Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
_CS_ schreef:Als het echt een zomereczemer is zal je hem nooit naakt kunnen laten staan.
yvonnedv schreef:Je zou derfen kunnen proberen
Flosje446 schreef:Ik zoek eigenlijk ook iets wat meer op de maag gericht is, omdat ze ook regelmatig aan het gapen is.
Barbara88 schreef:yvonnedv schreef:Je zou derfen kunnen proberen
Wat is dat precies?
ellepel schreef:Flosje446 schreef:Ik zoek eigenlijk ook iets wat meer op de maag gericht is, omdat ze ook regelmatig aan het gapen is.
denk dat je beter een veearts kunt laten kijken voordat je iets probeerd wat misschien niet werkt?
kwam net dit topic tegen:
[EA-CO] Diverse supplementen/verzorgingsproducten voor bodemprijzen!
staat veel in voor zomereczeem,en heel goedkoop
ellepel schreef:Flosje446 schreef:Ik zoek eigenlijk ook iets wat meer op de maag gericht is, omdat ze ook regelmatig aan het gapen is.
denk dat je beter een veearts kunt laten kijken voordat je iets probeerd wat misschien niet werkt?
kwam net dit topic tegen:
[EA-CO] Diverse supplementen/verzorgingsproducten voor bodemprijzen!
staat veel in voor zomereczeem,en heel goedkoop
Auky schreef:_CS_ schreef:Als het echt een zomereczemer is zal je hem nooit naakt kunnen laten staan.
Onzin
Als het paard een goed stabiel en schoon lijf heeft, kan dat in sommige gevallen best.
Mijn paard heeft vorige zomer ook vanaf half juli zonder gestaan en geloof me, dat is ook een echte eczemer.
Hij is dan misschien niet 100% jeukvrij, maar dat kleine beetje jeuk wat hij nog had, weegt niet op tegen de nadelen van de deken. Hij heeft er nog nooit zo goed uit gezien als afgelopen jaar.
Flosje446 schreef:Malenka schreef:Ik heb net maagcompositum van de Groene Os besteld voor mijn paarden. Ze zijn beide nogal mager momenteel en ik kon niet veel meer bedenken dan dit nu te geven (vermoeden van maagzweer). Nu ik het besteld heb vraag ik me af of het misschien ook effect zal hebben op de zomereczeem door een verbeterde maag en darm werking.
Heb je de maagcompositum ondertussen al een keer gegeven aan je paarden? Ik zit er over na te denken om het aan Wyke te geven of misschien Haylage balancer. Die is ook mager en lijkt last van haar maag (spijsvertering) te hebben.
_CS_ schreef:Is geen onzin.
Ok, heb de zin verkeerd geformuleerd.
Even opnieuw dan:
Een ZE geheel jeukloos naakt laten staan kan niet.
De 1ste zin ben ik het redelijk met je eens.
Maar je geeft zelf al aan dat hij zonder deken toch nog wel wat jeuk heeft.
Een ZE geheel jeukloos zonder deken laten staan, dat lukt je nooit.
En sorry dat ik het zeg, maar als jij je paard zonder deken laat staan omdat dat zoveel nadelen heeft, en het beest toch nog wel een klein beetje jeuk heeft, vind ik gewoon oneerlijk tegenover je paard.
Ook een klein beetje jeuk is niet fijn, verplaats je in je paard.
Wat heeft die deken nou voor zoveel nadelen dan dat je hem niet om doet?