Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
trisca schreef:Wat leuk Olijf. Een Winningmood x Uphill. Ik heb mijn merrie twee keer laten dekken en dit waren de twee hengsten die ik uit koosIk heb de Winningmood nog en daar twijfelde ik ook aan een maagzweer.
Ik heb nu toch nog wat kleine stalbeleid dingen aangepast en ze krijgt maagcompositum van de paardendrogist en ander voer. Ze komt in ieder geval aan (dat was haar grootste probleem) en staat weer rustig met eten
Wanderers schreef:Even een kanttekening voor diegenen die Omeprazol gebruiken of willen gaan gebruiken:
Omeprazol is een medicijn dat óók zo z'n nadelen kent en heeft ; als het nodig is en werking bij desbetreffend leven bewezen heeft is het natuurlijk meer dan fijn dat het middel bestaat ... maar een 'onschuldig' middel is het zeer zeker niet.
Hou er bv. rekening mee dat de maagzuurproductie geremd dan wel stilgelegd wordt .. op dát moment kan dat snel een enorme verlichting en dus 'verbetering' te zien geven, maar daar is/zijn de zweren niet 1-2-3 mee genezen (moet het lichaam zelf op langere termijn voor zorg dragen) .. langere gift en indien mogelijk /nodig andere aanpassingen zal meestal nodig zijn.
Maar een nóg groter gevaar en risico is het te plotseling of te snel stoppen dan wel minderen van Omeprazol gift : op het moment dat gift verminderd of geheel gestopt wordt wordt de aanmaak van maagzuur weer gestart of opgehoogd met het risico dat de al bestaande zweren weer verder aangetast worden of (nieuwe) ontstaan en eea. kan tot (fatale ..) koliek leiden.
Geen bangmakertje, maar gewoon een reële waarschuwing ..
Duijfje schreef:Hi hoi allemaal,
Ik weet niet of het mag.... maar ik heb enige tijd geleden bij Abler zowel spuiten als zakjes gekocht voor een paard met maagzweer problemen. Echter gebruik ik het nu niet meer. Paard is al enige maanden stabiel.
Heeft iemand eventuele interesse?
Het gaat om een serieuze lading Abgard en abprazol kleine zakjes met blauwe balletjes.