Die van mij staat overigens al sinds begin oktober zonder deken. En het gaat echt perfect! Manen en staart zitten er nog goed aan... ze ziet er gewoon super uit.
Als hij goed reageert op een eczeemdeken, dan kan hij gemakkelijk dag en nacht buiten blijven. Die van mij is heel netjes op haar deken en is ook de hele zomer dag en nacht buiten. Dat gaat bij die van mij prima. Als je met binnen zetten wil gaan werken, dan zul je in de zomer moeten zorgen dat hij pas na 10.00 naar buiten gaat en echt voor 16.00 weer binnen is. Als de dagen korter worden, zal hij ook eerder weer binnen moeten. Bovendien moet je dan ook een stal hebben waar de mugjes niet bij haar kunnen komen. Een dichte stal dus waarbij de ingang ver van de box van je paard verwijderd is, anders wordt hij nog gestoken en ben je net zo ver van huis.
Ik helaas geen 'dichte'stal Deken werkt ook niet optimaal die scheurd ze ook altijd, maar dit jaar krijgt ze weer een andere van rambo. Ze heeft dit jaar een van equitheme gehad maar die scheurde ze de hele tijd. Ik heb op het laatst gewerkt met berkenwater dit hielp ook wel een beetje
Goed om te horen Hindo! Maar verkijk je er toch niet op in het voorjaar he! Houd het goed in de gaten...
Zodra het voorjaar dreigt te worden dan meld ik me weer voor alle tips en trucks.. heb de exzeem deken al schoongewassen klaar liggen.. ben klaar voor de strijd
die van mij is al een hele tijd jeukvrij, ik ben haar manen aan het laten groeien, zodat ze volgend jaar niet elke keer onder de deken uit komt met een coupe ontploft en ze beginnen al om te vallen
Als hier het zonnetje ook maar een beetje durft door te komen, stikt het nog van de vliegjes Shetje schuurt dan ietsjes, maar mijn paard had zijn buik alweer opengebeten......Staat dus nog gewoon met eczeemdeken op, met regendeken eroverheen, en als het weer zacht is ook met hoofdkap en buikflap aan.
Die van mij staat nu niet meer in de wei overdag, komt wel elke dag zeker een uurtje buiten, maar is jeukvrij. Op stal schuurde hij sowieso al niet. Maar nu komen dus alle schilfers los en is ie net een sneeuwwolk haha.
De mijne had dat ook en daarom heb ik hem gewassen met teer shampoo en is alweer 2 weken jeukvrij. Gelukkig maar want er bleven geen manen meer over ze zijn nu ook superdun.
Bij mij gaat het nog steeds goed maar bij de stalgenootjes helaas niet! Hebben jullie dat nou ook dat je bij ieder haartje dat de verkeerde kant op staat, meteen met je neus bovenop je paard staat om te kijken of hij toch hopelijk niet weer begint te schuren? Paranoide word ik ervan. En ik doe niks als afkloppen als ik tegen iemand zeg dat die van mij op dit moment niet schuurt. Gelukkig gaat het waaien en regenen. Dat maakt vliegen een stuk moeilijker
Mijn haflinger schuurt ook al een hele tijd niet meer! ze heeft ook niet zo'n erge zomereczeem! dus die loopt al een tijd in de blote kont Waneer is het seizoen eigenlijk afgelopen van zomereczeem? nu toch wel al?
ik heb net een maand geleden een shet gekocht,ik ondekte een stuk uit zn manen weggeschuurt en een paar keer op stal betrapte ik haar dat ze met haar kont en nek stond te schuuren, volgens de vorige eigenaar had ze geen exceem,toch van het voorjaar maar even in de gaten houden denk ik,
wat ik weet bij shetten is dat je ze altijd goed moet controleren op luis..zeker deze tijd met hun dikke vacht wil dat nog wel es voorkomen, en dan staan ze ook behoorlijk te schuren