Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:51

schei nou eens uit met namen noemen! Hoe moeilijk kan het zijn?

Binq

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:54

Bij ons is a.s donderdag NCHA een 4daagse wedstrijd,gister is er besloten het door te laten gaan omdat er geen reden tot paniek zou zijn...we wachten morgen nog af want aflassen kan altijd nog.

Jaa natuurlijk, geloof je zelf werkelijk dat dat doorgaat????

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:54

Vivana een paard met een lage weerstand hoeft niet iets van Dampig te zijn of een Pollenallergie te hebben.
Een paard wat het heeft kan inderdaad een lagere weerstand hebben maar elk paard kan op een gegeven moment even een lagere weerstand hebben (in een dipje zitten) dan gewoonlijk.

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:55

Oh, en mocht iemand het zich afvragen...

Er wordt wel gewoon met de paarden 'gewerkt' als in rijden of longeren ed. Alleen een stuk rustiger aan; het advies van de DA was om ze niet in het zweet te werken en stress zoveel mogelijk te vermijden. Ook kunnen de paarden nog los in de paddock of in de molen.

Mijn poown moet nog een beetje wennen aan het gebrek aan sociaal contact: het dicht zijn van zijn gangluik en de dichtgeplakte tralies aan de achterzijde. Ook de paddocks zijn afgezet zodat de paarden geen contact kunnen hebben en al het hekwerk wordt bij elke wisseling ontsmet.
Best sneu en ik voel me een heel slechte 'paardenmoeder', maar het is voor zijn eigen bestwil... :(:)

@Vivana: Het paard was vorige week dinsdag nog kerngezond. Het lijkt een zeer ongelukkige samenloop van omstandigheden te zijn geweest.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:57

Nexus schreef:
Even de realiteit...

Op Horsezone zijn tot nu toe nog steeds alle paarden vrij van verhoging. *\o/*
Goed nieuws dus, maar de spannendste dagen moeten nog komen.

Iedereen op stal, zowel beheer, personeel als stalgenoten doen verschrikkelijk hun best om alles zo goed mogelijk te organiseren, communiceren en alle paarden goed verzorgd, maar veilig van besmetting te houden. Er heerst een fijne sfeer, ook al zijn we allemaal kapot van de zorgen, spanning en het verlies van het paard van onze stalgenoot. Pittige tijden!

O, en mijn handen zijn inmiddels bijna ruw van het vele wassen en van van alles ontsmetten en de stallen van mijn paarden ruiken naar chloor... Sowieso ruikt heel Horsezone nu citroentjesfris! :P

Super goed nieuws zeg, ik hoop voor jullie dat het zo door blijft gaan en dat er geen nieuwe gevallen meer komen

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:02

loulou schreef:
deruijter schreef:
Loetie voor de rest van zijn leven? Lijkt me niet toch.

jawel, hetzelfde als met een koortslip.

het is mij alleen niet duidelijk in hoeverre het dan weer besmettelijk is later. misschien dat iemand anders dat weet te vertellen?

Ik ken een aantal merries op een stoeterij die vanwege Rhino het veulen verloren hebben maar eerdere keren en ook de jaren daarna gewoon een gezond veulen kregen. Paarden blijven wel altijd drager en bij stress kan het weer de kop op steken (bv verhuizing merrie)
Laatst bijgewerkt door RM94 op 06-03-12 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Mickskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:03

nynkeenfred schreef:
Ik heb een klein vraagje over de vaccinatie.
Ik hoorde dat de paarden er erg ziek van kunnen worden klopt dat?
En zo ja wat voor klachten krijgt het paard dan?

Nee hoor, die van ons worden keurig 2 keer per jaar op Rhino geent en ze zijn nog nooit ziek geworden. Ik geef haar zelf altijd een dagje rust voor de zekerheid, maar hier hebben ze nog nooit klachten gehad hoor.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:03

Amersfoort schreef:
Bij ons is a.s donderdag NCHA een 4daagse wedstrijd,gister is er besloten het door te laten gaan omdat er geen reden tot paniek zou zijn...we wachten morgen nog af want aflassen kan altijd nog.

We staan zelf met 2 paarden ingeschreven,heb gister per e-mail gevraagt hoe het nu zat, :D Want je blért zo hard.
EN JA HET GAAT NOG STEEDS DOOR.

volgende keer even quoten leest gemakkelijker voor de andere :D

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:05

Dank je NEXUS, ik bedoel ik weet het niet vandaar mijn vraag.

nynkeenfred

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:05

Mickskeh schreef:
nynkeenfred schreef:

Nee hoor, die van ons worden keurig 2 keer per jaar op Rhino geent en ze zijn nog nooit ziek geworden. Ik geef haar zelf altijd een dagje rust voor de zekerheid, maar hier hebben ze nog nooit klachten gehad hoor.

Ik denk dat ik er na deze tijd ook maar eens aan moet beginnen.

Binq

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:07

vivana schreef:
Amersfoort schreef:

We staan zelf met 2 paarden ingeschreven,heb gister per e-mail gevraagt hoe het nu zat, :D Want je blért zo hard.

Vind je het niet 'eng' dan om te gaan?

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:08

stef schreef:
schei nou eens uit met namen noemen! Hoe moeilijk kan het zijn?

schijnbaar heel moeilijk mensen lezen niet eens.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:10

Mickskeh schreef:
nynkeenfred schreef:

Ja hoor. Dat jouw paarden er niet op reageren, wil niet zeggen dat andere paarden er niet ziek van kunnen worden natuurlijk :Y) Sommige paarden reageren zelfs op de normale jaarlijkse griepprik. Die reactie kan zelfs nog komen als er in de vorige jaren niets is gebeurd. Zal ook wel met verminderde weerstand of iets te maken hebben. Maar een enting, bij paarden of mensen, is altijd een risico. Geen groot risico, maar paarden kúnnen er wel degelijk heel erg ziek van worden...

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:10

Het zijn soms net een stelletje losgeslagen buffels :')

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:11

*Grinnik*

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:13

@Amersfoort; dit klinkt al heel anders....
We gaan vanavond overleggen wat we doen,het is heel dubbel namelijk. Men zegt dat de neurologische varriant het minst/nauwelijks/niet besmettelijk is .....

Bij mijn vriendin op stal komt om half5 een dierenarts uit Venlo om toelichting te geven.(helaas kan ik er niet bijzijn)
Vanavond komt mijn dierenarts nog en zal ik het hem ook eens vragen..
Laatst bijgewerkt door vivana op 06-03-12 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:13

Het is weer eens wat anders als 'Totilas nieuws' ;)

nynkeenfred

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:14

Citaat:
Ja hoor. Dat jouw paarden er niet op reageren, wil niet zeggen dat andere paarden er niet ziek van kunnen worden natuurlijk :Y) Sommige paarden reageren zelfs op de normale jaarlijkse griepprik. Die reactie kan zelfs nog komen als er in de vorige jaren niets is gebeurd. Zal ook wel met verminderde weerstand of iets te maken hebben. Maar een enting, bij paarden of mensen, is altijd een risico. Geen groot risico, maar paarden kúnnen er wel degelijk heel erg ziek van worden...

Hmmm. In ieder geval heeft het nu denk ik geen zin meer om te enten..

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:18

@ nynkeenfred.

Volgens mij is het nu zelfs gevaarlijker!

urobi

kan mn berichtje nergens meer vinden maar ik heb van mijn overburen gehoord dat er hier in Duitsland net over de grens 8 merries verworpen hebben ik weet niet of je Duitse plaatsnamen mag noemen maar dit bericht heb ik mondeling gekregen en aangezien wij een paardenpraktijk aan de overkant hebben zitten zal er iets van waar zijn.Nu heb ik zelf het idee dat er heel weinig Duitsers die hier wonen weten wat Rhino is en het hier ook niet zomaar naar buiten gebracht wordt.Ik ben zelf al aan het zoeken geweest via google.de maar kan niks vinden hierover.In Duitsland zijn de wedstrijden nog niet afgelast

aerdenhout1

vivana schreef:
Amersfoort schreef:

4 dagen wedstrijd vlak bij het gevaren gebied?
Je bent je er van bewust dat lang niet elke stal er voor uit komt dat ze het virus hebben en er van die stallen of stallen die het misschien wel hebben maar nog niet weten ook paarden naar diezelfde wedstrijd sturen??
Zo'n groot concours waar zo veel paarden komen.... ik zou het risico niet nemen en als een van mijn pensionklanten het toch zou doen dan meteen een andere stal zoeken.
En dat gaat moeilijk worden momenteel, geloof mij!

nynkeenfred

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:19

@Blue9 Ja, volgensmij maakt het een stofje aan waardoor ze ziek worden en er een antistof tegen aanmaken? Maar dan is de weerstand wel lager geloof ik

Binq

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:20

@vivana het was niet zo bedoeld hoor :o Sorry!
Kan het me alleen niet zo goed voorstellen, ik zit ver uit een besmet gebied maar hier in de buurt zijn zelfs alle stallen 'op slot'..

Ben benieuwd wat je dierenarts zegt.. succes en ik lees wel wat het geworden is, ben benieuwd!

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:22

nynkeenfred schreef:
@Blue9 Ja, volgensmij maakt het een stofje aan waardoor ze ziek worden en er een antistof tegen aanmaken? Maar dan is de weerstand wel lager geloof ik

Ja daarom, zo dacht ik er inderdaad ook over :j

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:29

vivana schreef:

Wij zouden aankomend weekend vanaf de donderdag tm zondag de DRHA Springslide hebben, altijd goed voor minstens 400 starts maar heel verstandig afgelast.

Gelukkig zijn er veel mensen die wel de gezondheid van hun paard voorop een prijsje winnen stellen!