Cushing

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cynthiar

Re: Cushing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:48

Heel veel sterkt Fargo! Hij heeft een goed leven bij jullie gehad en heeft toch een mooie leeftijd gehaald ondanks zijn Cushing!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 23:17

Lieve allemaal, super bedankt voor jullie berichtjes, het doet me goed, ook van de mensen die eigenlijk niet meer zo actief zijn (en die weten wat het is helaas ;( ) Echt heel erg lief!!

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:36

Fargo, ik lees het nu pas. Sterkte met het verlies van Willy. Hij heeft er toch voor gezorgd dat heel veel mensen nu anders tegen Cushing aan kijken en er van hebben geleerd. Ik in elk geval!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:52

http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... t=1&ref=nf

Weet niet of dit werkt, dit is een foto op mijn facebookpagina, die is genomen op woensdag

Dank je wel haboshof, ik denk dat hij "ons" inderdaad een stuk verder heeft geholpen en gelukkig nog jaren extra bij ons erbij heeft mogen krijgen.

Indy1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 19:44

Och Fargo wat ontzettend naar en onverwachts om dit te horen. Ik leef met je mee. Veel sterkte met dit grote verlies. Willy was voor ons allen, door jou, een 'informatiebron' als ik het zo mag zeggen. We hebben allen veel van jullie samen geleerd. Nogmaals sterkte meid. Y;(

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 00:06

Dank je wel Indy en we hebben het heel erg graag gedaan.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 22:22

Heel veel sterkte Fargo! ;(
Willy is vast bij Nordwind nu, kunnen ze samen over ons waken!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 22:24

Dank je wel Ilsemarie, ik denk dat we met zijn allen een kleine kudde vormen daarboven, heerlijk aan het rennen met elkaar en samen met mijn fargo.

tantesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 08:37

Lieve Fargo,

Wat een verdrietig bericht, heb heel erg met je te doen.
Uit je berichten knalde de liefde en respect die je voor Willy hebt.
Heel veel sterkte.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 10:40

Dank je wel Tamtesam, het gemis gaat nu langzamerhand ook pas een beetje duidelijk worden. De eerste dagen ben je toch veel bezig met uitleggen aan de verschillende mensen wat er gebeurd is.

Nu is ie toch ineens weg als we gisteren de paarden uit de wei halen.

Hier staat ie nog vooraan, de eerste dag dit jaar dat ze de wei op gingen.
Afbeelding

Ik sta achterin met Whizz, het was zijn 1e keer weer buiten en los na de operatie :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 11:56

het zal wel wennen zijn voor je :(:)
Zijn al die paarden van jou?Wat een werk! :D
Mooie molentjes op de achtergrond,die heb ik hier in frankijk niet <3

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 12:04

Geerke - neeee niet allemaal hoor, die grote donkerbruine die omhoog komt dat is Whizz, de grote vos direct rechts van Willy (Arkos) is van ons en de vos die rechts vooraan gallopeert is van ons (Aristocraat ook wel Arie)

De A-tjes zijn indertijd aangeschaft omdat we dachten dat Willy het misschien niet meer zo lang zou maken in oktober 2006 .
Ze waren toen 1,5 jaar en ze zijn nu 7 jaar geworden.

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 12:48

Dat ziet eruit als een fijne kudde Fargo... wat jammer dat die niet meer compleet is. Die momenten dat je er een kwijt bent zullen wel heel moeilijk zijn :(:) Merk je nog wat aan de andere paarden dat ze Willy missen?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 13:07

gemske schreef:
Dat ziet eruit als een fijne kudde Fargo... wat jammer dat die niet meer compleet is. Die momenten dat je er een kwijt bent zullen wel heel moeilijk zijn :(:) Merk je nog wat aan de andere paarden dat ze Willy missen?

We zijn met Whizz, Arie en Arkos naar de wei gelopen waar Willy lag en toen hebben ze aan hem mogen snuffelen. Ik heb het idee dat onze paarden het dus snappen dat ie er niet meer is. Zag wel gisteren dat er een andere ruin uit de kudde ineens een stuk dominanter doet nu er een plaatsje vrij is, is altijd al wel een linkmiegel maar nu even extra uitkijken. Whizz durfde niet langs hem heen gisteren op weg naar binnen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 15:32

Fargo ik lees het nu net pas.
Ik schrik er van..... Heel veel sterkte met het verlies......

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:16

Dank je NienkeKara, het is wel raar zonder hem er bij, ik denk dat het deze week pas echt gaat opvallen, vorige week ben je nog zo druk met het vertellen en uitleggen op stal..

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 19:16

Ik had een vraagje. Ik geef Max nu provarium breeding, elke dag een schepje. Dit gaf ik vooral voor het verharen. Hij verhaart nu flink en is bijna door zijn vacht heen. Kan ik dan stoppen met de provarium breeding en dan het bewaren voor volgend jaar of is het verstandiger om door te blijven voeren voorlopig? Ik moet er even bij zeggen dat hij ook pergolide krijgt (3/4 pilletje).

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 11:08

Hmmm lastig, ik ben zelf altijd zo van "never change a winning team". Het kan wel degelijk doorwerken dat je er mee stopt, maar als je stopt doe het dan in stapjes in bijvoorbeeld een week, dus eerst een 3/4 schepje, dan een half schepje en dan een kwart schepje en kijk hoe hij het doet. Het kan zijn dat hij het beter doet met de provarium breeding ter ondersteuning erbij, maar kijk het even aan zou ik zeggen!
Fijn dat ie zo goed aan het verharen is gegaan!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 09:04

ik kom hier een vraag stellen.
mijn pony trilt al een tijdje en nu opperde de dierenarts gisteren dat dat misschien een symptoom van Cushing kan zijn??

het lijkt wel grappig :) je ziet het als hij binnen vaststaat en heel ontspannen is,dan zie je hem heel duidelijk trillen
.beetje prakinson achtig lijkt het.
pony is verder prima te pas,maar toch wilde ik hier vragen of het inderdaad zo is dat het trillen een symptoom is van cushing?

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 09:40

Ik heb heb er nog niet van gehoord. Komt het trillen van dat hij het koud heeft of door iets anders?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 10:02

nee,zo ziet het er niet uit.
trillen door kou is veel heviger.ik weet hoe dat er it ziet.
dit is net alsof hij een lichte vorm van parkinson heeft.
beetje moeilijk uitleggen,maar het is meer een licht soort wiebelen en ik zie het dus alleen als hij ontspannen binnen staat.
het is ook echt maar minimaal hoor,maar was wel benieuwd

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 10:08

Waar trilt hij precies? Over zijn hele lichaam?
Mijn pony had het heel duidelijk in de achterbenen, maar vooral met lopen eigenlijk, als de spieren aangespannen waren.
Heeft hij nog andere klachten? Zat jij niet ook in het hoestende paarden topic? Mijn pony had een hoestprobleem, wat dit jaar helemaal weg is sinds ze medicijnen voor cushing krijgt.

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 12:13

Ellepel, ik weet niet of het met Cushing te maken heeft, maar mijn oude hond doet dat ook, precies wat jij beschrijft, zo'n parkinson wiebeltje. Volgens mijn DA gewoon ouderdom, maar verder niets om bezorgd om te zijn.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 06:12

hij wiebelt voornamelijk op de bovenlijn,dus hoofd,hals en stukje rug.
nado,ik ga er ook vanuit hoor dat dat het is, :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 16:52

Even een vraagje...

Ik heb mijn paard ong. 3 weken geleden omhoog gezet op de pergolide.
Van 0,5 mg naar 0,75 mg. Sindsdien is ze enorm aan het verharen.
Kan dit komen door de verhoging van de pergolide?