Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:23

bello2005 schreef:
ik heb vandaag maar eens wat blaadjes opgehangen aan mn weide, dat het virus langzaam hierna toe aan het komen is.
en dat ze afstand van mijn ponys moeten doen Houden neem ik aan
ivm overdragen aan mijn ponys.

meer kan ik momenteel niet doen als afwachten.
ik heb in ieder geval nog niet gehoord dat het zich hier in limburg heeft gevestigd,
als iemand weet dat het wel al in limburg is gevestigd hoor ik graag waar in limburg, alvast bedankt

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:25

even voor alle mensen die al roepen over ruimen, slagers, menselijk voedsel etcetera etcetea.

Zelfs al eet je als mens een paard dat volledig vol zit met Rhino virus, dan is dat volledig ongevaarlijk, en wel om de volgende 2 punten:

1. Het virus is onschadelijk als het langer dan een paar uur niet in een LEVENDE gastheercel is geweest.
(de slager moet wel heeeeel erg vers vlees hebben wil je het binnen een paar uur na slachten al op je bord hebben liggen)

2. Het virus brengt per definitie geen schade toe aan de mens!
Zelfs als je als mens nog actieve virusdeeltjes binnenkrijgt, dan gebeurt er NIETS, het kan zich in een mensen niet vermeerderen. En aangezien de volledige maagdarmpassage iets langer dan een paar uur duurt, zul je dus ook NOOIT actieve virusdeeltjes uitscheiden.

bello2005

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:31

jackyline:

het is dat ik vanuit limburgs dialect na het nederlands 'vertaal' haha vandaar er doen staat en geen houden.

je snapt in ieder geval wat ik bedoel en daar gaat het om

nynkeenfred

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:32

Ik heb een klein vraagje over de vaccinatie.
Ik hoorde dat de paarden er erg ziek van kunnen worden klopt dat?
En zo ja wat voor klachten krijgt het paard dan?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:33

Brainless schreef:
Nikass schreef:
Kan je garanderen dat je direct contact buiten te allen tijde voorkomt?

Ja; en stel ik kom iemand tegen... dan zijn de wegen breed genoeg om elkaar met genoeg ruimte te kunnen passeren.

Maar in de 1 3/4 jaar dat ik hier woon ben ik op de weg nog nooit een ander paard (of ezel) tegengekomen.
Zondag(ochtend?) ga ik samen een buitenritje maken samen met mijn buurvrouw.
Op mijn paarden en die staan toch al samen.

Dan lijkt me dat je met een gerust hart naar buiten kunt.

Sotto2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:34

met de vactinatie spuiten ze als het ware het virus in bij het paard zodat het de antistoffen hiertegen kan gaan aanmaken.....

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:36

Nikass schreef:
Kan je garanderen dat je direct contact buiten te allen tijde voorkomt?

Ja want ik ben er al helemaal geen voorstander van om mijn paard met een passerden paard te laten contacten (direct) mocht ik die tegen komen op buitenrit en ik zorg altijd voor genoeg afstand inderdaad.

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:37

Even de realiteit...

Op Horsezone zijn tot nu toe nog steeds alle paarden vrij van verhoging. *\o/*
Goed nieuws dus, maar de spannendste dagen moeten nog komen.

Iedereen op stal, zowel beheer, personeel als stalgenoten doen verschrikkelijk hun best om alles zo goed mogelijk te organiseren, communiceren en alle paarden goed verzorgd, maar veilig van besmetting te houden. Er heerst een fijne sfeer, ook al zijn we allemaal kapot van de zorgen, spanning en het verlies van het paard van onze stalgenoot. Pittige tijden!

O, en mijn handen zijn inmiddels bijna ruw van het vele wassen en van van alles ontsmetten en de stallen van mijn paarden ruiken naar chloor... Sowieso ruikt heel Horsezone nu citroentjesfris! :P

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:38

essiedepessie schreef:
Nergens om hoor, maar waar komt die opstandigheid nou eigenlijk vandaan? hoe erg is het nou om 3 weken niet buiten te rijden?

Nou het is niet 'erg' maar gewoon erg lastig als je een beetje wilt trainen aangezien het wedstrijdseizoen weer voor de deur staat. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ga ondanks dat ook gewoon niet naar buiten... Hoop dat we dit weekend de springtuin op gaan zetten, hebben we ook geen behoefte om het erf af te gaan :P

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:39

Klopt het nu dat die stal in Friesland nu ook officieel bevestigt is? Want deze stal zou ook doorgegeven zijn aan de knhs?

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:39

Loetie84 schreef:
essiedepessie schreef:
Nergens om hoor, maar waar komt die opstandigheid nou eigenlijk vandaan? hoe erg is het nou om 3 weken niet buiten te rijden?

Nou het is niet 'erg' maar gewoon erg lastig als je een beetje wilt trainen aangezien het wedstrijdseizoen weer voor de deur staat. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ga ondanks dat ook gewoon niet naar buiten... Hoop dat we dit weekend de springtuin op gaan zetten, hebben we ook geen behoefte om het erf af te gaan :P

Tuurlijk is dat vervelend, maar je paard in een tuigje dat is pas echt vervelend....

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:40

@Nexus: Respect voor jullie en de open communicatie hierover.
Ik hoop mee dat het ergste leed nu geleden is.

Femke_Tweety

@nexus

Fijn dat er op dit moment nog geen zieke dieren zijn. (Buiten het dier dat overleden is, wat erg sneu is)

Ik hoop heel erg voor jullie dat dat zo blijft. Ik kan me voorstellen dat het knap impact heeft als je dit van nabij meemaakt, meer nog dan iedereen die nu gestresst is maar waar de ziekte -nog- helemaal niet aan de orde is.

Fijn ook dat je even updates plaatst af en toe, dit is nu echte inside info, en die kan ik erg waarderen.

nynkeenfred

Maaike_Ma schreef:
Klopt het nu dat die stal in Friesland nu ook officieel bevestigt is? Want deze stal zou ook doorgegeven zijn aan de knhs?

Ik geloof het wel.

bello2005

nynkeenfred:

enten heeft geen zin, is mij gister de da verteld.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:41

Nexus schreef:
Even de realiteit...

Iedereen op stal, zowel beheer, personeel als stalgenoten doen verschrikkelijk hun best om alles zo goed mogelijk te organiseren, communiceren en alle paarden goed verzorgd, maar veilig van besmetting te houden. Er heerst een fijne sfeer, ook al zijn we allemaal kapot van de zorgen, spanning en het verlies van het paard van onze stalgenoot. Pittige tijden!

O, en mijn handen zijn inmiddels bijna ruw van het vele wassen en van van alles ontsmetten en de stallen van mijn paarden ruiken naar chloor... Sowieso ruikt heel Horsezone nu citroentjesfris! :P

Respect voor jullie allemaal :j

Sotto2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:42

@nexus: hopelijk blijft het zo dat alle paarden vrij zijn van verhoging.... wel sneu van het ene paard....

keep up the good work!!

nynkeenfred

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:42

bello2005 schreef:
nynkeenfred:

enten heeft geen zin, is mij gister de da verteld.

Zoiets dacht ik ook al. Ben er een beetje te laat mee vrees ik.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:43

nee, woubrugge, zoals je op de 1e pagina van dit topic gewoon terug kunt vinden....
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 06-03-12 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd.

nynkeenfred

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:44

stef schreef:
nynkeenfred schreef:
Is die stal toevallig in ***?

nee, woubrugge, zoals je op de 1e pagina van dit topic gewoon terug kunt vinden....

Ah dat ligt er dichtbij.
Daar heb ik mn paardje gekocht :)
Laatst bijgewerkt door Angela op 06-03-12 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote aangepast

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:45

@nynkeenfred: Stal Horsezone ligt in Woubrugge, tegen Alphen aan den Rijn aan.
Welk paardje heb je daar gekocht? :)

nynkeenfred

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:45

@Nexus; Via via :)

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:47

nynkeenfred:

maar het enten blijkt ook niet te helpen voor het 'dodelijke' gedeelte van de ziekte..
gewoon goed opletten.
ik weet wel dat mijn moeder niet blij gaat zijn, ik doe iedere dag schone kleding aan.
en maak mijn schoenen iedere dag schoon
ook al komen die van mij niet in de buurt van andere paarden.
ik ben dit jaar al 1 pony verloren aan die ziekte, niet nog 1.

succes ermee

nynkeenfred

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:48

bello2005 schreef:
nynkeenfred:

maar het enten blijkt ook niet te helpen voor het 'dodelijke' gedeelte van de ziekte..
gewoon goed opletten.
ik weet wel dat mijn moeder niet blij gaat zijn, ik doe iedere dag schone kleding aan.
en maak mijn schoenen iedere dag schoon
ook al komen die van mij niet in de buurt van andere paarden.
ik ben dit jaar al 1 pony verloren aan die ziekte, niet nog 1.

succes ermee

Bij ons op stal staat er nu ook naast de deur een bak waar je eerst je voeten moet ontsmetten.
Ik was nu ook elke keer mijn kleren uit..
Da's erg ;o
Sterkte ermee & jij ook veel succes!

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:50

Nexus schreef:
Even de realiteit...

Mij rest dan 1 vraag...dan zou dit paard (zoals gezegt wordt) een zeer lage weerstand gehad moeten hebben,bv een dampig paard of een polleallergie,of héél oud..

En ik heb me laten vertellen dat *** ook verdacht zou zijn en***...

Bij ons is a.s donderdag NCHA een 4daagse wedstrijd,gister is er besloten het door te laten gaan omdat er geen reden tot paniek zou zijn...we wachten morgen nog af want aflassen kan altijd nog.
Laatst bijgewerkt door Angela op 06-03-12 16:52, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: plaatsnaam verwijderd ivm geen bevestiging