[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 20:00

Nog een tip, 10% korting bij Paardendrogist op het hele assortiment, dus ook op dekens en alles neem ik aan...?

MSophie

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 11:15

klopt ook op dekens, maar vind 10% wel erg weinig..

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 12:30

Haha dat vond ik ook Sophie :o ik dacht een nieuwe RSIH te kopen, maar vond het dan alsnog duur dus doe het maar niet. Ik heb nog die van vorig jaar (die het gladde stofje nog kwijt is en de voorgesp zit er niet meer aan) en de halsdeken die ik zelf gemaakt had, daar moet hij het nog maar een jaar mee doen.

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 17:46

Ik heb de bucas hoody exceemdeken laatst bij Divoza gekocht, 20 procent korting! Omdat deze dekens super sterk zijn vond ik het toch wel aantrekkelijk genoeg er eentje aan te schaffen :-)

Inmiddels zijn de manen van mijn paard zo'n 15 a 20 cm. Kun je daar al iets mee doen, zodat het nog sneller groeit? iemand missch tips?

Mijn paard ziet er trouwens weer helemaal glanzend mooi en zacht uit! En dat dankzij overgang naar hooi en exceemmuesli van marstall !

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:41

intel_1x schreef:
Ik heb de bucas hoody exceemdeken laatst bij Divoza gekocht, 20 procent korting! Omdat deze dekens super sterk zijn vond ik het toch wel aantrekkelijk genoeg er eentje aan te schaffen :-)

Inmiddels zijn de manen van mijn paard zo'n 15 a 20 cm. Kun je daar al iets mee doen, zodat het nog sneller groeit? iemand missch tips?

Mijn paard ziet er trouwens weer helemaal glanzend mooi en zacht uit! En dat dankzij overgang naar hooi en exceemmuesli van marstall !

Sneller groeien bestaat niet (lijkt mij). Wat je wel kunt doen is het vlechten, dan breken de haren minder snel af.
Sommige mensen zeggen wel dat als je met koud water over manenkam gaat, dat dan de haarzakjes meer bloed krijgen (want het is immers koud, dus meer bloed erheen om het warm te krijgne) dat ze dan ook beter gaan werken, maar kweenie of dat echt zo is....

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 10:54

Koud water moet nu maar niet ;-)
Maar kun je 15 a 20 cm al vlechten dan, welke vlechtmethode is dan handig?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 11:03

Je kunt zelfs 3cm vlechten als jij dat wil :')
Gewoon grote lange vlechten maken die je bij de hals niet te strak zet. Ik vlocht altijd wanneer het paard aan het grazen was, dan weet je zeker dat bij die beweging de vlechten niet strak trekken.

Ik heb de manen nu al heel lang niet meer gevlochten en het gaat nu net zo goed (of slecht) als met de vlechtjes. Het maakt echt geen verschil.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:35

Sanet schreef:
Sommige mensen zeggen wel dat als je met koud water over manenkam gaat, dat dan de haarzakjes meer bloed krijgen (want het is immers koud, dus meer bloed erheen om het warm te krijgne) dat ze dan ook beter gaan werken, maar kweenie of dat echt zo is....

lijkt me sterk, dan zouden de manen elke regenperiode en vorstperiode een groeispurt moeten krijgen. Daar heb ik in de 35 jaar dat ik paarden heb nog nooit iets van gemerkt.

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:41

Ik denk wel dat de manen in de zomer veel sneller groeien (mits ze niet schuren), dat is met de hoeven ook zo.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:08

Ik heb net maagcompositum van de Groene Os besteld voor mijn paarden. Ze zijn beide nogal mager momenteel en ik kon niet veel meer bedenken dan dit nu te geven (vermoeden van maagzweer). Nu ik het besteld heb vraag ik me af of het misschien ook effect zal hebben op de zomereczeem door een verbeterde maag en darm werking.

_Martine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:09

Werkt die eczeem muesli van Marstall echt? En dat supplement? Heeft iemand daar ervaring mee?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:12

Malenka schreef:
Ik heb net maagcompositum van de Groene Os besteld voor mijn paarden. Ze zijn beide nogal mager momenteel en ik kon niet veel meer bedenken dan dit nu te geven (vermoeden van maagzweer). Nu ik het besteld heb vraag ik me af of het misschien ook effect zal hebben op de zomereczeem door een verbeterde maag en darm werking.

daar ben ik ook heel benieuwd naar!
ze zeggen dat een slechte darmwerking wel invloed heeft op de huid en immuunsysteem,dus zou zomaar kunnen dat er veel verbeterd

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:19

Ik ga beginnen zodra ik het binnen heb en ben dan dus tegen eind april klaar met de complete kuur. Dat is op zich wel een hele mooie timing denk ik. Nilay heeft vrij vroeg in het seizoen namelijk al klachten. Mocht het iets uithalen dan moet ik het al snel merken (als heb je pas echt het overzicht na het seizoen natuurlijk).

Het grootste deel van zijn manen komt nu overigens tot halverwege zijn hals! *\o/* Het is wel nog wat dun en het deel achter zijn oren is korter, maar we gaan vooruit. Vorige winter heb ik ze nog gemillimeterd.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:30

Je hebt kans dat je er enigszins wat van gaat merken met het ZE.
Er zitten enkele ingrediënten in, die ook vrij algemeen werken.
Enkele ontstekingsremmende ingrediënten, en enkele reinigende ingrediënten.

Maar je hebt wel dikke kans dat je peerd meer eetlust gaat krijgen ;)
Want er zitten sowieso 2 ingrediënten in die eetlustopwekkend werken ;)

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:29

ik ben sinds vandaag begonnen met Drainage Compositum

nu ik dit geef kan ik dan nog wel gewoon de dagelijkse dingen met mijn pony doen?
zoals rijden, longeren en zo?
of niet omdat toch alle afvalstoffen door het bloed getransporteert worden.(spierbevangen kunnen worden als ze aan het werk gezet worden????)

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:35

kijk even hoe je paard het erop doet.
Sommigen worden wat ziekig ervan, dan kun je beter iets langzamer aan doen.
Houdt het gewoon even goed in de gaten.

aam_mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 12:11

Atorka heeft 20% korting op de Boett dekens! Ik geloof tot 31 januari en dan komen de dekens rond februari binnen.

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 13:59

heb voor koment jaar een Rambo deken gekocht.
deze is wel flink lang maar daardoor beschermt hij wel flink de manen en staart

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 16:42

Hoi allemaal
ik plof even binnen met een vraag,wie van jullie heeft er ervaring met Yea-Sacc?
Ik overweeg het om t aan mn exceemfjord te geven,hebben jullie er ervaring mee?

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 16:50

Yea-sacc is toch gist?
Ik heb Senna een paar maanden NAF Opkikker gegeven (is nu net op). Daar zit gist in. Nu ga ik NAF veteranen supplement geven waar ook gist in zit. Sen ziet er super uit. Glimt en zit gewoon goed in haar vel. Ik ben alleen begonnen met de Opkikker aan het einde van het ZE-seizoen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 17:31

ik weet dat cavalor het ook verwerkt in een aantal paardenvoeders van hen
Citaat:
De levende gisten van Yea-Sacc®1026 hebben een positieve invloed op de spijsvertering. Door de levende gisten van Yea-Sacc1026 bereikt men een optimale en stabiele pH in de dikke en blinde darm. Doordat Yea-Sacc1026 specifieke bacteriën stimuleert, en andere -ongewenste- bacteriën juist afremt in hun groei, ontstaat een betere celstofvertering. Dit heeft een betere darmgezondheid tot gevolg en helpt darmgerelateerde problemen als koliek en hoefbevangenheid te voorkomen. Yea-Sacc is een prebiotica.

funnyhorses welke wil je gaan geven dan?
er zijn er namelijk meerdere te koop

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 18:04

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 18:45

Je zou dan misschien eerst beter een kuur NAF Biotics kunnen geven en daarna de yea-sacc of een kuur Probio Forte (Groene Os) geven naast de yea-sacc. Door in het begin een combi te geven van probiotica (goede bacteriën) en prebiotica (creëert goed milieu) zorg je er dus voor dat er een goede balans ontstaat in de darmen. Door daarna door te gaan met prebiotica houd je deze balans in stand.
Alleen probiotica geven heeft niet heel veel zin, want als het goede milieu er niet is, overleven de bacteriën niet. Andersom geldt hetzelfde, prebiotica geven heeft geen zin als de goede bacteriën niet aanwezig zijn.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 19:19

Aahh oke! :)
Ik ga es zoeken wat het beste is.
Na zo'n beetje alles al geprobeerd te hebben |( ga ik nu dit eens uitvogelen(ergens stom dat ik het nooit eerder heb gedaan! :o )Maar men word zo gebombadeerd met allerlei goede producten dat een keuze maken alleen maar moeilijker word.
In ieder geval bedankt voor de antwoorden. ;)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 19:26

zijn er trouwens mensen die dat aan hun exceem paardje voeren?En zijn er resultaten?(al is het maar dat jeuk minder word)
De voeding heb ik zo goed mogelijk aangepast,dus geen suikers,zo goed als geen gras,veel hooi,en als krachtvoer Marstall Vito (mn pony is bijna 22jaar)