[Info] Topic Cushing/PPID

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Centraal Topic Cushing/PPID

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 08:44

Hai Mosh. Seniores priores, dat is echt de perfecte dikmaker. Heb het hier nu al meerdere malen gezien bij jong en oud die te mager werden en weet dus ook dat die 2 BBW's van mij het van zijn never nooit niet krijgen mogen, hihi.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 10:12

Zojuist gebeld door de lingehoeve met helaas, zoals ik al dacht, erg slecht nieuws.
De hoefbeentjes zijn niet gekanteld, of slecht te zien, maar zeer zeker wel verzakt, ze liggen veel te laag in de hoef..

Ook zeker nog tekenen van bevangenheid die dit enkel maar erger zullen maken.. Pijn heeft hij zeker, behoorlijk ook, dus hij is al die tijd gewoon enorm hard geweest voor zichzelf.

In combi met de cushing en de resistentie is de prognose ronduit slecht en is het advies echt om hem niet veel langer rond te laten lopen, ook gezien zijn soms al agressieve gedrag naar cris, en bijten naar ons, is het typische beeld dat zij zien bij paarden die erg veel pijn hebben..

Fiek had gisteren gelukkig een opleving, dus in de komende dagen eens goed observeren en dan heel rustig gaan kijken hoe we alles gaan laten lopen..

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 10:15

Sterkte SR, vreselijk nieuws aan de ene kant maar aan de andere kant heb je nu duidelijkheid. Maar dat maakt het allemaal niet makkelijker

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 10:15

SR, wat een slecht nieuws.... heel veel sterkte met alles verwerken en bedenken hoe nu verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 10:17

Oef SR, dat had je nou effe niet willen horen waarschijnlijk, maar aan de andere kant; nu weet je tenminste dat je niet gek aan het worden bent en je weet nu ook dat je alles wat in je mogelijkheden had hebt gedaan voor Fiek. Het klinkt misschien hard, maar ook jij weet nu dat er niets anders meer op zit dan afscheid te gaan nemen en hem zijn rust op de eeuwige groene weides te gunnen...

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 10:55

Heel veel sterkte SR! Kl*te...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 11:03

Och SR@...wat erg!
Maar wat is het verschil tussen kantelen en verzakken?Die snap ik niet helemaal?
Kun je de foto's hier plaatsen?

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 11:21

Jullie verwoorden het precies goed.. Het is heel erg, maar ik wist dit eigenlijk al, kreeg het alleen niet bewezen.. Het is gewoon ronduit slecht en er is pijn, alleen laat Fiek dit soms erg slecht zien.. Als fjord zijnde is hij erg hard voor zichzelf..
We gaan heel rustig aan afscheid nemen en op zoek naar de fijnste manier hiervoor voor hem..
Ik ben inderdaad opgelucht dat we het nu zeker weten, en ik inderdaad niet gek aan het worden ben. Ik kan mijn beste vriend nu eindelijk echt gaan helpen..

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 11:25

geerke schreef:
Och SR@...wat erg!
Maar wat is het verschil tussen kantelen en verzakken?Die snap ik niet helemaal?
Kun je de foto's hier plaatsen?

Deze arts had het over verzakken, niet over kantelen. Vandaar dat ik even dacht dat het anders was.
Kantelen is dat hoefbeen scheef zakt volgens mij.. Verzakking dan zakt hij naar beneden dacht ik.. Hoefbeen ligt dan heel dicht op de zool te drukken, dat is het geval nu, zo heb ik het begrepen.. Maar misschien ook niet alles opgeslagen..

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 11:29

Och arme.. :(:) wat een rot nieuws...
Als het hoefbeentje door de zool dreigt te zakken is het inderdaad bijna onmogelijk om dat nog te redden. Je arme Fiek heeft zeker veel pijn en hem nu te laten gaan is wellicht het beste.
Vreselijk.. ik wens je heel veel sterkte.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 11:34

Thanks allemaal, JP had jou nog wel de foto's gestuurd, maar heb je niet gezien misschien?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 11:43

Oh :o .. meteen even in de PB's gekeken en gevonden.. sorry dat ik het over het hoofd gezien had.
Om je vraag te beantwoorden... ja, ik vrees dat het duidelijk is: de zool is wel angstig dun..

Wat is nu wijsheid?
Ik zou - als laatste opinie - de foto's naar Van Nassau sturen en vragen of hier toch nog iets aan te doen is. En hem wel vertellen wat het oordeel van de Lingehoeve is. Van Nassau heeft vaker wonderen verricht - misschien ziet hij nog een kansje.

0165-512780 Email: info@hoofcare.nl
Of anders Dierenhospitaal Visdonk: 0165 583 750, Maarten Boswinkel (arts, werkt met Van Nassau samen) dierenhospitaal@visdonk.nl
Laatst bijgewerkt door Jannepauli op 30-07-14 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 11:46

Wat een vreselijk nieuws Superroos! Heel veel sterkte voor de komende tijd en de beslissingen die je moet gaan nemen.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 11:47

Wat JP zegt kan ik absoluut beamen, Van Nassau is een zeer goede hoefsmid en heeft wel een wonderen verricht

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 11:47

Ik zou ook nog advies vragen aan van Nassau.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 16:11

Bah SR wat een oliebol nieuws. Maar idd wel fijn dat je nu weet wat er speelt. Sterkte!

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 16:38

Jeetje SR, wat heftig veel sterkte komende tijd. En een mailtje naar van nassau zou ik zeker overwegen... Je hebt niets meer te verliezen... Nogmaals sterkte

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 16:44

Wat een rotnieuws SR... Ook al heb je het misschien al verwacht, je hoopt toch altijd op een wondertje. :(:)

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:24

Jannepauli schreef:
Oh :o .. meteen even in de PB's gekeken en gevonden.. sorry dat ik het over het hoofd gezien had.
Om je vraag te beantwoorden... ja, ik vrees dat het duidelijk is: de zool is wel angstig dun..

Wat is nu wijsheid?
Ik zou - als laatste opinie - de foto's naar Van Nassau sturen en vragen of hier toch nog iets aan te doen is. En hem wel vertellen wat het oordeel van de Lingehoeve is. Van Nassau heeft vaker wonderen verricht - misschien ziet hij nog een kansje.

0165-512780 Email: info@hoofcare.nl
Of anders Dierenhospitaal Visdonk: 0165 583 750, Maarten Boswinkel (arts, werkt met Van Nassau samen) dierenhospitaal@visdonk.nl

Lief dat je meedenkt.
In geval van Fiek is het een vicieuze cirkel..

Zware resistentie, regelmatig bevangen, cushing die geen medicatie verdraagt, vettumoren in zijn lichaam, ook zijn rechteroog, al langer idee dat hij daaraan blind raakt etc..

Een wonder is bij een paard waar je die cirkel kunt doorbreken.. Dit zijn we de laatste 6 jaar al aan het proberen.. Is een tijd goed gegaan met de resistentie, nu wordt het teveel.. Er is maar 1 ding eerlijk voor Fiek..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 20:15

Heel hard misschien maar ik ben het helemaal met je eens SR. Genoeg is genoeg en jij weet als geen ander dat je al het mogelijke allemaal al lang hebt geprobeerd. Ik denk heel eerlijk gezegd dat je de Gebr. Nassau, fiek niet meer aan moet doen...

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 20:21

Tjee SR, ik had zo gehoopt dat ijzers hem verlichting konden geven.
Ik ben bang dat ik met ohjajoh6 (en dus ook je eigen idee) mee ga. Jij heb zo veel voor Fiek gedaan, en hij natuurlijk ook voor jou. Soms moet je helaas toe geven dat het mooi geweest is.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 23:46

Uitgeprobeerd... Je geeft je paard de rust die hij zo hard verdiend!!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 09:23

Moedige en goede keuze SR. Neem de tijd om afscheid van hem te nemen. Laat iemand nog mooie foto's van hem nemen.

Dit zijn zulke rot dingen in het leven ;( Sterkte!

xmarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 09:32

Mag ik mij hier ook melden?
Ik ben Marijn en heb een fjord van 24. Gister heeft de arts verteld dat zij cushing heeft..
Wij hebben haar geschoren om van de hitte af te komen en gaan vanmiddag een vitamine preperaat halen

Hebben jullie verder nog tips?

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 09:39

Hallo Marijn,
Heb je ook medicijnen van je DA voorgeschreven gekregen?
En is de cushing met een bloedtest vastgesteld en wat waren de waardes?