Gelukkig hier nog helemaal geen beestjes. Lang leve de zeewind
keona
Geplaatst: 02-04-13 14:03
hier in zuid limburg ook eigenlijk green last maar de deken gaat er toch binnenkort op,even paar dagen goed poetsen zodat ze de wintervacht kwijt is en dan deken er op.
Hier nog flinke wind! Gaat er wel voor het weekend op denk ik.
Inge_Zorro
Geplaatst: 02-04-13 14:12
Zorro staat gewoon nog onder z'n dikke winterdeken. Volgens de weersvoorspelling wordt het volgende week weer boven de 10 graden en 'snachts boven 0. Dus ik wacht nog één weekje
Ook hier in zuid limburg gaat het nog. Toch blijft de RSIH opliggen vanaf nu ook al word het kouder weer. Deken is fijn met opleggen en past prima dus daar heb ik verder geen problemen mee !
Wel ga ik zodra het warmer dan 15 graden is eventjes de manen wassen. Vind het nu nog wat te koud haha
Mijn clubje staat bloot sinds gistermorgen . Het is niet echt warm . Maar gun mn eczemer een aantal dagen zonder deken . Lekker rollen en groomen met haar dochter ...
pony33
Geplaatst: 02-04-13 18:02
Hier ook even bloot, anders is van de winterdeken naar de exceemdeken.... het waait hier ook nog behoorlijk hard dus gelukkig nog geen kriebels
Hier nog totaal geen kriebels, maar zal wel te maken hebben met dat we in het Noorden wonen + dat Misty op een vlakte staat in de volle wind. Dus nog maar even lekker bloot dan maar.
Hier nog 0 Gr + 100 Gr, ik kan de switch nog niet maken naar bloot. Na de training rollen zonder deken is het beste wat ik er nu van kan maken. Hier wel wat kapotte haren aan de onderkant van de manenkam. Maar dit kan ook nog komen van het kriebelen met andere paarden. Over het algemeen schuurt mijn paard halverwegen en boven in zijn manenkam het ergst.. Ik blijf uit voorzorg met derfen smeren en wil donderdag naar 0 gr en eventueel zelfs proberen bloot, maar dat durf ik nog niet heel goed..
Ik heb al gezien dat het stuk voor de uier opgezwollen is, er is minder haar aanwezig en mijn merrie is er gevoelig aan, volgens mij zijn de krengen terug aanwezig
Ik smeer nu de uier om de dag in met Derfen.
_Dribbel
Geplaatst: 03-04-13 09:20
Ik twijfel echt zo erg of ik hem op zou doen. Nog geen mugjes of jeuk gezien, maar natuurlijk kun je niet vroeg genoeg zijn. Ik woon in in midden-Nederland.
Ze heeft geen winterdeken op, zullen jullie hem voor de zekerheid al op leggen?
Hier ook nog geen jeuk, maar ook geen kans voor de vliegjes om fatsoenlijk te kunnen vliegen met deze wind. Gisteren RSIH aangeschaft. Hij zit goed aan de voorkant, wat losser aan de achterkant door d'r bouw. Klein beetje soepjurk-idee
Ik woon ook in Midden-Nederland en de mijne heeft echt nog nergens last van. Staat zonder deken en zit nog dik in het haar. In de nachten vriest het nog en het waait. Denk dat het pas komend weekend of iets erna gaat worden dat ik de deken op ga leggen.
Niwla
Geplaatst: 03-04-13 10:46
Ik woon ook in midden-Nederland. Ik twijfelde gister ook, maar het waaide ontzettend hard en hij leek niet extra te genieten van het rossen van zijn hals, dus ik heb hem af gelaten. Zodra hij zichtbaar extra reageert op het rossen van zijn hals gaat de deken op.
Zijn er mensen die ervaring hebben met Endure vliegenspray? Ik kon alleen wat verouderde topics vinden. Het schijnt goed te werken maar wel vergif te zijn?