Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nexus schreef:Even de realiteit...
Op Horsezone zijn tot nu toe nog steeds alle paarden vrij van verhoging.![]()
Goed nieuws dus, maar de spannendste dagen moeten nog komen.
Iedereen op stal, zowel beheer, personeel als stalgenoten doen verschrikkelijk hun best om alles zo goed mogelijk te organiseren, communiceren en alle paarden goed verzorgd, maar veilig van besmetting te houden. Er heerst een fijne sfeer, ook al zijn we allemaal kapot van de zorgen, spanning en het verlies van het paard van onze stalgenoot. Pittige tijden!
O, en mijn handen zijn inmiddels bijna ruw van het vele wassen en van van alles ontsmetten en de stallen van mijn paarden ruiken naar chloor... Sowieso ruikt heel Horsezone nu citroentjesfris!
loulou schreef:deruijter schreef:Loetie voor de rest van zijn leven? Lijkt me niet toch.
jawel, hetzelfde als met een koortslip.
het is mij alleen niet duidelijk in hoeverre het dan weer besmettelijk is later. misschien dat iemand anders dat weet te vertellen?
nynkeenfred schreef:Ik heb een klein vraagje over de vaccinatie.
Ik hoorde dat de paarden er erg ziek van kunnen worden klopt dat?
En zo ja wat voor klachten krijgt het paard dan?
Amersfoort schreef:Bij ons is a.s donderdag NCHA een 4daagse wedstrijd,gister is er besloten het door te laten gaan omdat er geen reden tot paniek zou zijn...we wachten morgen nog af want aflassen kan altijd nog.
Jaa natuurlijk, geloof je zelf werkelijk dat dat doorgaat????
Mickskeh schreef:nynkeenfred schreef:Ik heb een klein vraagje over de vaccinatie.
Nee hoor, die van ons worden keurig 2 keer per jaar op Rhino geent en ze zijn nog nooit ziek geworden. Ik geef haar zelf altijd een dagje rust voor de zekerheid, maar hier hebben ze nog nooit klachten gehad hoor.
vivana schreef:Amersfoort schreef:Bij ons is a.s donderdag NCHA een 4daagse wedstrijd,gister is er besloten het door te laten gaan omdat er geen reden tot paniek zou zijn...we wachten morgen nog af want aflassen kan altijd nog.
We staan zelf met 2 paarden ingeschreven,heb gister per e-mail gevraagt hoe het nu zat,Want je blért zo hard.
EN JA HET GAAT NOG STEEDS DOOR.
volgende keer even quoten leest gemakkelijker voor de andere
Mickskeh schreef:nynkeenfred schreef:Ik heb een klein vraagje over de vaccinatie.
Nee hoor, die van ons worden keurig 2 keer per jaar op Rhino geent en ze zijn nog nooit ziek geworden. Ik geef haar zelf altijd een dagje rust voor de zekerheid, maar hier hebben ze nog nooit klachten gehad hoor.
Citaat:Ja hoor. Dat jouw paarden er niet op reageren, wil niet zeggen dat andere paarden er niet ziek van kunnen worden natuurlijkSommige paarden reageren zelfs op de normale jaarlijkse griepprik. Die reactie kan zelfs nog komen als er in de vorige jaren niets is gebeurd. Zal ook wel met verminderde weerstand of iets te maken hebben. Maar een enting, bij paarden of mensen, is altijd een risico. Geen groot risico, maar paarden kúnnen er wel degelijk heel erg ziek van worden...
vivana schreef:Amersfoort schreef:Bij ons is a.s donderdag NCHA een 4daagse wedstrijd,gister is er besloten het door te laten gaan omdat er geen reden tot paniek zou zijn...we wachten morgen nog af want aflassen kan altijd nog.
We staan zelf met 2 paarden ingeschreven,heb gister per e-mail gevraagt hoe het nu zat,Want je blért zo hard.
volgende keer even quoten leest gemakkelijker voor de andere
vivana schreef:We staan zelf met 2 paarden ingeschreven,heb gister per e-mail gevraagt hoe het nu zat,Want je blért zo hard.