Canjer: De lange weg naar herstel !!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

happyness

Re: Canjer: De lange weg naar herstel !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 23:43

Ohh volgens mij ben ik een beetje in de war Bloos Vond een naam met een C ook al meer bij een KWPN'er passen! Snap niet hoe ik erbij gekomen ben!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 23:44

happyness schreef:
Ohh volgens mij ben ik een beetje in de war Bloos Vond een naam met een C ook al meer bij een KWPN'er passen! Snap niet hoe ik erbij gekomen ben!

het is al laat Haha!
sesamstreet is geweest, bedtijd.
dus ook voor ikkezelf deze dame hier. Doei!

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 23:46

Ik wil graag mijn bewondering uitspreken voor alle mensen die zo close bij dit paardje betrokken zijn. Super, ik vind jullie allemaal toppertjes. Ga vooral zo door met dit goede werk. Fijn dat er nog mensen zijn waar het hart op de goede plaats zit.

Ik ga heel hard duimen voor Canjer en weet zeker dat het met alle liefde die hij krijgt weer helemaal goed gaat komen.

Sterkte OK dan!

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 23:47

Amai,hij ziet er al stukken beter uit... Lachen
Zijn benen vallen voor mij ook nog mee...heb ook al erger gezien...
Je ziet op sommige plaatsen wel de etter er nog opzitten hé!

Ik heb echt bewondering voor PVD,ze heeft op korte tijd prachtig werk verricht!
Ik hoop alleen dat er een oplossing kan gevonden worden voor haar (ondertussen toch wel) chronisch slaaptekort...Of we kunnen binnenkort een topic openen met tips voor een oververmoeide ,doodzieke eigenaar Clown
Laatst bijgewerkt door giotto op 18-07-08 23:48, in het totaal 1 keer bewerkt

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 23:53

Alleen van de foto van zijn hoofd wordt je al gelukkig. Wat een verbetering en wat snel! Petje af!

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 23:55

Hij ziet er echt stukken beter uit, mijn complimenten!
Maar z'n voetjes zien er wel zielig uit, arm kereltje... Nu hij wat sterker is, heeft zijn hopelijk wat meer energie om zijn benen en lever weer te laten genezen.
Mooi dat er morgen hulp komt voor PVD, ze heeft het wel verdiend om het wat rustiger aan te kunnen doen.
Laatst bijgewerkt door ayo op 19-07-08 00:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 23:56

Goede vooruitgang met Canjer.. Prachtig gaaf smoeltje krijgt ie weer.. En zijn algehele indruk is ook al stukken beter vergeleken met de vorige foto's.. Alleen die voetjes, dat zal wel even gaan duren voor dat die weer zijn zoals ze horen..

Pvd..nogmaals sterkte met het ziekenboegje..

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 23:57

Nog weer wat voller geworden en hij eet hooi, knappe vent, hij doet super zijn best hoor OK dan!

Dyana ziet er niet florisant uit, het arme ding, hoop toch zo dat zij het ook gaat redden!

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 00:00

Canjer ziet er idd beter uit als je dat vergelijkt met die eerste foto's die we gezien hebben. Dat voetje ziet er nog niet best uit Ach gut maar dat moet wel goed kunnen komen toch?
Keep up the good work!
Dyana Ach gut wat sneu voor zo'n pukkie Ach gut

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 00:02

PVD petje af, je mag eer van je werk hebben (en de dierenartsen natuurlijk ook). Het hoofd ziet er heel goed uit en dat in zo'n korte tijd, die foto's van de kogel vallen eigenlijk wel mee, het lijkt alsof hij heel enstige mok heeft, tenminste daar moest ik meteen aan denken, zijn lijf ziet er in die korte tijd ook al beter uit en een goede glans op z'n lijf.
Als ik deze foto's zie heb ik er wel vertrouwen in dat hij het redt, mits hij niet van binnen teveel beschadigd is, maar daar moeten we maar even niet vanuit gaan.
Super hoor.
Wel weer een extra belasting met een ziek veulen maar die is ook in goede handen.

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 00:04

Die glans op zijn lijf valt mij inderdaad ook op, maar ook het plukje hooi in zijn mond...

Ga zo door PVD en bedankt voor de update!!

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 00:05

Geweldig dat je dit doet!!! Jij hebt echt een super hart voor dieren!
Ik hoop echt dat hij weer helemaal beter wordt! Aan jou zorg zal het in ieder geval niet liggen.

Misschien heel off topic maar ik ben je nog steeds erg dank baar voor de tips toen we al die problemen met Annebel hadden.
Laatst bijgewerkt door pluklief op 19-07-08 00:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Zelke

die is al flink opgeknapt zeg! die voetjes komen ook wel van hem, heeft wat tijd nodig, maar met de goede zorgen van jou komt dat helemaal in orde!

IKbenEllen

Buiten het voetje ziet ie er al een stuk beter uit! Keep up the good work! OK dan!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 00:06

Wow, ik ben de hele dag bijna afwezig geweest. Idd petje af voor Moniek. Gaat super zo Ja Kost je wel een bult energie Ach gut

Ik wou dat je dichterbij woonde. Huilen

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 00:19

Z'n hoofdje ziet er al wel goed uit hoor!!!

Ik vind zijn benen er pijnlijk uitzien, maar ik denk wel dat het te genezen is, zal wel lang duren!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 00:28

hij ziet er al stukken beter uit, wel zielig zo met die voetjes van hem. en het veulen, agut.. duimen duimen duimen dus, dat het steeds maar beter mag gaan.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 00:33

Hij ziet er echt stukken beter uit! Dit gaat echt goedkomen, ik weet het zeker! Hij is echt opgeknapt. En die benen komen ook goed, dat duurt alleen een hele tijd denk ik. Maar het ziet er wel schoon en netjes uit.

Jammer dat je zo ver van mij woont pvd anders kwam ik je helpen. Maar mocht je dringend hulp nodig zijn dan mag je me altijd pben. Heb een auto en heb veel ervaring met de opvang van dieren. Dus in geval van nood wil ik je best bijstaan.

Sterkte nog met alles en houd ons op de hoogte!

maikeltjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 00:34

Die is al een stuk opgeknapt zeg OK dan!

Nu maar hopen dat ie van z'n voetjes afblijft......

rabbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 00:35

Na lang stil meelezen en enkele PB-tjes richting PVD reageer ik toch ook hier maar. Als eerste heb ik een enorme bewondering voor de mensen die zich met Canjer bezighouden. De foto's van de benen vind ik er goed uitzien, hoe raar dit ook klinkt. Wij hebben zelf een hond die door een andere hond was aangevallen. Ze had een fikse wond die gelukkig snel en mooi genezen is.
Bepaalde gedeeltes zagen er net zo uit als Canjer zijn been. Helemaal open. vellen die er af vielen en veel pus. Maar door al dit pus zie je al de roze gedeeltes van de nieuwe huid. Lekker spoelen met biotex. Dit bevorderd de doorbloeding en werkt ontstekings remmend. Bovendien gaat de dode huid makkelijker loslaten.
De wonden kun je dan afdekken met unitulle gaas (zalfgaas) en dan van die dikke afdekgazen er omheen. (soort van luierverband naam is cutisoft) Tussen het zalfgaasje en het been ging, maar dat weet ik niet helemaal meer zeker, flammazinecreme. Om dit alles op zijn plek te houden kun je het vastbinden met zelfklevend verband en daar over heen een tubifixkous.
Alles zit dan mooi vast en ze kunnen het erg moeilijk loskrijgen.
Voordat er weer haar op het been zit duurt wel even, maar het ziet er erg goed uit!
Ga zo door!!
Heel veel sterkte met alle paarden uit de ziekenboeg.

maikeltjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 00:38

Ik vraag me af of het wel zo goed is om dit af te dekken. Voor mijn gevoel geneest het beter als er lucht bij kan....

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 00:42

mond ziet er rustiger uit. is wat minder ribbig, ook al een fikse verbetering!!
alleen dat been; lijken wel brandwonden!! dat blisteren wat ze vroeger deden.....
maar t ziet er wel uit, dat t bezig is met genezen.
trekzalf?? wil ook wel eens helpen de wond van binnen te reinigen. op watten, ff uurtje erop, dan afhalen.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 00:43

Zo die is al erg opgeknapt in een korte tijd! Had de foto's zeker nog niet zo verwacht. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 01:11

Wauw, dat ziet er al een stuk beter uit zeg!

Hopen dat 't van binnen ook allemaal weer een beetje goed gaat komen....

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 07:28

Blij verrast door de foto's. Zijn snuit en lichaam zien er al zoveel beter uit in vergelijking met de eerste foto's die we hebben gezien. Echt geweldig!

Zijn benen zijn naar, voor hem waarschijnlijk nog het meest. Hoe worden ze op moment precies behandeld?

*edit: typo*