij was echt mega sip vandaag - traanoog en zo'n warm zwetend bekkie

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 19:49

Mijn pony heeft ook straalkanket icm ppid gehad.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 21:36

Zweten heeft mijn pony niet echt. Hij is wel geschoren maar staat met vliegendeken.
Alleen op stal is t wel benauwd

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 18:32

Gister bloed geprikt. En vandaag uitslag hij heeff geen chusing *\o/* waarde 21,4

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 18:35

Super fijn !!

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 19:33

Hallo allen.. Net te horen gekregen dat mijn pony cushing heeft dus ik kom me hier ook even inlezen! ☺️

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 20:58

Plutolover ..
Super fijn dat de jouwe het ook niet heeft . Gefeliciteerd :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 21:03

Helaas welkom Zondebokje, de openingspost staat vol met informatie, en ik wil je vooral van harte aanbevelen de medicatie echt zeer rustig op te bouwen om de kans op bijwerkingen zo klein mogelijk te houden..!

Sed liep vandaag alweer best oke! :D Het is nu 12 dagen nadat hij bevangen werd.
Hij krijgt nu nog 2xd 1/4e zakje buut, vanaf vandaag ga ik proberen of hij ook op 1xd 1/4e zakje goed blijft!

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:57

Shanna schreef:
Helaas welkom Zondebokje, de openingspost staat vol met informatie, en ik wil je vooral van harte aanbevelen de medicatie echt zeer rustig op te bouwen om de kans op bijwerkingen zo klein mogelijk te houden..!

Sed liep vandaag alweer best oke! :D Het is nu 12 dagen nadat hij bevangen werd.
Hij krijgt nu nog 2xd 1/4e zakje buut, vanaf vandaag ga ik proberen of hij ook op 1xd 1/4e zakje goed blijft!

[ Video ]

Ja inderdaad ben dit zeker van plan om te doen, ik had het aangegeven aan de DA maar zei nee dat is niet nodig gelijk 1 pil...maar volg mn eigen gevoel en begin langzaam..sowieso is het een D pony dus vind ik 1 pil gelijk wel best veel klinken..

Ik hou dit topic in de gaten dankje!