[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:11

ellepel schreef:
prednison helpt wel hoor,heeft die van mij ook gehad vorig jaar.

Ja, het helpt bij het bestrijden van symptomen, maar niet bij het oplossen van het probleem. Bovendien is het echt een 'paardenmiddel' dus ik geef het liever zo min mogelijk. Maar als mijn paard zijn longen uit zijn lijf hoest dan moet je toch wat :(:)

ellepel schreef:
het blijft toch moeilijk uit te zoeken waar je dier precies op reageerd,daarom is stofvrij al een heel goed begin :j

Ja, ik ben ook bang dat dat een moeilijke en langdurige kwestie wordt.
Maar meer stofvrij dan nu wordt ook moeilijk, ik sta op een pensionstalling dus heb weinig zeggenschap over bijvoorbeeld bodembedekking en het voer (ze krijgen hooi in de groep, buiten).

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:15

mooiste zou zijn als ze wel met je meedenken daar.
ik heb zelf wel het geluk dat ik op zo'n stal sta.
ap is van binnen dus naar buiten gegaan,met een schuilstal :j

ik zou toch gaan vragen wat ze allemaal voor je paard willen doen.
niet opstrooien als ze binnen staan helpt al en misschien kun je net een stal krijgen die meer bij de buitendeur zit en dus frisser is?
en hooi natmaken is op zich ook wel te doen

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:33

Op de stal waar ik nu sta denken ze wel degelijk erg goed mee gelukkig :j Zij geven nu twee keer per dag medicijnen, ik zou niet weten hoe ik dat zelf allemaal moest zien te regelen. Stal opstrooien doen ze nooit als de paarden in stal staan. En met mooi weer komen ze nu niet eens meer op stal. Verder krijgen de 6 paarden tegelijk hooi in grote kuubkisten. Ik heb geen idee hoe de eigenaren van stal hooi voor 6 paarden nat zouden moeten maken voordat ze om 7 uur 's ochtends de deur uit gaan.
Feit blijft dat Figaro in het voorjaar gaat hoesten, maar 's winters als hij juist vaker op stal staat geen last heeft.

Annelies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 16:33

singasong schreef:
Annelies1 schreef:
[Ik gebruik nostrilvet. Van de DA gekregen. Werkt goed hoor!

Ook heb ik bij Josefien van natuurlijk in balans een test laten doen.
Hier kwam inderdaad pollenallergie uit en allergie voor appels en wortels.
Mijn vermoedens werden dus bevestigt. Ben nu bezig met de druppels.

Groetjes

Hoe lang ben je daar nu mee bezig? En na hoeveel tijd werd het schudden minder?

De nostilvet werkt binnen een half uur en dan voor een langere tijd op die dag.
De druppels ben ik echt net pas mee begonnen dus daar kan ik nog niets van zeggen.
Josefien heeft wel duidelijk alles uitgeplozen en meegenomen. Heb er een goed gevoel bij.

Groetjes

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 15:36

Gisteren avond heb ik les gehad, we haalden hem uit de trailer en hij begon meteen met knikken.. ;( maar tijdens de les hij had er zo'n zin, oortjes naar voren, lekker lopen heerlijk..toen heeft hij bijna niet geknikt. Alleen na de les tijdens het uitstappen wel weer..arm ding..hij doet zoveel voor mij misschien dat hij tijdens de les er ook wel last van had maar dan kan hij het een beetje onderdrukken ofzo. :(:) Ik heb net contact gehad met een homeopaat bij ons in de buurt die wil graag vrijdag langskomen en kijken wat ze voor ons kan betekenen. Ze zei zelf al (zonder dat ze ervaring heeft met headshaking) homeopathie werkt altijd van binnenuit en we moeten iets vinden waardoor zijn immuunsysteem is aangetast en dat hij gevoelig wordt voor misschien pollen. Hoop echt dat ze iets voor Reine kan doen.

Iris_Buck

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 21:36

Nostrilvet hielp bij mij helemaal niet. Had zelfs het idee dat hij er meer van ging proesten (geïrriteerd??)

Maar super dat het bij sommigen wel werkt. Alles uitproberen maar!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 21:58

Iris_Buck schreef:
Nostrilvet hielp bij mij helemaal niet. Had zelfs het idee dat hij er meer van ging proesten (geïrriteerd??)

Bij ons ook niet.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 21:59

mebianca schreef:
Gisteren avond heb ik les gehad, we haalden hem uit de trailer en hij begon meteen met knikken.. ;( maar tijdens de les hij had er zo'n zin, oortjes naar voren, lekker lopen heerlijk..toen heeft hij bijna niet geknikt. Alleen na de les tijdens het uitstappen wel weer..arm ding..hij doet zoveel voor mij misschien dat hij tijdens de les er ook wel last van had maar dan kan hij het een beetje onderdrukken ofzo. :(:) Ik heb net contact gehad met een homeopaat bij ons in de buurt die wil graag vrijdag langskomen en kijken wat ze voor ons kan betekenen. Ze zei zelf al (zonder dat ze ervaring heeft met headshaking) homeopathie werkt altijd van binnenuit en we moeten iets vinden waardoor zijn immuunsysteem is aangetast en dat hij gevoelig wordt voor misschien pollen. Hoop echt dat ze iets voor Reine kan doen.

Fijn dat je les in elk geval wel goed ging! Hopelijk kan de homeopaat wat betekenen.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 11:02

mebianca schreef:

Ik duim voor je dat deze homeopaat wat kan doen voor je paard.
Werkt deze ook met een Lecherantenne?

Vorig jaar is mijn paard toen hij last had (o.a.) met Hypericum behandeld. Dit bracht duidelijk de aangezichtszenuw tot rust. Dit is dan ook echt 'zijn' middel hier voor.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 11:03

Iris_Buck schreef:

Maar super dat het bij sommigen wel werkt. Alles uitproberen maar!

Is die van jou al weer aan het schudden?

Heb je hem al weer laten doormeten?

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 11:05

singasong schreef:
mebianca schreef:

Ik duim voor je dat deze homeopaat wat kan doen voor je paard.
Werkt deze ook met een Lecherantenne?

Vorig jaar is mijn paard toen hij last had (o.a.) met Hypericum behandeld. Dit bracht duidelijk de aangezichtszenuw tot rust. Dit is dan ook echt 'zijn' middel hier voor.

Heee das toevallig zat vandaag nog te googlen op Hypericum ofwel sint janskruid.. maar dan moet het echt aan die zenuw liggen. Maar de homeopaat die komt die werkt niet met een lecherantenne maar met dit allemaal;
•psycho-sociale coaching
•fysiotherapie (BIG)
•klassieke homeopathie (V.N.T.)
•klassieke acupunctuur
•intervisie
•chinese filosofie
•iriscopie
•fysiologie
Geen idee wat ze gaat toepassen... :D

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 11:11

mebianca schreef:
Heee das toevallig zat vandaag nog te googlen op Hypericum ofwel sint janskruid.. maar dan moet het echt aan die zenuw liggen. Maar de homeopaat die komt die werkt niet met een lecherantenne maar met dit allemaal;
•psycho-sociale coaching
•fysiotherapie (BIG)
•klassieke homeopathie (V.N.T.)
•klassieke acupunctuur
•intervisie
•chinese filosofie
•iriscopie
•fysiologie
Geen idee wat ze gaat toepassen... :D

Het was Hypericum .... en nogwat :o ik vergeet dat soort dingen altijd. En omdat ik zo veel 'zakjes' met korrels heb gehad weet ik het niet meer. Ik vraag het wel ff na. Woensdag komt ze weer hier heen.

Nou, ben reuze benieuwd. Ze komt vandaag toch?
Houdt ons op de hoogte!

Iris_Buck

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 11:48

Singasong, nee Buck proest nog niet. Hij is allergisch voor graspollen en dat begint altijd pas half juni. Ik wacht dus nog steeds in spanning af.Hij is in februari doorgemeten en was toen helemaal 'schoon'. Nu komt ze weer op 18 april. omdat ik zeker wil weten dat hij schoon is als hij de weide op gaat (vanaf 30 april) en dan laat ik haar weer komen inmei om te kijken wat het effect van het gras is (schimmels??)

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 12:09

[/quote]Het was Hypericum .... en nogwat :o ik vergeet dat soort dingen altijd. En omdat ik zo veel 'zakjes' met korrels heb gehad weet ik het niet meer. Ik vraag het wel ff na. Woensdag komt ze weer hier heen.

Nou, ben reuze benieuwd. Ze komt vandaag toch?
Houdt ons op de hoogte![/quote]

Ja wat ik was ook al aan het googlen en toen kwam ik ook jouwn bericht tegen op bokt dat je dat had gebruikt maar kon volgens mij niet vinden of het werkte of niet.. Ook gillian had het gebruikt bij haar fries en die zag er wel wat verbetering in.
Maar ze komt om half 5 langs vandaag.

singasong

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 12:53

Iris, afwachten dus. Ben benieuwd naar S. haar bevindingen ;-)

Bianca, ik dacht dat het Hypericum mk was maar er stond nog iets achter die Hypericum. Dit hielp bij Niek om de zenuw rustig te krijgen. De oorzaak was de laatste keer volgens mij een bacterie en dat is weer met een nosode behandeld.

Succes vanmiddag!

Vicky_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 19:31

ik denk en vrees dat ik ook een headshaker heb. |(

Bunny, ik heb haar sinds vorig jaar het najaar. Ze staat bij mij op pension en ze is gewoonweg super. De ganse winter was ze een droom. In maart vertelde haar eigenaresse me dat ze haar wou verkopen want ze komt er nooooit naar en ik stond al te springen om haar over te nemen. Dus ik zei dat ik geïnteresseerd was. Eind maart, begin april merkte ik dat ze begon met hoofdschudden. Eerst dacht ik dat het stress was en ik zocht een compleet stressloze situatie op waar ze het minder deed, maar nog steeds deed. In stap doet ze het bijna niet, haar eerste rondje draf gaat nog maar daarna is het schudden geblazen. Het rare is dat ze perfect aan de hulpen blijft ook al schud ze. Ze doet nog steeds hard haar best dus daarom is koppigheid of iets mentaals uitgesloten. Maar leuk is het absoluut niet. Nu begon ik (nadat stress afviel als reden) te denken aan een medische reden en zo ben ik hier terecht gekomen. Ik heb mijn DA al gebeld, maar die zei me doodleuk dat ik haar dan niet moest kopen.

Eerst wat gerichte info hoe en wat ze het doet:

- ze smijt haar hoofd vertikaal omhoog, soms flappert ze met haar hoofd zodat haar lippen meeflapperen, staat plots stil om haar neus aan het gras of haar been te schuren, ze doet het ook in de weide tussen haar paardenvrienden.
- hoe zonniger, hoe slechter.
- hoe meer stress, hoe slechter
- hoe meer contact, hoe slechter. Ze wordt zelfs meestal zonder contact gereden omdat ze super aan de hulpen staat.
- ze doet het nu een 3-tal weken, in de winter deed ze het niet.

Ik had al een paar pagina's doorlezen (heb geduld het zijn er veel) en ben ik vandaag aan de slag gegaan met een paar van jullie tips die ik hier vond. Eerst met een donker vliegennet boven haar ogen om de lichtsterkte af te zwakken, maar dat hielp niets, integendeel. Dan heb ik een constructie gemaakt aan haar halster met een hoop lintjes en touwtjes en dat bleek een klein beetje te helpen.

Nu ben ik op zoek naar een goede DA die me wil helpen om de oorzaak of een oplossing te vinden. Ik geef mezelf de kans haar te helpen want het is zo een fantastisch paard en als ik het niet kan, dan zeg ik tegen de eigenaresse dat ze haar te koop moet zetten maar dat zou zo jammer zijn!

Kan iemand me een goede DA aanraden in België (of NL als hij zo ver wil rijden)
Of als er andere suggesties zijn, uiteraard meer dan welkom !!
Ik wil echt alles proberen om haar te helpen, ze is het meer dan waard!

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 11:56

welke homeopaten laten jullie komen en weten jullie een goede in de buurt van west brabant?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 12:33

Tylando, die van mij kende je toch al?

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 12:34

ja maar kan het niet meer vinden :o

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 16:26

tylando schreef:
ja maar kan het niet meer vinden :o

Wil je haar gegevens dan weer hebben?

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:13

als het kan graag..het gaat wel vrij goed maar alleen met masker...dus wil em toch laten checken!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:30

Vicky_Belle, moeilijk om iemand te vinden die naar Belgie komt.
Mss zou je een topic kunnen openen op bokt met de vraag of iemand een therapeute of arts weet?!

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 09:21

Nou vrijdag is de homeopaat langs geweest en heeft Reine een beetje onderzocht. Ze voelde hem wat en ze vond dat hij een wat nat (soppig) rechter oor had, en er kwam wat rotzooi uit zijn rechteroog. En ze vroeg of hij ook last had van zijn hoef, voornamelijk zijn rechthoef. Dat klopt Reine heeft altijd al een moeilijke hoef rechtsvoor, het stinkt en is af en toe zacht wat we elke keer goed in de gaten moeten houden en dan ook behandelen. En 2 weken geleden had hij dus aan de rechteroog een ontsteking(?) het was in ieder geval heel dik en kwam rotzooi uit. Eindoordeel; heel zijn rechterkant van oor tot hoef is ontstoken dacht ze. Misschien een soort slijmbeurs ontsteking. Maar hij heeft korreltjes gekregen (kwik) en dat moesten we vrijdag en zaterdag geven en dan zondag niet. En vandaag moet ik bellen hoe het ging. Maar helaas er zijn geen verandering :n zaterdag gereden en het ging waardeloos..maar misschien heeft het tijd nodig. en we hadden vrijdag nog meer korretjes gekregen maar die mochten we nog niet gebruiken dus wie weet zijn dit de wonderkorreltjes die we straks moeten gebruiken..

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 12:19

Bianca, klinkt wel een beetje vaag. Is het iemand die paranormaal begaafd is?
Zou je mij willen pb-en hoe die homeopaat heet?

Zijn z'n oren ook door de DA nagekeken toen hij voor dat oog moest?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 12:30

ik zou in zo'n geval als dit toch kijken of het nuttig is als je een reglulier arts in schakeld?

appie is trouwens nu wel aan het schudden,en heeft hij wat last van doorzichtige neusuitvloeiing