[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 18:27

abgar schreef:
Maar hoor ook goeie dingen over de boett. Zijn dat niet de oorspronkelijke eczeemdekens?

Misschien zou een vliegendeken met hals al voldoende zijn......

Maar een deken die dagelijks aangevallen wordt......ik denk dat het gewoon eenmalig afpellen is en dan is het leuk, want dan ligt het op de grond.....spelen!!!! :D

boett is er tot en met maatje shire...= 170 bovenlengte (de meeste ripp ofs zoals de pagony zul je waarschijnlijk ook wel in dergelijke mten kunnen krijgen? )

snuggy kun je zelfs als het moet op maat laten maken
vind ik persoonlijk een hele fijne omdat er geen extra bandjes en clipjes etc aan zittne die interessant zijn voor speelse weidegenootjes

mijn boett heeft door de 2 jarige haf toen deze nog bij de mijne stond aardig te lijden gehad, hafje stond telkens aan de band te trekken die over de rug loopt om de buikflapbanden doorheen te halen dus die liet op plekken los, maar verder bleef de deken goed heel...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 19:07

sonja mag ik jou wat vragen?
hoe zat het met de jeuk bij jouw merrie aan het begin van de dracht?

stalgenootje van me haar dier is net drachtig gescand en die heeft nu ineens echt zomereczeemverschijnselen.
vraag me af of drachtigheid echt zoveel invloed kan hebben ?

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 19:41

FOEI *tegen mezelf*
Ben ik vergeten naar mijn regendeken te kijken voor die ringen.
Och ik vergeet dat ding helemaal. Morgen MOET ik het doen haha

Pony vanmorgen weer nieuwe vlechten gezet :D
Ziet er allemaal nog super rooskleurig uit. Had wel even lekkere kriebels aan d'r staart maar dat was ook zo weer over.

Ik spring een gat in de lucht als ik het einde van de zomer zo haal, dan heeft ze sinds haar hele leven eindelijk een jeukloze zomer achter de rug (zo'n 16 jaar). Ze is 18, maar ga ervanuit dat ze eerste 2 levensjaren nergens last van had. Bij vorige eigenaren kwam ze vrij jong (nog geen 4) en toen had ze het al.

Pink_Horizon

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 19:44

Dat zou super zijn CS. Wat gebruik/doe jij nou anders dan andere jaren?

Ik heb net de MTG ook besteld. Denk dat ik het pas tegen de tijd dat de deken weer af kan ga gebruiken. Voorlopig ga ik de Pfledgeoil proberen (die zal in dezer dagen binnen komen).

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 19:47

eumh, ze is van plek veranderd. Ander voer. smeer niks meer. en was ook niks meer (zelfs alleen afspoelen met water doe ik niet meer)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 19:55

ik smeer ook niet hoor,maarw el een deken op en extra vitamientjes.

al moet ik zeggen dat ap nog wel 2 plekjes op zijn hoofd heeft.
elk jaar op dezelfde plek

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 19:59

Shadow heeft hele lichte plekjes op d'r hoofd, maar dat is geen eczeem, maar irritatie van opgedroogd oog/traanvocht.
Vorig jaar schuurde ze haar hoofd wel helemaal (inclusief voorpluk). Was toen bang dat de eczeem zich had verplaatst, maar gelukkig was dit eenmalig.

Wat Shadow vooral veeeeeeel minder krijgt zijn eiwitten. En dat is goed te merken in zowel eczeem als overgewicht e.d.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:08

Senna heeft vandaag zonder deken gestaan. Ik had hem vanmorgen meegenomen om te wassen. Toen die droog was heb ik al elastieken ingekort, alle gaatje gedicht en het einde van het halsdeel smaller gemaakt zodat die niet meer zo goed kan afzakken. Pfff ben ruim 2 uur bezig geweest, want moest alles met de hand doen. Haar Rambo ligt nu ook bij Van Rijs om gemaakt te worden, daar had ze een aantal gespen van kapot getrokken, wat ik zelf niet kon maken.

Ik smeer nu alleen nog Befix en voor de rest niets. Wassen doe ik eigenlijk ook niet zo vaak.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:23

ellepel schreef:
sonja mag ik jou wat vragen?
hoe zat het met de jeuk bij jouw merrie aan het begin van de dracht?

stalgenootje van me haar dier is net drachtig gescand en die heeft nu ineens echt zomereczeemverschijnselen.
vraag me af of drachtigheid echt zoveel invloed kan hebben ?

de maand dat ze bij de hengst heeft gestaan, zeg maar de eerste 18 dagen van de dracht ging het goed, nergens last van ..ze heeft die tijd ook echt zonder deken gestaan zonder dat er ook maar iets te zien was.

vanaf de 4e week t/m een week of 8 viel het mee, en toen is het idd een hele tijd heviger geweest dan normaal...
ze is nu zwanger af , helaas ook geen veulen meer aan de voet, en haar eczeem is weer nihil...koppie blijft heel, ze staat nu alweer een
13 dagen zonder deken en blijft helemaal heel ...
dus mijn gevoel s dat dracht idd wel ene trigger kan zijn, hormonen dus zoals jij al dacht/afvroeg
zou de eigenaar wel een deken aanraden :j maar er is absoluut kans dat ze na de dracht , of misschien wel al gewoon later in de dracht de symptomen weer wegtrekken

ik weet soieso wel dat aan het einde van de dracht het ook , indien al aanwezg, de symptomen weer kunnen verergeren
maar ja,
tis dus afwachten hoe het bij dit paard verloopt, maar er is kans dat het hormonaal is ...

shamrock06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:42

Sonja_vR schreef:
(de meeste ripp ofs zoals de pagony zul je waarschijnlijk ook wel in dergelijke mten kunnen krijgen? )

Ripp ofs???? Sorry, maar ben echt :o? Haha :D Ben gewoon een echte leek op dit gebied.

@opisop-shop: Een grote Clydesdale van rond de 1.80-1.85m!! Wel niet zo heel breed. Maar wel groot dus (krukje noodzakelijk :o )

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:44

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:46

Ohw, mensen, jullie gaan echt veeeel te snel. Dat kan ik niet bijhouden hoor!!

Ennieweej, vandaag is echt wel een slechte dag. Ik werd er zelf ook echt niet goed van, heb nog jeuk...
Wat zal de pony blij zijn met de burka.

Zo nu snel eindelijk eten...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:47

sonja, in dit topic even... wat vreselijk.. :(:) sterkte.. al zijn het maar lege woorden zo :\

shamrock06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:59

Aline4 schreef:
Ohw, mensen, jullie gaan echt veeeel te snel. Dat kan ik niet bijhouden hoor!!

:D Ik ook soms niet!!! Vaak aantal blz's teruglezen. En dan ook nog globaal. Niet altijd tijd om het bij te houden

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:30

Zo snel als het nu gaat, in de wintermaanden schiet dit topic niet op haha

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:35

abgar schreef:
Sonja_vR schreef:
(de meeste ripp ofs zoals de pagony zul je waarschijnlijk ook wel in dergelijke mten kunnen krijgen? )

Ripp ofs???? Sorry, maar ben echt :o? Haha :D Ben gewoon een echte leek op dit gebied.

@opisop-shop: Een grote Clydesdale van rond de 1.80-1.85m!! Wel niet zo heel breed. Maar wel groot dus (krukje noodzakelijk :o )

met rip ofs bedoel ik namaadekens, bv: de pagony , die is kwa model een (minder goede) kopie van boett

Naaltje : thanks, moet zeggen dat ik ontzettend veel lieve berichten heb gehad,
en ze zijn allemaal even welkom :j

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:02

Sorry ik val even in zonder te lezen wat er nu gaande is, gaat me te snel allemaal.

M'n arme meisje (paard ofcourse) vandaag buiten geweest zonder deken omdat ik dacht dat het koud genoeg was.....
Ze kwam binnen en zat zowat tegen de muur van de jeuk. Heb ze meteen een flinke was beurt gegeven en weer ingesmeerd, nu is alles weer rustig. Maar wat is het toch verschrikkelijk om te zien dat je paard zo'n jeuk heeft.

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:08

Mijn haffie heeft ook zomereczeem. Alleen in de manen.
Heb via bokt een eczeemdeken gekocht. Wat een verademing voor die pony zeg.
Op de plek waar ze geschuurt had komt weer haar. Ik was zo blij hihi...

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:09

Ik vind het echt afgrijselijk om te zien. Ik denk dat als ik een paard zou hebben met echt ernstige eczeem (lees: echt alles open krabben, deken geen nut, niets helpt e.d.) ik hem toch een enkele reis hemel zal geven. Klinkt misschien raar op zich.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:09

oef whinnylando.. :\

ik heb de mijne gister zonder deken op de wei gezet, maar vrijwel meteen begon het als een gék te hozen..
vrees dat einde van de week zijn nieuwe deken op moet omdat de oude het echt gaat begeven.. helaas.. :)

ik denk dat ik gelukkig kan melden zo ernstig nog niet gezien te hebben CS, maar kan me in jouw antwoord wel vinden, als je alles geprobeerd hebt..

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:10

Jeuk is het ergste wat er is. Ik heb zelf eczeem dus ik weet wat het is om jeuk te hebben.
Je voelt je zo machteloos. Gelukkig helpt de eczeemdeken bij mijn haf wel. Ze heeft het ook alleen in de manen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:12

niet raar hoor, ik ken extreme eczeemgevallen die zich met deken en alle smeersels en supplementen die er te verzinnen zijn nog helemaal te barsten schuurden en van voor tot achter open lagen ...
en idd zijn er daarvan een aantal ingeslapen
eczeem hoeft geen probleem te zijn, maar dat ligt dus wel aan de exacte oorzaken, welke factoren het versterken etc etc etc
en natuurlij, in welke mate

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:13

even doorgaand op het onderwerp dracht en eczeem he..
komt eczeem bij hengsten net zoveel voor als bij ruinen?
even geprobeerd relatief te zien.. bedoel als bij de merrie hormonen invloed hebben.. ?
of praat ik nu heel erg uit m'n nek?

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:14

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:14

vandaag was ik op de ponyclub en iemand op die club heeft ook een paardje met exceem.
Nu had deze mevrouw het over een soort 'puf' voor paarden.
Wat ik er van begreep is dat het medicament werd verstoven
en dat het paardje het dan inhaleerde ofzo.
ik vond het zelf nogal een vaag verhaal.
misschien kan iemand hier wat toelichten op geven? :o